Forumindex › Forums › Overige › APK & RDW › Invoeren Kadett/Astra 200TS
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 december 2009 om 21:09 #17478792
idd syl-astra
kan nooit geen probleem zijn bij de rdw
zal eens vragen bij ons, komt altijd een gast van de rdw
9 december 2009 om 14:37 #17478793Ik heb erbij gestaan dat een man met een amerikaanse BMW naar huis werd gestuurd omdat er geen E stickers in zaten. Het wordt dan een hele andere keuring denk ik. Een auto uit een Europees land wordt ook niet gekeurd. Je moet hem alleen laten zien. Ze noteren dan alle gegevens en dan is het klaar.
9 december 2009 om 18:33 #17478794ja je moet de lampen wel ff veranderen
maar dat moest je toch al omdat het lichtbeeld niet klopt
verder zou ik niet weten waar dan een E keur in zou moeten zitten9 december 2009 om 19:29 #17478795Een auto van buiten Europa krijgt een ITS keuring (individule toelating speciaal). Zeg maar een zeer uitgebreide techniche keuring. De kosten bedragen hier minimaal € 970,-. :vertag
Wat houdt de individuele toelatingskeuring in?
De RDW keurt het voertuig aan de hand van de individuele toelatingseisen. Testen die destructief zijn, zoals botsproeven, worden uiteraard niet uitgevoerd. Een fabrieksmatig en in serie gebouwd voertuig kan in de regel voldoen aan deze individuele toelatingseisen.
De toelatingskeuring neemt ongeveer een halve dag in beslag. Het voertuig wordt gekeurd aan de hand van de toelatings- en APK-eisen. Denk hierbij aan controle van gordels, scherpe delen, afscherming, bescherming inzittenden, sterkte en bevestiging zitplaatsen en bij nieuwere voertuigen de aanwezigheid van de vereiste hoofdsteunen. Ook wordt bijvoorbeeld gekeken of de constructie van de stuurkolom zodanig is, dat bij frontale aanrijdingen de achterwaartse verplaatsing van het stuurwiel wordt beperkt.
De eisen op het gebied van de luchtverontreiniging hangen af van de invoersituatie. Betreft het een particuliere, niet-bedrijfsmatige invoer dan wordt het voertuig op luchtverontreiniging gecontroleerd aan de hand van de APK-eisen. Betreft het een bedrijfsmatige invoer, dan moet worden aangetoond dat het voertuig voldoet aan de Europese emissie-eisen. In ieder geval is er sprake van bedrijfsmatige invoer als het voertuig bij de individuele toelating in de bedrijfsvoorraad wordt geplaatst. Oorspronkelijk Amerikaans gekentekende voertuigen voldoen doorgaans aan de Amerikaanse EPA- eisen, die vergelijkbaar zijn met de Europese emissie-eisen.
Op het gebied van radiostoring (elektromagnetische compatibiliteit) gelden de Europese richtlijnen. Originele fabrieksmatige voertuigen zullen daar doorgaans aan voldoen. Er kan om een EMC testverklaring worden gevraagd wanneer voertuiguitvoering of -componenten hier aanleiding toe geven.
Er worden rij- en remproeven uitgevoerd en de geluidsproductie wordt gemeten.10 december 2009 om 07:35 #17478796zo en dat moeten die sukkels van de rdw doen ??
dan moet en dioe kanslozen eerst weer naar school denk ik
want ze konden bij de v6 ombouw die ik liet keuren niet eens een motornummer vinden
en wisten ook niet eens hoeveel vermogen dat ding had
dat moest ik hun vertellenmaar ik zie het probleem niet met het invoeren van een astra uit Z A
Maar ik zie geen probleem bij het keuren van een auto die gelijk is aan de auto die ook in europa is geleverd aleen motor is anders
maar die motor is in ander types geleverd dus voldoet aan de europeese eisenals ik het geld er voor had was er allang 1 in nederland :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.