Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › is het mogelijk om ???
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 februari 2010 om 16:30 #17217624
Hoi allemaal.
Ik ben in het bezit van een corsa 1.4 16v uit 98.
Ik heb hiervoor een kadett gsi, astra gsi en een vectra 2.0 en vectra 2000 gehad.
Ik was met voorgaande autos gewend om heel relaxed bijvoorbeeld 120 te rijden in de 2500 toeren (als ik het me goed herinner).
De corsa die ik nu heb rijd 100 in de 3000 toeren. Niet vergelijkbaar met wat ik gewend ben dus. Mijn auto rijd ook makkelijk 160, dat is het probleem niet. Ik heb alleen het idee dat ie het niet lang vol kan houden (dit is puur een gevoel dat ik heb)
Als ik hele lange afstanden rij met mijn corsa heb ik het idee i.v.m. de toerental dat de auto moe wordt, en dus ik ook.
Bestaat er een mogelijkheid om 120 km/h te rijden met mijn 1.4 16v met 2500 toeren.
Met vriendelijke groeten
Aliriza
18 februari 2010 om 16:37 #176177982500 toeren, 120km/u, dat wil je niet willen, motor heeft te weinig kracht onderin, je zou hooguit kunnen zakken naar rond de 3000 toeren..
als je 2500 toeren draait bij 120km/u zal de auto ook meer gaan verbruiken..
Bak plaatsen van een 1.6 16V Astra-F in de luxe uitvoeringen zonder trekhaak (WR bak).
Willem
18 februari 2010 om 19:04 #17617799is het dan niet zo: des te lager de toeren des te lager het verbruik??
ik probeer mijn auto toch meestal tussen de 2000 en 3000 toeren te houden in elke versnelling. (behalve op de snelweg dan, anders rij ik 90 in z’n 5)
18 februari 2010 om 19:44 #17617800Op je maximale koppel hoeft ie het minst te werken voor het meeste rendement.
En dus meestal het minste verbruik. Minder moet ie meer werken om aan dat vermogen te komen.
Dus meer verbruik.
Voor een c20ne ligt dat ergens rond de 3000 geloof ik. vandaar dat die bij 120 redelijk zuinig zijn en ook nog stil.
Mijn kadett gsi doet iets van 2700 toeren bij 120 en 3500 bij 140 ofzo.Je kleinere motortje met vrij korte bak moet nou eenmaal meer toeren maken daarvoor. Langere bak is een optie.
18 februari 2010 om 19:58 #17617801Een bak plaatsen van een 1.6 16V Astra-F is dus zo’n optie begrijp ik.
hoe weet ik uberhaupt het verschil tussen een korte bak en een lange bak die jij beschrijft.Ik dacht er zelfs aan om grotere velgen te nemen om meer snelheid te maken.
18 februari 2010 om 20:00 #17617802@ willem
wat is een WR bak?
nog nooit van gehoord18 februari 2010 om 20:05 #17617803Close en wide ratio bakken. Close ratio staat voor korte overbrengingsverhouding en wide uiteraard andersom. 1 van de meest voorkomende vragen wanneer het om toerentallen bij opels gaat.
18 februari 2010 om 20:05 #17617804@ kaneelschep
weet jij bij heoveel toeren dat bij mijn corsa is.ik heb een corsa sport. ik dacht met motor code x1.4xe
18 februari 2010 om 21:04 #17617805ook iets van 3000 denk ik.
alleen door je bak rij je dan nog geen 120… ;)
http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id=14894&jaar=0&cache=no18 februari 2010 om 22:00 #17617806link is van een 60 pk versie.
ik heb de 90 pk versie met 16 klepjes.
zal wel ongeveer de zelfde zijn denk ik??18 februari 2010 om 22:45 #1761780716 V heeft vaak z’n koppel wat hoger liggen als een 8 V.
Als je zo’n WR bak erop zet zal het iig wat schelen, maar 2500 / min bij 120 wordt lastig en daar is zo’n kleine 16 V ook niet voor bedoeld.– there’s no substitute for cubic inches –
Misschien dan toch maar op zoek naar een X18XE1 met bijbehorende bak ?? :jerry
19 februari 2010 om 00:29 #17617808je maakt sowieso al een grote groffe fout, om je oude auto’s te vergelijken met deze, das het dommste datje kan doen, ik heb nu me derde corsa, waarvan me 2de a3, en kanje zeggen der is der geen 1 het zelfde, dus maak die vergelijking niet, hoe lager de motor in houd hoe meer toeren je motor maakt om op snelheid te komen, dat vergeten mensen altijd, op het werk hebben we 2 volkswagen caddy’s maxi, zit een paar maanden verschil in, maar die zijn ook zelfs niet te vergelijken met mekaar, hebben ook bijde een heel ander weg gedrag,groeten michiel
19 februari 2010 om 08:49 #17617809Hier staan alle verhoudingen ;)
23 februari 2010 om 19:24 #17617810http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id=14897&cache=no
Deze dan? :) 4000 tpm dus.Kleine motortjes willen nou eenmaal toeren maken :)
Niet mee gaan klooien denk ik en gewoon weer een 2 liter vectra, astra ofzo kopen. goedkoop in aanschaf en onderdeeltjes en die verbruiken met een vaste 120-130 gewoon geen bal in vergelijking.25 februari 2010 om 21:26 #17617811thanks voor de reacties
ben weer een kllein beetje wijzer geworden. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.