Jack punten Astra G Z16SE??

Forumindex Forums Modellen Astra Jack punten Astra G Z16SE??

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18344788
    Poffertjes
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 June 2016

      Hoi allemaal,

      Ik ben van plan om mijn olie te verversen/vervangen en de brandstof filter (origineel brandstoffilter zit er nog in) uiteindelijk kwam ik erachter dat ik de carter plug vergeten bent te kopen maar ik las ook dat een carter plug best lang mee gaat dus kan ik de oude gewoon gebruiken?

      Nu is mijn vraag eigenlijk. Wat zijn de punten waar ik de jack stand op kan zetten en de rolkrik om me auto omhoog te tillen? me jackstands zijn van het merk Sonic en de rol krik van het merk Perel volgensmij..

      Ik heb een how to gezien maar de foto’s werken helaas niet meer en ik vindt niks op google.

      Kunnen jullie me helpen aangezien ik niet de auto wil slopen :p

      #18344791
      Poffertjes
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 June 2016

        Iemand? :help:

        #18344823
        Opeltje17
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 January 2012

          In de side skirts zitten kapjes (2 per skirt) deze eruit trekken daar moet je krik.

          As steunen kunnen onder je subframe

          #18344826
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            En letop, zet de krik niet in het plastic deel als je het kapje eruit hebt, maar verder naar achter onder de metalen rand!

            #18344854
            Poffertjes
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 June 2016

              Ik had al zo’n vermoeden dat de kapjes dat aangaf. Subframe bedoel je de lange voormiddel stuk waar de wielen aanvast zitten of heb ik totaal iets anders in gedachten? en stel voor ik wil mijn olie vervangen moet ik dan aan beide kanten de jack stands plaatsen zodat de gewicht in balans blijft of kan het ook gewoon aan de rechter kant alleen maar?

              Want de olie filter zit precies vooraan in het midden en de brandstoffilter links achterin.

              Ik denk ik vraag het ff voordat ik iets stoms doe en de wagen sloop.

              #18344855
              Opeltje17
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 January 2012

                Dat is je subframe ja, die loopt als een soort vierkant om je motor heen(aan de onderkant)

                Dat maakt niet uit hoe je hem opkrikt als je er maar een as steun bij onder zet! En met olie aftappen auto op z’n wielen zetten(zo recht mogelijk)

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.