Is de Crossland nog Opel met de PSA groep.

Forumindex Forums Modellen Crossland Is de Crossland nog Opel met de PSA groep.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18347286
    aapje1963
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 July 2006

      Ik heb nu een Crossland als leenauto.
      Ik ben vanaf 1980 opel rijder maar vindt de Crossland toch Peugeot trekjes hebben..

      Ook is het voor mij de eerste Opel welke je zonder schakelvergrendeling in z.n achteruit kan zetten.
      De vergrendel knop is verdwenen en geen andere beveiliging bv indrukken of wat dan ook is er.

      Wel een mooie auto :good:

      #18347288
      Jasper98
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 January 2017

        Ja, samenwerking met PSA. De nieuwe 2008 en C3 Picasso gebruiken hetzelfde platform. Wel wordt de Crossland nog in de vertrouwde fabriek in Zaragoza geproduceerd, 20 jaar geleden liep daar mijn Corsa van de band…

        Groet,

        Jasper

        #18351384
        Kogamyata
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 December 2017

          Even iets anders. Mijn dochter heeft pas ’n nieuwe Crossland 1200 met 110 pk, maar er zit zoals tegenwoordig vaak, geen reservewiel in. Vraag weet iemand of de velgen overeenstemmen met oudere opels zodat ik op de sloop voor haar ’n velg en band kan halen? Het zou zo maar kunnen dat oude ascona of vectra dezelfde  velgen hebben. Het is ’n 4-gaats. Bvd. Koga.

          #18351387
          Kogamyata
          Deelnemer
            Lid sinds:
            31 December 2017

            Aapje 1963:

            Is er iets mis dan met Peugeot. De letters staan voor “Pracht En Uitmuntendheid Geven Een Onbekommerde Tijd”! Zelf zit ik op ’t Skoda Forum ivm goedkope Fabia diesel uit 2010. Op dat forum kom ik nogal eens de naam Slopel tegen. Daar ben ik uiteraard niet mee eens. Opel is ’n geweldig goede auto altijd geweest en komt weer terug op plaats 1 let op mijn woorden. Voorheen reed ik 20 jr Peugeot 405 GRD en is na 20 jaar zonder roest en nog steeds goed presterend met 450.000 km verkocht aan Mauretaniër nodig daar voor taxi. Ik heb geen Peugeot gekocht ivm hoge (diesel wegenbelasting) gewicht.

            #18351454
            aapje1963
            Deelnemer
              Lid sinds:
              28 July 2006

              [quote quote=18351387]Aapje 1963: Is er iets mis dan met Peugeot. De letters staan voor “Pracht En Uitmuntendheid Geven Een Onbekommerde Tijd”! Zelf zit ik op ‘t Skoda Forum ivm goedkope Fabia diesel uit 2010. Op dat forum kom ik nogal eens de naam Slopel tegen. Daar ben ik uiteraard niet mee eens. Opel is ‘n geweldig goede auto altijd geweest en komt weer terug op plaats 1 let op mijn woorden. Voorheen reed ik 20 jr Peugeot 405 GRD en is na 20 jaar zonder roest en nog steeds goed presterend met 450.000 km verkocht aan Mauretaniër nodig daar voor taxi. Ik heb geen Peugeot gekocht ivm hoge (diesel wegenbelasting) gewicht.[/quote]

              Ik zeg nergens dat Peugeot een slechte auto is.  Het gaat er over is de Grossland X deels een Peugeot. En dan is het antwoord ja.

              Ik vindt het uiterlijk van Peugeot zelfs mooier zeker de nieuwe…  ik vindt ze een mooi design hebben.

              Maar als je al vele jaren Opel rijd is het direct te merken… dat het anders is, aan de versnellingsbak lange schakel wegen en geen achteruit beveiliging. Tankdop aan bestuurderskant en motor. Voorruit verwarming.

              Ik heb zelf naar tevredenheid Franse auto.s gehad.

               

              Ik kraak dus zeker de PSA niet af benoem alleen de verschillen die opvallen.

               

              #18351613
              Kogamyata
              Deelnemer
                Lid sinds:
                31 December 2017

                Maar de crossland rijdt verrekte fijn en is lekker ruim.  Ik denk dat ie hoge cijfers gaat gooien. Maar nou nog ’n gebruikt reservewiel. Wie heeft er ’n tip.

                We hebben ook ’n Nissan crossover beproefd maar de Opel won. Bedankt voor je bijdrage over Peugeot.

                #18355811
                BramA
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 May 2018

                  Hallo,

                  En goede investering is een set winterbanden met velgen. Kost ca. €1000,00.

                  Je kunt dan 1 wiel als reservewiel gebruiken.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.