is het mogelijk om ???

Forumindex Forums Modellen Corsa is het mogelijk om ???

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17217624
    aliriza
      Lid sinds:
      15 October 2004

      Hoi allemaal.

      Ik ben in het bezit van een corsa 1.4 16v uit 98.

      Ik heb hiervoor een kadett gsi, astra gsi en een vectra 2.0 en vectra 2000 gehad.

      Ik was met voorgaande autos gewend om heel relaxed bijvoorbeeld 120 te rijden in de 2500 toeren (als ik het me goed herinner).

      De corsa die ik nu heb rijd 100 in de 3000 toeren. Niet vergelijkbaar met wat ik gewend ben dus. Mijn auto rijd ook makkelijk 160, dat is het probleem niet. Ik heb alleen het idee dat ie het niet lang vol kan houden (dit is puur een gevoel dat ik heb)

      Als ik hele lange afstanden rij met mijn corsa heb ik het idee i.v.m. de toerental dat de auto moe wordt, en dus ik ook.

      Bestaat er een mogelijkheid om 120 km/h te rijden met mijn 1.4 16v met 2500 toeren.

      Met vriendelijke groeten

      Aliriza

      #17617798
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        2500 toeren, 120km/u, dat wil je niet willen, motor heeft te weinig kracht onderin, je zou hooguit kunnen zakken naar rond de 3000 toeren..

        als je 2500 toeren draait bij 120km/u zal de auto ook meer gaan verbruiken..

        Bak plaatsen van een 1.6 16V Astra-F in de luxe uitvoeringen zonder trekhaak (WR bak).

        Willem

        #17617799
        aliriza
          Lid sinds:
          15 October 2004

          is het dan niet zo: des te lager de toeren des te lager het verbruik??

          ik probeer mijn auto toch meestal tussen de 2000 en 3000 toeren te houden in elke versnelling. (behalve op de snelweg dan, anders rij ik 90 in z’n 5)

          #17617800
          kaneelschep
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 November 2004

            Op je maximale koppel hoeft ie het minst te werken voor het meeste rendement.
            En dus meestal het minste verbruik. Minder moet ie meer werken om aan dat vermogen te komen.
            Dus meer verbruik.
            Voor een c20ne ligt dat ergens rond de 3000 geloof ik. vandaar dat die bij 120 redelijk zuinig zijn en ook nog stil.
            Mijn kadett gsi doet iets van 2700 toeren bij 120 en 3500 bij 140 ofzo.

            Je kleinere motortje met vrij korte bak moet nou eenmaal meer toeren maken daarvoor. Langere bak is een optie.

            #17617801
            aliriza
              Lid sinds:
              15 October 2004

              Een bak plaatsen van een 1.6 16V Astra-F is dus zo’n optie begrijp ik.
              hoe weet ik uberhaupt het verschil tussen een korte bak en een lange bak die jij beschrijft.

              Ik dacht er zelfs aan om grotere velgen te nemen om meer snelheid te maken.

              #17617802
              aliriza
                Lid sinds:
                15 October 2004

                @ willem
                wat is een WR bak?
                nog nooit van gehoord

                #17617803
                2e-c14nz
                  Lid sinds:
                  5 June 2009

                  Close en wide ratio bakken. Close ratio staat voor korte overbrengingsverhouding en wide uiteraard andersom. 1 van de meest voorkomende vragen wanneer het om toerentallen bij opels gaat.

                  #17617804
                  aliriza
                    Lid sinds:
                    15 October 2004

                    @ kaneelschep
                    weet jij bij heoveel toeren dat bij mijn corsa is.

                    ik heb een corsa sport. ik dacht met motor code x1.4xe

                    #17617805
                    kaneelschep
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 November 2004

                      ook iets van 3000 denk ik.
                      alleen door je bak rij je dan nog geen 120… ;)
                      http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id=14894&jaar=0&cache=no

                      #17617806
                      aliriza
                        Lid sinds:
                        15 October 2004

                        link is van een 60 pk versie.
                        ik heb de 90 pk versie met 16 klepjes.
                        zal wel ongeveer de zelfde zijn denk ik??

                        #17617807
                        CommoCruiser
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          23 March 2007

                          16 V heeft vaak z’n koppel wat hoger liggen als een 8 V.
                          Als je zo’n WR bak erop zet zal het iig wat schelen, maar 2500 / min bij 120 wordt lastig en daar is zo’n kleine 16 V ook niet voor bedoeld.

                          – there’s no substitute for cubic inches –

                          Misschien dan toch maar op zoek naar een X18XE1 met bijbehorende bak ?? :jerry

                          #17617808
                          michiel026
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            20 November 2007

                            je maakt sowieso al een grote groffe fout, om je oude auto’s te vergelijken met deze, das het dommste datje kan doen, ik heb nu me derde corsa, waarvan me 2de a3, en kanje zeggen der is der geen 1 het zelfde, dus maak die vergelijking niet, hoe lager de motor in houd hoe meer toeren je motor maakt om op snelheid te komen, dat vergeten mensen altijd, op het werk hebben we 2 volkswagen caddy’s maxi, zit een paar maanden verschil in, maar die zijn ook zelfs niet te vergelijken met mekaar, hebben ook bijde een heel ander weg gedrag,groeten michiel

                            #17617809
                            freek corsa
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              5 December 2004

                              http://www.opel-infos.de

                              Hier staan alle verhoudingen ;)

                              #17617810
                              kaneelschep
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 November 2004

                                http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id=14897&cache=no
                                Deze dan? :) 4000 tpm dus.

                                Kleine motortjes willen nou eenmaal toeren maken :)
                                Niet mee gaan klooien denk ik en gewoon weer een 2 liter vectra, astra ofzo kopen. goedkoop in aanschaf en onderdeeltjes en die verbruiken met een vaste 120-130 gewoon geen bal in vergelijking.

                                #17617811
                                aliriza
                                  Lid sinds:
                                  15 October 2004

                                  thanks voor de reacties
                                  ben weer een kllein beetje wijzer geworden.

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.