Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Instrumentenpaneel Rekord E2 vervangen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 juni 2012 om 17:56 #17249968
Mensen,
Ik heb een Rekord E2 met daarin een instrumentenpaneel met een snelheidsmeter, klok, en temperatuur en benzinepeil indicators. Nu wil ik graag een set inbouwen met snelheid, toeren, temperatuur, benzinepeil, volt en oliedruk. Ik neem aan dat de voltmeter vrij eenvoudig aan te sluiten is, maar hoe zit het met de oliedrukmeter en de toerenteller? Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand of dit te doen is? Wat ik in ieder geval al weet is dat het geen zin heeft om een set uit een Senator of Monza 6-cilinder te halen.
Grts,
Aron27 juni 2012 om 18:50 #18040930Alle stekkers liggen er al normaal gezien. Het is je oude teller met klok uitbouwen en de niuewe met oliedruk, volt en toerenteller terug monteren. Alleen je huidige oliedruksenson zal waarschijnlijk maar voor het lampje werken en je zal dus ff op zoek moeten gaan naar 1 die de druk ook aan geeft.
27 juni 2012 om 20:20 #18040931Monza Senator A2 past alleen die toerentellers zijn meestal voor 6 cil,dat moet je der 1 van een 4 cil zoeken,je hebt dan wel een teller tot de 240 en niet tot de 220km..
Teminste als je dit want intreseert…Ook kun je der een digi dash inzetten en een kadett C toeren teller nemen.
25 juli 2012 om 10:43 #18040932OK! Dank voor de info, heb reeds een set uit een Rekord gevonden dus dat wordt een makkie :)
25 juli 2012 om 14:18 #18040933Wat doe je toevallig met de oude teller? Ik zoek nog een teller voor mijn Rekord.
19 augustus 2012 om 11:14 #18040934Ik heb er geen plannen mee, mag em voor een zacht prijsje hebben wat mij betreft
19 augustus 2012 om 11:50 #18040936Trouwens,
ik ga morgen eindelijk na alle vakantiedrukte de 2 sets verwisselen. Ik heb dus begrepen dat de oliedrukmeter hoogst, hoogst, hóógstwaarschijnlijk niet gaat werken omdat er nu alleen een sensor in zit voor het lampje, en niet voor een meter. Weet iemand hoe ik aan een juiste sensor kom? En of er misschien motortypes zijn met diezelfde sensor (ik heb een 2.0 injectie)? En ik ben ook verteld dat het mogelijk is (modelafhankelijk) om een draad naar de bobine te moeten trekken voor de toerenteller, en die aan een groene kabel te linken. Maar een injectie heeft toch geen bobine i.v.m. elektrische ontsteking? Ik kan onder mijn kap geen bobine vinden in elk geval, wel een ander apparaat met een groene draad, van waaruit ook weer een dikke kabel naar de verdelerkap loopt, volgens mij moet ik die dan hebben?Danku alvast!
19 augustus 2012 om 13:20 #18040935Voor je oliedruk heb je deze sensor nodig:
Deze zit op deze plek:
Mocht je op deze plek een klein potje hebben met slechts 1 aansluiting, zul je deze moeten wisselen voor het bovenstaande model.
Het verschil tussen elektronische ontsteking en contactpunten, is niet dat er wel of geen bobine is. Beide hebben een bobine nodig om een vonk te creeëren. Verschil is wel of geen contactpunten in de verdeler zelf.
Dat “apparaat” dat je gevonden hebt, met de dikke kabel naar de verdeler, dat is idd de bobine, en idd die groene kabel zou je moeten hebben.Maar zoals al eerder gezegd. De kabel voor de toerenteller en van de oliedruk zijn reeds voor gewerkt achter je dash (groen voor je toerenteller, en blauw/geel voor de oliedruk)
Hier hoef je verder ook niets voor te doen. Enkel units wisselen.
Wil je de oliedruk laten werken, zul je de sensor moeten wisselen.
de sensor is overigens gelijk voor alle CIH modellen. (kadett C, manta A+B, ascona A+B, rekord C,D,E, Commodore, senator/monza A)
26 augustus 2012 om 14:57 #18040937Weet je ook waar ik zo’n sensor kan krijgen?
26 augustus 2012 om 15:10 #18040938ebay.de
marktplaats.nl
gezocht advertentie plaatsen opt forummogelijkheden te over
26 augustus 2012 om 15:18 #18040939Marktplaats en ebay leveren niks op. Heb een mail richting Brezan gestuurd (zag op een volvo forum een gozer die een sensor voor een Rekord via brezan had gekocht), hopen dat die wat hebben.
26 augustus 2012 om 15:50 #18040940ebay.de al geprobeerd? zoeken naar öldruckgeber opel
2 september 2012 om 13:30 #18040941Een ander vraagje; hoe kan het dat het bij al die modellen dezelfde sensor is? Heeft bijvoorbeeld een 1.2S uit een Kadett even hoge oliedruk als een Senator met een 3.0E?? Heb die sensors gevonden trouwens. Wel prijzig… :???:
2 september 2012 om 14:08 #18040942een 1.2 is een andere motor als een 3.0
Maar idd, alle cih motoren hebben ongeveer de zelfde druk
2 september 2012 om 14:33 #18040943Ik heb er voor mijn Manta eentje gekocht via Duitsland maar het schijnt dezelfde te zijn als bepaalde Calibra’s volgens de verpakking.
2 september 2012 om 16:43 #18040944Wat is nou eigenlijk het technische verschil tussen een oliedruk sensor die voor een lampje werkt en eentje die voor een meter werkt?
6 september 2012 om 17:45 #18040945De een geeft alleen aan of het goed of fout is en de ander heeft een extra aansluiting om het aantal bar oliedruk te meten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.