Irritante storingsmelding Karl Rocks

Forumindex Forums Modellen Karl Irritante storingsmelding Karl Rocks

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18366210
    ginkelvanmichiel
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 April 2007

      Sinds een paar maanden heb ik een Karl Rocks. Leuk ding, rijdt uitstekend, maar er is één ding waar ik gek van wordt: een tijdens het rijden opdoemende melding dat de auto dringend onderhoud nodig heeft, en dat terwijl de auto dat gewoon volgens het boekje heeft gehad.

      Ik heb contact opgenomen met de dealer waar de auto origineel geleverd is, en al vanaf het begin zijn er problemen met het infotainmentsysteem: storingen, niet aan willen gaan, en sinds februari van dit jaar geeft het systeem ook storing op de onderhoudsindicator op het dashboard.

      Dat wil zeggen: wanneer ik de radio of het infotainmentsysteem aan heb staan (normaliter gaat het systeem meteen op de radio wanneer ik de auto start, dat vind ik al raar) geeft de auto om de zoveel tijd, zonder willekeur, een storing in de centrale computer, waarna deze aangeeft dat de auto onderhoud nodig heeft (terwijl de auto gewoon onderhouden is volgens het boekje).

      Staat het systeem uit dan is er geen enkele storing.

      Ik rijd nu al 3 weken rond zonder de radio te gebruiken en sindsdien heb ik nog maar één keer de onderhoudsmelding gezien, maar daarna ook nooit meer.

      Ik vermoed dus dat dit verband houdt met het infotainment systeem: ofwel bluetooth, ofwel onstar (dat het ook niet meer doet, ik denk dat het jaarabonnement is verlopen?).

      De dealer heeft de auto uitgelezen en zegt enkel dat er niets aan de hand is, maar dat ze op onderzoek moeten uitgaan om te kijken wat er aan mankeert. Dat ga ik dus niet doen, want dat kost 100 euro per uur en dan weet ik nu al dat ze niets aantreffen gezien de storing zich onregelmatig en alleen na langere tijd voordoet.

      Nu las ik dat dit soort problemen ook wel bij de Mokka voorkwamen, maar ik kan er online niets over terug vinden, ook niet in het Duits… Ik begin er steeds minder zin in te krijgen zo.

      Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

      #18366224
      Nick-GSI
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Dringend onderhoud betekend dat er ergens een storing in de auto zit, heeft verder niks met onderhoud te maken

        #18536067
        Desiree84
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 June 2023

          Ik weet dat dit een vraag en antwoord is van een aantal jaar geleden, maar wil hier toch even op terug komen.

          Ik heb nu zelf sinds januari 2022 een opel karl uit 2016.
          Sinds enige tijd geeft hij bij mij ook regelmatig (en zeker ook tot irritatie toe) deze melding (code 89).

          Ik ben hiermee meerdere terug geweest naar de garage, waar de auto uitgelezen is en er geen problemen naar boven komen. De garage heeft al van alles geprobeerd, maar mag allemaal niet helpen.

          Iemand hier nu nog nieuwe ideeën over?

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.