Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › joey zijn groene e kadett xy-54-gn helaas verkocht
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 februari 2015 om 19:29 #18273328
ohh, zover had ik nog niet gedacht,
dankje dat je het zegt
dan word het dus zoiezo een normale maar die 85 voor n nieuwe heb ik zoiezo de aankomende maand niet over helaas
zoektocht naar een w695 met toerenteller blijft wel bestaan.ik ben erg benieuwd of die van jou het doet
19 februari 2015 om 06:28 #18273329De tellerbak die ik heb liggen is een analoge gsi teller, gaat dus ook tot 220 als ik mij niet vergis.
Zal vanavond de w code bekijkenSent from my iPhone using Tapatalk
19 februari 2015 om 17:29 #18273330Hoi Joey,
PM gestuurd19 februari 2015 om 19:28 #18273331Dit is hem
Sent from my iPhone using Tapatalk
19 februari 2015 om 19:31 #18273332@marcohgd wrote:
Dit is hem
Sent from my iPhone using Tapatalk
helaas is dat een w=1125
die kan ik niet gebruiken
ik moet een w=695 hebben
toch bedankt voor de moeite
19 februari 2015 om 23:27 #18273333Als ik me niet vergis kan je de tellerplaten van alle tellers wel uitwisselen, dus als je de W695 teller vindt, dan bouw je die met een beetje geluk wel weg in een bak met toerenteller. Kwestie van naaldpositie op magneetvliegwiel markeren, lostrekken, plaat losschroeven en omwisselen en met de nieuwe plaat er op de naald weer op de juiste plek terug steken.
Ik denk nog steeds dat je met calibratie van een W1125 teller uit de voeten moet kunnen, is het proberen wel waard denk ik.
21 februari 2015 om 17:03 #18273334vandaag een W695 teller uit een E1 op de kop kunnen tikken!
was het ritje naar woerde 100% waard!
mooi oldskool dashboardje
@saluma, het leen tellertje doet het helaas niet!21 februari 2015 om 17:29 #18273335plaatje bij t praatje!
21 februari 2015 om 18:45 #18273336Zo’n vermoeden had ik al.Had het al gezegd,dat ik niet weet of hij het doet.Maar het was het proberen waard!!!
22 februari 2015 om 14:47 #18273337@marcohgd wrote:
Dit is hem
Sent from my iPhone using Tapatalk
Wat zou je voor de tellerbak willen hebben? Laat maar even weten via PB.
22 februari 2015 om 18:16 #18273338Nou, teller probleem opgelost
tijd voor het volgende:
vandaag 20 liter excellium getankt toen mn tankmeter aardig het rood in ging
toen ongeveer 15 km daarna begon de kadett flink te stotteren en in te houden en zelfs te klapperen (na verbrandding)
Stationair draaid ie prima en onbelast gaat ie ook zonder problemen de toerenbegrenzer in
alle bougies eruit gehad, zien er allemaal goed uit
luchtfilter is schoon, ook geen olie drap enzo, pakking lekt ook niet, geen reactie met remreinigerik denk zelf: te lang doorgereden met lege tank en nu viezigheid
maar krijg je dan dat ie het afentoe 5 minuten prima doet? en dan weer 10 minuten slecht?hoe krijg ik het brandstofsysteem goed schoon? (injectie)
of wat kan het anders zijn?
gr joey
22 februari 2015 om 19:25 #18273339Dan heb je inderdaad te lang door gereden met een lege tank.Moet je sowieso nooit doen met een auto die ouder is dan 15 jaar.Er is 15 jaar getankt en dan komt er gewoon vuil mee.Een groot gedeelte zal ie wel verbranden,maar er blijft natuurlijk ook wel wat zitten.
En ik ben bang dat het een kostbare zaak gaat worden om je hele systeem schoon te laten maken.Misschien is de benzinefilter smerig of je brandstofpomp.Geen idee……….
22 februari 2015 om 19:28 #18273340waar ga ik het brandstof filter vinden bij de kadett?
22 februari 2015 om 19:45 #18273341Zit aan de bestuurderszijde links in de wielkast achter de bumper.
24 februari 2015 om 10:09 #18273342@midnight black wrote:
Zit aan de bestuurderszijde links in de wielkast achter de bumper.
Bij de E1 serie wel.
In dit geval (E2) zit ie rechts onder, onder de rechter achterportier.
Bij de wielkast.Rik
24 februari 2015 om 10:32 #18273343@KadAstra-EF wrote:
@midnight black wrote:
Zit aan de bestuurderszijde links in de wielkast achter de bumper.
Bij de E1 serie wel.
In dit geval (E2) zit ie rechts onder, onder de rechter achterportier.
Bij de wielkast.Rik
Dankje, daar had ik hem ondertussen ook al gevonde
Vandaag filter vervangen en de brandstof pomp schoonmaken
Ligt het daar niet aan, dan verder kijken richting ontsteking
25 februari 2015 om 08:27 #18273345nou tot nu toe gedaan:
brandstof filter vervangen
leidingen doorgespoeld doormiddel van loshalen op plaatsen en sleutel om draaien (pomp spoelt dan door)
alles wat met de luchtinlaat te maken heb heb ik schoongemaaktondertussen met een ijskoude motor doet ie het wel even goed, naarmate die warmer word begint die meer in te houden en te stotteren, tot dat er niet meer mee te rijden is
nu ging ik eens beter kijken en zag ik dus dat de injector zelf stottert
FILMPJE van de stotter
25 februari 2015 om 08:34 #18273346Hallo,
ik heb een E Kadett 1.6 Injectie automaat
al paar dagen last van vreselijk stotteren na vermoedelijk de tank te leeg gereden te hebben
probleem word des te warmer de motor is steeds erger
motor slaat wel altijd in 1 keer aan
koud rijd ie prima met afentoe n kleine stotter
als die echt warm is dan is er niet mee te rijdenik heb toen eerst de brandstofpomp uit de tank gehaald en schoongemaakt (die was al goed schoon)
in de tank zelf ligt ook niets van viezigheid
toen heb ik de carter ontluchting schoongemaakt en alles waar die aan vast zit (luchtfilterhuis, luchtaanzuigbuis
toen het brandstof filter vervangengeen enkele verbetering, omdat het hoe warmer de motor hoe erger is begon ik aan de ontsteking te denken..
tot ik de motor liet lopen zonder luchtfilterhuis en goed naar de injector keek
op het filmpje loopt de motor stationair en geef ik 1/6 gas erbij
lijkt mij er op dat de injector zelf hikt
filmpje! – https://www.youtube.com/watch?v=Tblk_HS7Qfc
kan ik de injector op de een of andere manier zelf schoonmaken/loshalen?
is het het waard om schoon te maken, of gewoon op de sloop een ander gasklephuis van een andere motor?
ik hoop dat iemand mij kan helpen
gr joey
25 februari 2015 om 09:11 #18273347Je kan een ander gasklephuisje erop zetten.
Deze passen van alle singlepoint motoren.
Hooguit zullen de vacuumslangen anders zitten.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
25 februari 2015 om 09:22 #18273348zou dat het probleem oplossen?
en is deze niet schoon te maken
25 februari 2015 om 12:14 #18273349Met een ultrasoonreiniger, maar het filter al vervangen??
Dat zou eerder de oorzaak zijn in dit geval.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
25 februari 2015 om 12:49 #18273350Topics samen gevoegd, s.v.p geen nieuwe topics starten als je al een topic over het onderwerp hebt lopen.
25 februari 2015 om 13:05 #18273351@wim-v6 wrote:
Met een ultrasoonreiniger, maar het filter al vervangen??
Dat zou eerder de oorzaak zijn in dit geval.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Brandstof filter heb ik vervangen,
Of bedoelde je het filter om de injector?
Filter om de injector ziet er ook gewoon schoon uit25 februari 2015 om 13:05 #18273352@Andre_Ede wrote:
Topics samen gevoegd, s.v.p geen nieuwe topics starten als je al een topic over het onderwerp hebt lopen.
Sorry!! Zou t niet meer doen
25 februari 2015 om 15:50 #18273353Zojuist een andere injector er ik gezet
Loopt weer netjes stationair en ook onbelast geen stotter met gas gevenIk kan dus weer rijden!
Neemt niet weg dat ik nog wel afentoe n stotter heb tijdens rijden
Ik vermoed vocht in de tank?
Kan dat en hoe los ik dat dan op? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.