Invoeren Kadett/Astra 200TS

Forumindex Forums Overige APK & RDW Invoeren Kadett/Astra 200TS

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 51 tot 55 (van in totaal 55)
  • Auteur
    Berichten
  • #17478792
    Oenatje
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2004

      idd syl-astra

      kan nooit geen probleem zijn bij de rdw

      zal eens vragen bij ons, komt altijd een gast van de rdw

      #17478793
      Arjen
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Ik heb erbij gestaan dat een man met een amerikaanse BMW naar huis werd gestuurd omdat er geen E stickers in zaten. Het wordt dan een hele andere keuring denk ik. Een auto uit een Europees land wordt ook niet gekeurd. Je moet hem alleen laten zien. Ze noteren dan alle gegevens en dan is het klaar.

        #17478794
        syl-astra
          Lid sinds:
          3 October 2007

          ja je moet de lampen wel ff veranderen
          maar dat moest je toch al omdat het lichtbeeld niet klopt
          verder zou ik niet weten waar dan een E keur in zou moeten zitten

          #17478795
          Arjen
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Een auto van buiten Europa krijgt een ITS keuring (individule toelating speciaal). Zeg maar een zeer uitgebreide techniche keuring. De kosten bedragen hier minimaal € 970,-. :vertag

            Wat houdt de individuele toelatingskeuring in?

            De RDW keurt het voertuig aan de hand van de individuele toelatingseisen. Testen die destructief zijn, zoals botsproeven, worden uiteraard niet uitgevoerd. Een fabrieksmatig en in serie gebouwd voertuig kan in de regel voldoen aan deze individuele toelatingseisen.
            De toelatingskeuring neemt ongeveer een halve dag in beslag. Het voertuig wordt gekeurd aan de hand van de toelatings- en APK-eisen. Denk hierbij aan controle van gordels, scherpe delen, afscherming, bescherming inzittenden, sterkte en bevestiging zitplaatsen en bij nieuwere voertuigen de aanwezigheid van de vereiste hoofdsteunen. Ook wordt bijvoorbeeld gekeken of de constructie van de stuurkolom zodanig is, dat bij frontale aanrijdingen de achterwaartse verplaatsing van het stuurwiel wordt beperkt.
            De eisen op het gebied van de luchtverontreiniging hangen af van de invoersituatie. Betreft het een particuliere, niet-bedrijfsmatige invoer dan wordt het voertuig op luchtverontreiniging gecontroleerd aan de hand van de APK-eisen. Betreft het een bedrijfsmatige invoer, dan moet worden aangetoond dat het voertuig voldoet aan de Europese emissie-eisen. In ieder geval is er sprake van bedrijfsmatige invoer als het voertuig bij de individuele toelating in de bedrijfsvoorraad wordt geplaatst. Oorspronkelijk Amerikaans gekentekende voertuigen voldoen doorgaans aan de Amerikaanse EPA- eisen, die vergelijkbaar zijn met de Europese emissie-eisen.
            Op het gebied van radiostoring (elektromagnetische compatibiliteit) gelden de Europese richtlijnen. Originele fabrieksmatige voertuigen zullen daar doorgaans aan voldoen. Er kan om een EMC testverklaring worden gevraagd wanneer voertuiguitvoering of -componenten hier aanleiding toe geven.
            Er worden rij- en remproeven uitgevoerd en de geluidsproductie wordt gemeten.

            #17478796
            syl-astra
              Lid sinds:
              3 October 2007

              zo en dat moeten die sukkels van de rdw doen ??
              dan moet en dioe kanslozen eerst weer naar school denk ik
              want ze konden bij de v6 ombouw die ik liet keuren niet eens een motornummer vinden
              en wisten ook niet eens hoeveel vermogen dat ding had
              dat moest ik hun vertellen

              maar ik zie het probleem niet met het invoeren van een astra uit Z A
              Maar ik zie geen probleem bij het keuren van een auto die gelijk is aan de auto die ook in europa is geleverd aleen motor is anders
              maar die motor is in ander types geleverd dus voldoet aan de europeese eisen

              als ik het geld er voor had was er allang 1 in nederland :D

            5 berichten aan het bekijken - 51 tot 55 (van in totaal 55)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.