Ja ze bestaan nog.

Forumindex Forums Overige Auto algemeen Ja ze bestaan nog.

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268451
    sleutel13
      Lid sinds:
      16 March 2014

      Kroonsteentjes en massa’s kabelschoentjes.

      Moest een subwoofer in 4 nieuwe speakers en bedrading aanleggen. Maar goed dat de soldeerbout in de buurt was 8-)8-)

      #18255997
      marijnl1988
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 January 2012

        ze moeten deze dingen uit de handel halen weg ermee !!

        je hebt tegenwoordig zoveel

        krimpkousjes met laagje tin erin dus warm maken en hij is gelijk gesoldeerd en beschermd

        keuze zat dus

        #18255998
        midnight black
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 December 2011

          Golf II king:

          Ontopic: Wat een frotwerk!

          #18255999
          gose91
          Deelnemer
            Lid sinds:
            13 November 2013

            Ik moet u eerlijk bekennen dat het bij mij op sommige plekjes ook zo zit. Op sommige plekken al jaren en dat is nooit fout gegaan. Ik ben onlangs begonnen met solderen, dus er is verbetering in zicht.
            Heeft er iemand voorkeur voor een goede bulk van die zelfsolderende krimpkousjes? Dan kan ik die ook gaan gebruiken.

            #18256000
            SimpleFace
              Lid sinds:
              14 July 2014

              Proven technology, op zicht werkt het goed. Solderen en krimpkousje is netter natuurlijk, maar in de jaren 90 hadden weinig mensen toegang tot die spullen.
              Bij de bouwmarkt kon je alleen maar kroonsteentjes kopen en een soldeerbout waarmee je olieleidingen nog aan elkaar kan solderen, zo grof.

              #18256001
              sleutel13
                Lid sinds:
                16 March 2014

                Ja t werkt. Maar kon de radio er amper gied in krijg ivm de dikte van al die zooi haha. Beste was een nieuwe iso stekker maja dat was niet voor handen. Dus dan maar solderen en krimpen.

                #18256002
                kaneelschep
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 November 2004

                  Een kroonsteentje werkt toch ook gewoon prima? 9vd10 mensen weten niet eens wat krimpkous is, laat staan waar ze het kunnen kopen of hoe het werkt.. ;)

                  Proven technology, op zicht werkt het goed. Solderen en krimpkousje is netter natuurlijk, maar in de jaren 90 hadden weinig mensen toegang tot die spullen.
                  Bij de bouwmarkt kon je alleen maar kroonsteentjes kopen en een soldeerbout waarmee je olieleidingen nog aan elkaar kan solderen, zo grof.

                  :thumb :thumb :thumb
                  En een golf 2 (MET ABS!! :) wauw! ) heeft echt een giga bak ruimte achter, onder en naast die radio om die kroonsteen kwijt te raken. :D

                  #18256003
                  sleutel13
                    Lid sinds:
                    16 March 2014

                    In dit geval past het dus niet. Plus t feit dat t gewoon kansloos is. Als t nu van de jaren 90 was ok. Maar dit waren net zoals de kabelschoenen vrij recent. Vorige eigenaar maakte t niet zoveel uit denk ik.

                    #18256004
                    soepkiepe
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      10 August 2010

                      dan ben ik ook kansloos denk ik, als de kabels afgeknipt zijn doe ik het ook met kroonsteentjes.
                      wanneer de radio er in zit zie je er niks van weer, en kan me ook niet voorstellen dat het niet veilig is, anders hadden er al zat autos uitgebrand lijkt me.
                      en aangezien mijn soldeer praktijken niet altijd even goed vast zit lijkt mij voor sommige mensen een kroonsteentje plaatsen veiliger dan een beetje knooien met een soldeerbout zonder er een beetje ervaring mee te hebben ;)

                      #18256005
                      sleutel13
                        Lid sinds:
                        16 March 2014

                        Als je van jezelf weet dat je t niet kan best. Zelf weten. Solderen is netter en sterker. Ik kon t eerst ook niet. Maar heb t mezelf gewoon aangeleerd. Zo lastig is t niet. Maar je moet doen waar jij je prettig bij voelt.

                        #18256006
                        Anoniem
                          Lid sinds:
                          1 January 1970

                          Kabel schoentjes…neen dank u, maar niks mis met “suikerblokjes”, als je het tenminste deftig doet (en natuurlijk plaats hebt om het kwijt te raken ;) )

                          #18256007
                          soepkiepe
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            10 August 2010

                            ik zal het vast wel kunnen, maar wanneer ik een kabeltje aan een luidspreker wil solderen knapt die er al snel af.
                            zulk soort acties voorkom ik liever achter de radio, als je rook ziet ben je vaak al te laat :jerry
                            die kabelschoentjes die je aan een kabeltje knijpt en een aan de andere kant zo 1 die er in schuift wil ik dan nog wel eens doen, beetje tape er om heen zodat het geen contact kan maken.
                            ook niet DE manier, maar wel minder ruimte in nemend dan een kroonsteentje ;)
                            maar ja, zo heeft ieder zijn ding denk ik ;)

                            #18255996
                            jannick1990
                              Lid sinds:
                              22 June 2014

                              Wel lache met kroonsteentjes! Zo deed ik het vroeger ook altijd toen ik nog geen soldeerbout had. (aan solderen kan je overigens weinig fout doen). Je hebt soms wel 4 handen nodig, 1 om elk draadje vast te houden, 1 voor de bout en 1 voor de tin. Ik kom nu, na 7 jaar, achter dat mijn vriendin niet weet wat een kroonsteentje is…. :wtf

                              #18256008
                              gose91
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                13 November 2013

                                Ik heb dittum. In een auto niet altijd handig, maar voor al het andere wel.

                                #18256009
                                jannick1990
                                  Lid sinds:
                                  22 June 2014

                                  Klein tipje, werkt perfect, heb het zondag nog gedaan met het verlengen van de MAF draden van mijn z20let:
                                  Eerst beide te solderen draden voorzien van tin (draadje laten bungelen), soldeerbout en tin tegen het draadje houden en de tin zal in de draadjes trekken (eigenlijk net als bij een de- soldeer draadje)
                                  Nu zit er genoeg tin in de twee draden dus bij elkaar houden en verwarmen en binnen 4seconden zitten ze vast! :D

                                  #18256010
                                  arjontje
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    31 March 2006

                                    @jannick1990 wrote:

                                    Klein tipje, werkt perfect, heb het zondag nog gedaan met het verlengen van de MAF draden van mijn z20let:
                                    Eerst beide te solderen draden voorzien van tin (draadje laten bungelen), soldeerbout en tin tegen het draadje houden en de tin zal in de draadjes trekken (eigenlijk net als bij een de- soldeer draadje)
                                    Nu zit er genoeg tin in de twee draden dus bij elkaar houden en verwarmen en binnen 4seconden zitten ze vast! :D

                                    Zo doet de NASA het ook.
                                    Die legt de draadjes dan naast elkaar en bout er op en het zit vast.

                                    Zoek even op YouTube mighty car mods en dat het filmpje soldeeren. Hebben goede tips.

                                    Edit kan hem niet meer vinden. :hmmz

                                    #18256011
                                    sleutel13
                                      Lid sinds:
                                      16 March 2014

                                      Is toch algemeen bekend denk dat dit de makkelijkste manier is.

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.