Is dit eentje met DIS?

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Is dit eentje met DIS?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17231436
    red_maniac
    • Topics 23
    • Reacties 211
    Lid sinds:
    2 August 2005

    Komt uit een Astra en ’t is een Motronic 2.8, zou deze met DIS Onsteking zijn?

    Groeten en alvast bedank!

    #17802404
    opelpower89
    Deelnemer
    • Topics 53
    • Reacties 1432
    Lid sinds:
    9 September 2009

    ja is een dis ontsteking

    #17802405
    red_maniac
    • Topics 23
    • Reacties 211
    Lid sinds:
    2 August 2005

    Yay! Bedankt voor de snelle respons! :wors

    Greetz

    #17802406
    Anoniem
    • Topics 69
    • Reacties 7148
    Lid sinds:
    1 January 1970

    inderdaad m2,8 is altijd dis

    convetioneel is m2,5 ;)

    #17802407
    Fredje25
    • Topics 13
    • Reacties 9
    Lid sinds:
    10 November 2010

    Waar zie je dit eigenlijk aan of dit een disonsteking is. Stel je hebt geen computer?[

    rquote=1847893&tid=140988&author=louwe 16 klepper]inderdaad m2,8 is altijd dis

    convetioneel is m2,5 ;)[/rquote]

    #17802408
    Mich
    Deelnemer
    • Topics 27
    • Reacties 309
    Lid sinds:
    23 August 2005

    Aan het feit dat er geen verdeler achter op het blok zit.
    Op de plaats van de verdeler zit een afdekkapje met slechts 1 sensor erin (hallgever).

    #17802409
    GSI Racer
    Deelnemer
    • Topics 83
    • Reacties 3042
    Lid sinds:
    25 June 2009

    DIS is met de dikke bobine blok (zwarte blok rechts naast de cilinderkop) deze motoren worden aangeduid met M2.8

    C20XE’s met rotor hebben deze iets meer naar de voorkant van de auto zitten, zeg maar op de plek naast je bobine waar hij nu zit. Deze motoren worden aangeduid met M2.5

    DIS rules:thumbup:wors

    #17802410
    Anoniem
    • Topics 69
    • Reacties 7148
    Lid sinds:
    1 January 1970

    [rquote=1847994&tid=140988&author=Fredje25] Waar zie je dit eigenlijk aan of dit een disonsteking is. Stel je hebt geen computer?[

    rquote=1847893&tid=140988&author=louwe 16 klepper]inderdaad m2,8 is altijd dis

    convetioneel is m2,5 ;)[/rquote][/rquote]

    gaan de draden achter uit het L kapje linksaf dan ist n diss

    gaan ze rechtsaf dan ist gewone ontsteking

    simpeler kan ik het niet zeggen:o;):D:D:P

    #17802411
    red_maniac
    • Topics 23
    • Reacties 211
    Lid sinds:
    2 August 2005

    Ben gisteren gaan kijken naar deze motor… Staat wat in de olie,maar hij gaat “spint” nog mooi. 210 ton op de teller. 550€
    Binnen 2 weken zou ik hem moeten hebben. Hij moet in m’n A’tje komen als voorlopig blok. :-D

    Greetz

    #17802412
    GSI Racer
    Deelnemer
    • Topics 83
    • Reacties 3042
    Lid sinds:
    25 June 2009

    sow ey, 210 ton. dat is wel super veel:o
    2,1 ton zul je bedoelen he:P

    550 euro is een mooi prijsje.
    de meeste liggen zo rond de 500 en 600 euro.

    #17802413
    Vinci
    Deelnemer
    • Topics 141
    • Reacties 6138
    Lid sinds:
    3 August 2009

    Elke C20XE is zo op DIS om te bouwen hoor…. maar als het er al op zit is dat altijd leuk.

    Ik ben alleen niet zo kapot van die KS859 legering, is dezelfde als de KS400 legering en die is vrij zacht…

    Volgens mij zijn er later wel nog low noise C20XE blokken gemaakt met coscast en dis…

    #17802414
    red_maniac
    • Topics 23
    • Reacties 211
    Lid sinds:
    2 August 2005

    Heb al een coscast koppie klaar liggen… :P

    Greetz

    #17802415
    GlennGSI
    Deelnemer
    • Topics 49
    • Reacties 2834
    Lid sinds:
    28 August 2007

    [rquote=1848882&tid=140988&author=Vinci]Elke C20XE is zo op DIS om te bouwen hoor…. maar als het er al op zit is dat altijd leuk.

    Ik ben alleen niet zo kapot van die KS859 legering, is dezelfde als de KS400 legering en die is vrij zacht…

    Volgens mij zijn er later wel nog low noise C20XE blokken gemaakt met coscast en dis…[/rquote]
    Klopt die hangt ook in men D kadett

    #18519287
    Zeki Acikgoz
    Deelnemer
    • Topics 0
    • Reacties 1
    Lid sinds:
    10 April 2023

    Beste Ik heb een vraag heb een astra gsi c20 xe met m2.8  heb in de week een ander motor gekocht maar deze is een m2.5 kan ik deze zomaar omzetten. Dankuwel allemaal

    #18519537
    Vinci
    Deelnemer
    • Topics 141
    • Reacties 6138
    Lid sinds:
    3 August 2009

    Ja en nee. Je zult de nokkenas boring af moeten dichten bijvoorbeeld, want daar staat oliedruk op. Dan moet er ook nog een gaatje in geboord en getapt worden om de ‘vinger’ die langs de nokkenas sensor veegt te kunnen plaatsen. Alternatief is de uitlaat nokkenas overzetten van de DIS motor. Dan moet je wel alleen de distributie loshalen, tenzij je een of ander gereedschap hebt om het nokkenas wiel vast te zetten, maar ik weet niet of dat bestaat. Ik heb zelf de optie 1 gedaan. De positie goed bepalen is wel belangrijk, maar kan op zich goed als je een papiertje op de DIS nokkenas legt en met een vuile vinger een afdruk maakt. Boren en tappen ging op zich probleemloos.

    Dat is wel het meest spannende, verder past het allemaal er zo op. Voordeel is wel dat je de distributie dan heb met metalen rollen en de ronde tanden, deze set gaat wel behoorlijk veel langer mee.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.