Joepie, weer een probleem met mijn Astra 2.2DTI

Forumindex Forums Modellen Astra Joepie, weer een probleem met mijn Astra 2.2DTI

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242884
    hafid
      Lid sinds:
      21 June 2010

      Jemmig, dit keer viel de toerenteller ineens helemaal uit en begonnen er twee lampjes te branden. 1 lampje betrof dat autootje met de moersleutel er in. Het andere lampje leek op een soort van radiator :s…..
      Pffff….na lang zoeken op i-net las ik meerdere personen zeggen dat het mogelijk iets met een krukaspositiesensor te maken kan hebben ? Kan dit sensortje nieuwe voor 45 euro op de kop tikken, dus als iemand mij misschien definitief er doorheen wil helpen, dan ga ik het natuurlijk kopen. Enne, waar zit deze sensor eigenlijk in de auto ?

      Heb dus een Astra 2.2 DTI uit 2003.

      Alvast reuze bedankt allemaal

      #17937355
      RISL
      Moderator
        Lid sinds:
        24 January 2011

        Joepie? Dat klinkt alsof je blij bent dat je je handen vuil mag maken ;)
        Je kunt ‘m beter even uit laten lezen om een definitieve bevestiging te krijgen.

        #17937356
        hafid
          Lid sinds:
          21 June 2010

          Vandaag laten uitlezen.
          Vraagje, krukassensor,nokkenassensor en toerentalsensor, zijn dat een eb de zelfde sensor ?
          Vandaag viel de motor geheel stil op de snelweg, wou met moeite weer starten en bleef in de noodloop.

          #17937357
          RISL
          Moderator
            Lid sinds:
            24 January 2011

            Wat was de uitkomst van het uitlezen?
            Over je vraag over de sensoren kan ik je geen 100% zekerheid geven, maar volgens mij zijn je krukassensor en nokkenassensor beide toerentalsensoren zijn. Het zijn dus twee sensoren.

            #17937358
            thereaper
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 March 2011

              een nokassensor zit aan de bovenzijde van je blok en een krukassensor zit aan de onderkant van je blok, en registreren inderdaad allebij een toerental,
              deze horen volgens mij “samen”te werken,
              misschien is 1 sensor vervangen dus al voldoende,
              weet het niet zeker, ben geen automonteur, alleen mijn oude vec had ook problemen met de nokassensor, volgens de dealer kwam de melding van de krukassensor daar ook door..

              #17937359
              hafid
                Lid sinds:
                21 June 2010

                Uitkomst was een krukassensor…
                Ga deze morgen laten vervangen en eens kijken wat er gebeurd

                #17937360
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  als de toerenteller bij deze diesels (2.0 en 2.2 diesels) naar bededen valt is het de krukassensor, bij de andere toerentalsensoren (nokkenas en pomp) dan blijft de toerenteller in werking.

                  Willem

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.