OPEL ASTRA G opknappen paar vraagjes??‍?

Forumindex Forums Modellen Astra OPEL ASTRA G opknappen paar vraagjes??‍?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #18373197
    Opelfan1
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 March 2020

      Beste forum leden,

      Mijn ouders hebben een OPEL ASTRA G uit 2001. De verlichting van de Dashboard (tellers, midden console, boordcomputer) zijn deels door gebrand. Deze wil ik graag vervangen. Mijn vraag is hoeveel lampjes heb ik nodig om alles te vervangen? En welke type heb ik nodig? Ik wil namelijk het zelfde als origineel ( halogeen). Alvast bedankt! :yes:

      met vriendelijke groet,

      Opelfan1

      #18373201
      Opelfan1
      Deelnemer
        Lid sinds:
        16 March 2020

        Ook wil ik graag de koplampen vervangen omdat ze erg dof zijn geworden. Dan wou ik vragen met welke merken jullie goede ervaringen hebben. Ik zou het graag op halogeen willen houden. Ik heb een paar merken gevonden zoals Bölk, TYC, van wezel, Hella, etc. welke zouden jullie aanraden? En kennen jullie misschien nog andere goede merken?

        #18373232
        McKaamos
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 December 2009

          Ik zou even een Haynes werkplaatshandboek regelen. Dashboards uit elkaar trekken is een irritant klusje als je niet weet waar alle clips en schroefjes zitten. Daar uit kan je ook wel halen hoeveel je er ongeveer nodig hebt.

          Lampjes zijn w1.2w lampjes. 1,2watt op een T5 voetje. Gewoon bij een automaterialenzaak te krijgen. Philips heeft ze in doosjes van een stuk of 10.

          Wat betreft de koplampen, ik zou persoonlijk Hella als eerste kiezen. Depo of TYC als prima alternatief.

          #18373233
          Opelfan1
          Deelnemer
            Lid sinds:
            16 March 2020

             

            #18373236
            Opelfan1
            Deelnemer
              Lid sinds:
              16 March 2020

              Oke is goed vriendelijk bedankt denkt u dat ik aan 10 lampjes genoeg zou hebben?  En ik neem aan dat de lampjes van de tellers en boordcomputer etc. Het zelfde soort zijn?

              #18373291
              spicys
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 December 2019

                Hallo,

                Voor de dashboard lampen zou dat voldoende moeten zijn en voor het vervangen voor de koplampen raad ik gewoon de orginele aan die kun je bij winparts bestellen als set.

                hieronder een video voor het vervangen voor de koplampen en voor de dashbaord lampjes ;)

                https://www.youtube.com/watch?v=0DDl_kIGsUQ // koplampen

                https://www.youtube.com/watch?v=crmxoG2XR9M // dashboard lampen

                #18373292
                Opelfan1
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  16 March 2020

                  Hartelijk bedankt! :good: Met originele koplampen bedoeld u hella? En met Dashboard bedoelt u de tellers inclusief het middenconsole? En bedankt voor de video’s!

                  #18373325
                  spicys
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    14 December 2019

                    Hella is bijv. een goed merk ikzelf heb deze in mijn auto en nooit problemen mee:

                    https://www.winparts.nl/verlichting-lampen/koplamp/opel/astra-g-coupe-t98-bouwjaar-2000-03-2005-05/c28-588-14669/set-koplampen-opel-astra-g-1998-2003-zwart-helder-dl-opk03-tyc/p53291.html // coupé en hatchback hebben dezelfde lampen

                    voor de dashboard en middenconsole zit een klein verschil in de lampes maar hiervoor zijn ook kitjes te bestellen:

                    https://www.ledperf.nl/ledset-dashboard-voor-opel-astra-g-p-2841.html

                     

                    en zeg maar gewoon “je” hoor ;)

                    #18373328
                    Opelfan1
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      16 March 2020

                      Vriendelijk bedankt!? Weet je misschien toevallig hoe de lampjes van de middenconsole heten( halogeen). Want ik wil het graag origineel houden. Als ik het goed begrijp heb ik lampjes voor de tellers nodig, de boordcomputer en voor de bediening van de verwarming, Ac. etc. En Wijken deze van elkaar af. Zijn ze alledrie anders of zijn de laatste twee het zelfde? Alvast bedankt!

                      #18373458
                      spicys
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        14 December 2019

                        Sorry voor de late reactie drukke week gehad :3

                        maar het zijn gewoon inderdaad de standaard halogeen lampjes 12v 1.2 watt deze zijn voor het gehele midden console paneel

                        https://www.fsrs-trading.nl/lamp-12v-12w.html

                        de dashboard is alleen anders dat is namelijk 8.5d mocht je deze nog ooit willen aanschaffen kun je zo navragen bij een lokale garage of auto onderdelenzaak

                        #18373462
                        Opelfan1
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          16 March 2020

                          Geen probleem?, maar vriendelijk bedankt voor je reactie! En nog fijne dag verder. Gelukkig is alles nu veel duidelijker en kan ik de lampjes vervangen.

                          #18375315
                          Opelfan1
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            16 March 2020

                            Beste forum leden,

                            de koplampen heb ik inmiddels vervangen. :happy02:
                            Een klein jaartje geleden zag ik dat de “voorruitrubber onder” Aan een kant los zat. Nu wil ik hem vervangen. Ik zag op het internet eentje voor ongeveer €50. Op een ander website die drie onderdelen aanbied die qua naam het zelfde lijken op de rubber die ik nodig heb. (https://www.autodoc.nl/auto-onderdelen/raamrubbers-10668/opel/astra/astra-g-hatchback-f48-f08/15338-1-6), Weet ik niet zeker welke ik nodig heb. Ook valt mij de prijsverschil op. €50 tegenover €11 t/m €20. Ook zie ik bij veel websites dat het niet beschikbaar is. Weet iemand waar ik er een kan aanschaffen of zal ik er een van de sloop nemen. En welke merk raden jullie aan? Alvast bedankt.

                            met vriendelijke groet,

                            Opelfan17FD4CF97-D768-4BBF-ADA5-BB1587FFC89F

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.