Is een 1.6L-motor te klein voor de Insignia?

Forumindex Forums Modellen Insignia Is een 1.6L-motor te klein voor de Insignia?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18489972
    mitch221
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 December 2022

      Hallo iedereen!

      Denk aan de aanschaf van een 2.0 liter Insignia met 118 kW, maar er is ook een optie van een nieuwer model met een 1.6 liter motor en 100 kW. Heeft iemand hier ervaring met een 1.6 liter motor? Ik weet niet zeker of het te klein is voor dit type auto.

      Ik zal de auto vooral gebruiken voor kortere ritten, maar af en toe ook om buiten mijn land te reizen.

      Ik neem aan dat de acceleratie zwakker is in vergelijking met een 2.0-liter motor, maar ik zou graag de andere nadelen willen weten.

      Dank je!

      #18490473
      Insigniauser
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 November 2014

        Ik neem aan dat de 1,6 liter motor een turbo heeft, dat geef je echter niet aan. Ongeblazen versies zijn niet meer te vinden (zoals de 1,8 liter versie t/m bouwjaar 2012 na) in de nieuwere modellen. Ik heb zelf nooit gereden met de een turboversie, eigenlijk temeer omdat ik nog van de oude stempel ben en nogal anti turbo ben en niet overtuigt van hun betrouwbaarheid. Fabrikanten moesten de uitstoot verminderen en dit is dan hun oplossing (kleine motor met turbo), maar daarmee lopen dergelijke motoren altijd op de top van hun kunnen. Helaas heb ik meerdere ervaringen met ondermaats vermogende auto’s waarvan de blokken kapot liepen.

        Ik zelf rij nu met een 1,8 liter zonder turbo (BJ 2011) en deze heeft een bijna vergelijkbaar 103kW (140pk) vermogen. Dit vind ik zelf al op het randje als je ergens vlot naartoe wil, dus 100 kW (=136 pk) zal dan hetzelfde aanvoelen.Op de lange baan komt de auto verder goed mee, Opels zijn in de basis nooit sprinters geweest. Nu ben ik geen rijder die altijd stevig doortrapt, dus je eigen voet bepaald het verbruik en rijstijl.

        De Insignia is een redelijk zware auto en in mijn optiek niet echt geschikt voor korte (stads)ritjes tenzij je het forse meerverbruik op de koop toe neemt. Dit geldt overigens voor alle motoren. Verder een fijne reisauto en genoeg ruimte en luxe voor jezelf en passagiers.

        #18490770
        mitch221
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 December 2022

          [quote quote=18489972]Hallo iedereen! Denk aan de aanschaf van een 2.0 liter Insignia met 118 kW, maar er is ook een optie van een nieuwer model met een 1.6 liter motor en 100 kW. Heeft iemand hier ervaring met een 1.6 liter motor? Ik weet niet zeker of het te klein is voor dit type auto. Ik zal de auto vooral gebruiken voor kortere ritten, maar af en toe ook om buiten mijn land te reizen. Ik neem aan dat de acceleratie zwakker is in vergelijking met een 2.0-liter motor, maar ik zou graag de andere nadelen willen weten https://100001.onl/ https://1921681254.mx/. Dank je![/quote]

           

          I got this,…

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.