iso-fix beugels plaatsen in Corsa B

Forumindex Forums Modellen Corsa iso-fix beugels plaatsen in Corsa B

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17264614
    Heks
      Lid sinds:
      18 June 2012

      Hallo!

      Stukje achtergrond: Aangezien onze kleine alweer wat ouder begint te worden, kwam moeders met de opdracht; “zoek een nieuwe autostoel voor de kleine man”. Dus ik ben opzoek naar de volgende autostoel, vandaar de volgende vraag.

      Is het mogelijk om alsnog iso-fix beugels in m’n Corsa B te monteren/lassen? En zo ja, wat is hier voor nodig? Ik las op een Audi forum dat het bij sommige Audi modellen mogelijk is zonder lassen/boren.

      Waarom zou ik graag iso fix willen? Gemiddeld genomen is het veiliger en de kleine moet “ineens” 4x per week 130 km (retourtje) mee in de auto.

      Dit is de link naar wat ik op het Audi forum las: http://www.audiforum.nl/forum/model-specifiek-forum/audi-a4/b6-2001-2004/20004-achteraf-inbouwen-isofix-beugels.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

      Zoals altijd, alvast bedankt voor jullie tijd en reacties.

      #18223131
      corsaboy
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        tja alles is mogelijk maar ik zou het zelf niet doen.
        Qua werk en uren (ook laswerk) ben je zoveel duurder uit.

        En een kinderstoel zonder ISO-FIX is echt niet onveilig..
        Ik zou dan eerder gaan zoeken naar een auto die veiliger is dan naar de veiligheids verschillen in de kinderstoel .

        Bij een goeie klapper blijft er minder over van een corsa b dan van een dikke audi a4

        (audi a4 kwam als eerste in me op omdat je link naar het audi forum verwijst)..
        hahaha

        #18223132
        Heks
          Lid sinds:
          18 June 2012

          Bedankt voor je reactie Corsaboy. Ik heb ook al een aantal keer naar een tweede auto gekeken, maar vind dit voorlopig (financieel gezien) geen verstandige keuze.

          Bij diverse auto merken zie ik bedragen van rond de 100 euro, maar bij die auto’s zit er in meer of mindere mate een preparatie al fabriek af ingebouwd.

          Ik weet dat een stoel zonder isofix niet onveilig is (oke er zitten er genoeg tussen met/zonder isofix die wel onveilig worden bevonden), maar het is gemiddeld genomen wel onveiliger. Vandaar dat ik graag isofix erbij zou willen laten zetten. Zodat ik zowel de gordel als isofix kan gebruiken.

          #18223133
          Corsa_GSi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Ach het zal wel aan mij liggen, maar wel of geen iso fix…
            Vroegah zaten wij ook nooit in een stoeltje of verhoger.

            Neemt niet weg dat die kleine van mij nu ook gewoon in een stoeltje of verhoger zit hoor.

            Heb hier een stoeltje zonder isofix in een auto zitten met isofix& toptheter bevestigingspunten, staat gewoon vast als een huis.
            Kwestie van goed vast zitten.

            #18223134
            robert_corsa
              Lid sinds:
              16 May 2009

              Goed vast zetten ja. Ze zijn toch zo groot.
              En zoals hierboven gezegd, een corsa b de van de zijkant wordt geramt is dan net een doodskistje.

              ik snap dat je jekroost veilig wilt vervoeren.
              En natukurlijk is dat belangrijk.
              Ik zouniet het nut inzien van een duur stoeltje. Goedkopere die makkelijk te plaatsen is met een fijne zit lijkt mij prima.
              daarnaast, vertrouw jij las, of een schroef systeem?
              stel dat die mooie beugel los komt, afbreekt o.i.d. en het verwond jou kind?
              het is tenslotte niet getest bij een ongeluk. Laten we eerlijk zijn.

              ik weet niet of het mogelijk is. Maar zou het inkorten van de gordel niet iets kunnen zijn?
              stel dat de gordel niet blokkeert bij een aanrijding, dan kan die korte gordel wel je redding zijn.

              #18223135
              corsabc20xe
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 June 2011

                Ik heb in de signum wel isofix maar heb nu een stoeltje voor zonder. Ik geloof namelijk niet dat maxi cosi een onveilig stoeltje op de markt zou brengen. We hebben voor dit stoeltje gekozen omdat deze draaibaar is en dit wel erg fijn is met het erin zetten van die kleine.

                Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk

                #18223136
                Heks
                  Lid sinds:
                  18 June 2012

                  Ik wil ook isofix in combinatie met gordel gebruiken. De veiligheid van de auto. Ja ik ben mij er van bewust dat het geen 5 sterren auto is. Er zit niet eens een passagiers airbag in :hmmz
                  Zal morgen is met de lokale Opel dealert bellen. Kijken wat die te melden heeft.

                  Zoals altijd, bedankt mannen! :wors

                  @ Corsabc20xe –> hier de testen van de Anwb en de Adac. Zijn niet echt complete testen te noemen, maar ter indicatie.
                  http://www.adac.de/infotestrat/tests/kindersicherung/kindersitz-test/default.aspx?KisiID=191&nc=True” onclick=”window.open(this.href);return false;
                  http://www.anwb.nl/auto/tests/kinderzitjes” onclick=”window.open(this.href);return false;
                  ps. Hoe bevalt de Maxi Cosi Axiss? -offtopic

                  #18223137
                  corsabc20xe
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    18 June 2011

                    Ja echt top. Je kan de kleine er snel in zetten. En het draaien is echt super handig. Het stoeltje is snel te plaatsen/verwijderen.je kan ook goed zien of de gordels goed zitten omdat je er recht op kijkt

                    Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk

                    #18223138
                    corsaboy
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      De lokale dealer zal hier echt niet aan beginnen. Het is namelijk niet te testen of het echt veilig is dus ze zullen daar hun vingers niet aan branden.

                      Ik snap je punt maar wees verstandig en begin er niet aan. Jammer tijd geld etc.

                      #18223139
                      Corsa_GSi
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        Inderdaad koop liever een kwalitatief goed stoeltje of verhoger.

                        En spaar vervolgens door voor een betere auto.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.