is deze corsa een ecotec??

Forumindex Forums Techniek Ecotec is deze corsa een ecotec??

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208559
    meangreen
    Bijdrager
    • Topics 26
    • Reacties 991
    Lid sinds:
    30 June 2004

    Voertuigsoort personenauto
    Merk OPEL
    Handelsbenaming CORSA SPORT C1.6XE E2
    Brandstof Benzine

    Datum eerste afgifte Nederland 30-06-1994

    wil graag weten of dit een ecotec is!

    #17461753
    carboncorsa
    • Topics 2
    • Reacties 420
    Lid sinds:
    1 July 2004

    volgens mij niet.
    de C16XE is geen Ecotec.

    #17461754
    world cup c16xe
    • Topics 1
    • Reacties 97
    Lid sinds:
    12 December 2004

    nope geen ecotech

    #17461755
    wim-v6
    Bijdrager
    • Topics 52
    • Reacties 35638
    Lid sinds:
    12 August 2005

    Geen Ecotec, wel 1.6 16V met alle zwakeheden van de ECOTEC maar dan zonder EGR

    #17461756
    carboncorsa
    • Topics 2
    • Reacties 420
    Lid sinds:
    1 July 2004

    de C16XE heeft wel een voordeel….dat is zn kop:thumbup

    #17461757
    wim-v6
    Bijdrager
    • Topics 52
    • Reacties 35638
    Lid sinds:
    12 August 2005

    Wat is er beter aan als de X16XE, dat is een lastige vraag omdat deze gelijk zijn op de nokkenassen na??

    dat is de info die ik weet, daar de nummers van deze koppen ook gelijk zijn.

    Min punt tov X16XE, sleutelbaar heid van 0,0 bij de C motor.

    Willem

    #17461758
    carboncorsa
    • Topics 2
    • Reacties 420
    Lid sinds:
    1 July 2004

    zie hier..:vertag

    CYLINDER HEAD
    Best cylinder head
    Price: Haggle
    Where: Breaker’s yard
    Vauxhall has tweaked the cylinder head design several times over the past 13 years. The early C16XE head (casting number: 90472726) is a cracker as it uses much larger ports, whereas the later X14XE and X16XE use smaller and different shaped ports that peg the power back. The very latest head casting (number: 90400187) uses triangular inlet ports, which work a lot better, gaining up to 12bp.

    Gas-flowed cylinder head

    #17461759
    world cup c16xe
    • Topics 1
    • Reacties 97
    Lid sinds:
    12 December 2004

    ja ik dacht ook al dat de C koppen iets grotere poorten had dan de X koppen

    #17461760
    wim-v6
    Bijdrager
    • Topics 52
    • Reacties 35638
    Lid sinds:
    12 August 2005

    Dan wel toch apart.

    op de kop van mijn X16XE staat als gebruik code C16XE / X16XE.

    Nummer is gelijk als die van de C16XE.

    en de poorten zijn gelijk als die van een C16XE.

    voor zover mijn bekend is het hier in NL iig zo dat de C16XE en de X16XE dezelfde kop gebruiken.

    en de X14XE en X16XEL gebruiken dezelfde kop, en dit klopt dan ook weer omdat op dei koppen ook staat X14XE / X16XEL.

    en de nummers zijn gelijk van deze 2.

    Willem

    #17461761
    meangreen
    Bijdrager
    • Topics 26
    • Reacties 991
    Lid sinds:
    30 June 2004

    mensen bedankt voor de reacties! :thumbup

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.