Irmscher sluit

Forumindex Forums Modellen Manta Irmscher sluit

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17252992
    H-400
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 November 2006

      Heb ik vernomen van een Duitse kamaraad:

      Spijtig genoeg een slachtoffer van de recessie.
      De foto heeft me dit bericht bij “Manta” doen plaatsen, maar Irmscher was de huistuner
      van zowat alle types van Opel.

      #18076304
      Ghanz
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 July 2005

        sheize

        #18076305
        RickR91
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 April 2011

          Betekent dit ook dat ze geen nieuwe modellen meer gaan aanpakken?

          #18076306
          nova….
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Das ist SCHEISSE :shock: :shock:

            Kut recessie`s!!!!! :puke

            #18076307
            trashmetal
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 February 2007

              Heel jammer irmscher maakte mooi en goed spul
              mijn soft stern velgen zitten er al vanaf levering in 94 op
              en nog nauwlijks oxidatieplekjes
              cheapy velgjes zitten na een paar winters al bobbels op :puke

              #18076308
              teamwaldseinjonge
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 November 2012

                Ja erg jammer dat het zo moet gaan met toch erg succes volle tunner die erg mooie auto’s bouwde.
                maar zo gaat het,het treft ons allen maar positief blijven met ons hobby.

                groetjes team waldsein…..

                #18076309
                H-400
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 November 2006

                  Daar ik zowat 8 jaar in Duitsland gewoond heb een zeer compacte vertaling:

                  Vrijdag werden alle 64 werknemers verwittigd dat 31 mei 2013 de firma Irmscher sluit. Günther Irmscher (zoon van…)
                  wilde dit op tijd meedelen zodat alle werknemers tijd hadden om zich te heroriénteren.
                  De laatste jaren waren zeer zwaar, de Opel tuningmarkt is door Opel zelf overgenomen door de OPC modellen. Irmscher heeft
                  nog samengewerkt met Peugeot maar daar was in Duitsland geen markt voor.
                  Irmscher is opgericht in 1968 in een dubbele garagebox, en hadden veel buitenlandse verdelers. In de goede Opel tijden, dankzij de Manta
                  (voor deze verneukt werd in de cinemazalen) werkten er 250 mensen voor Irmscher.
                  Om de firma te redden hebben ze ook LPI-gasinstallaties ingebouwd, wat niets met tuning te maken heeft.
                  Verder nemen momenteel de autofabrikanten 60% in van de tuningmarkt in, ze hebben hun eigen tuningafdelingen zoals Mercedes AMG heeft
                  en Opel OPC. Voorbeeld is ook de Essen Motorshow, die nog 416.000 bezoekers trok maar nu maar 340.000.
                  Volgens kenners zouden kleine tuningbedrijfjes beter kunnen inspelen op de persoonlijke smaak van de klanten daar momenteel het uiterlijk
                  op de voorgrond staat. Motortuning staat nu op de 5de plaats bij de klanten.

                  Tot zover de bondige vertaling,
                  Grtjs.

                  #18076310
                  stationlod
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 March 2006

                    :swear

                    #18076311
                    voederbiet
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 May 2006

                      :cry :(

                      #18076312
                      mar10manta
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        4 July 2004

                        das mooi kl… , zouden ze die manta i300 gaan verkopen nu? die ze daar nog hebben staan

                        #18076313
                        Andre_Ede
                          Lid sinds:
                          16 June 2006

                          Ik hoop dat de byzondere spullen naar het Opel musea gaan, want naast de Manta staan er ook nog wat oude DTMérs

                          #18076314
                          Maartuh
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            29 August 2004

                            Denk dat tuning wat over zijn top heen is inderdaad…
                            ze noemen als oorzaak ook de mindere belangstelling van de jeugd voor autos en tuning.

                            De autos waar je nog echt makkelijk zelf wat aan kunt doen zijn er niet meer, en daar begint het toch wel mee meestal.

                            #18076315
                            H-400
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 November 2006

                              @Maartuh: daar zeg je wat. Ik werk professioneel aan al dat ECU CAN-BUS en al dat mogelijke digitale gedoe.
                              Maar na m’n uren eventjes een trekhaak monteren voor een buur of een kamaraad moet ik wel efkes napluizen of
                              ik het elektronische wel kan aanpassen. Als ik al eens in de problemen zit om het op punt te krijgen zal de autoliefhebber
                              die minder ervaring/geschoold is het zeker moeilijk krijgen.
                              Dan zal zeker de liefhebber afhaken.
                              Over die verzameling dat Irmscher heeft: Ik kan niet opmaken dat ze failliet zijn, dus mogelijk blijven ze beschut van de veilingshamer.

                              #18076316
                              fredericki200
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                31 January 2007

                                zonde, staat mooi spul binnen.

                                #18076317
                                trashmetal
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  1 February 2007

                                  @H-400 wrote:

                                  @Maartuh: daar zeg je wat. Ik werk professioneel aan al dat ECU CAN-BUS en al dat mogelijke digitale gedoe.
                                  Maar na m’n uren eventjes een trekhaak monteren voor een buur of een kamaraad moet ik wel efkes napluizen of
                                  ik het elektronische wel kan aanpassen. Als ik al eens in de problemen zit om het op punt te krijgen zal de autoliefhebber
                                  die minder ervaring/geschoold is het zeker moeilijk krijgen.
                                  Dan zal zeker de liefhebber afhaken.
                                  Over die verzameling dat Irmscher heeft: Ik kan niet opmaken dat ze failliet zijn, dus mogelijk blijven ze beschut van de veilingshamer.

                                  Ik weet het zo net nog niet
                                  Toen ik jong was sleutelde mn vader veel aan zijn c kadett en later c ascona
                                  hij zij toen over de astra f calibra en dergelijke
                                  dat daar niets meer mee te beginnen is
                                  en met hem vele andere hobbyisten
                                  heb hem inmiddels dubbel en dwars het tegendeel bewezen
                                  ik denk dat het een kwestie van evolutie is
                                  als ik mn vader laat zien wat ik met mn opcom kan kijkt hij zn ogen uit

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.