Insignia ST vreemd geluid links voor

Forumindex Forums Modellen Insignia Insignia ST vreemd geluid links voor

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18425013
    Hisense
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 February 2014

      :help:  :help: Betref Opel Insignia Sports Tourer 1.8 uit 2010. Sinds een week of drie heb ik een vreemd geluid, deze was eerst soms aanwezig en heel licht maar wordt nu toch zo irritant luid. Het geluid is zoals een sluipschijf heel licht over een oppervlak loopt. Het komt links voor vandaan.
      Opmerkelijk is dat wanneer de auto koud is, je niks hoort. Maar als je ff aan het rijden bent dan is het er ineens. Ook wanneer de auto koud is en je remt flink dan is het er.
      Als het geluid er is en je raakt je rempedaal ff aan is het weg. Maar wanneer je het stuur naar rechts stuurt komt het terug. Naar links sturen komt het niet.
      Wat heb ik geprobeerd, rem klauwen schoon gemaakt, remblok klemmen ingesmeerd , remasjes gecontroleerd. Remschijf gereinigd. De blokjes ontdaan van remstof. Bij terugplaatsen blokjes netjes voorzien van anti piep pasta. Het hitteschild van de remmen gecontroleerd op aanlopen. Wat ik wel zag was een opstaande rand op de remschijf welke ca 3-4mm is.
      Maar helaas na ff remmen is het geluid weer aanwezig.  Nu kan ik hem naar de dealer brengen en leeg lopen op de kosten maar wil toch liever eerst zelf proberen.

      Wie heeft hier ervaring mee, of heeft suggesties. Alvast bedankt

      Zelf zit ik te denken om remschijf en blokken te vervangen.
      Had ook al van iemand gehoord dat het kan komen van de abs sensor die magnetisch is en dat daar ijzer vuil op kan komen :wacko:

      #18425497
      Insigniauser
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 November 2014

        Hoi Hisense,

        Ik heb recentelijk dezelfde symptomen gehad bij mijn Insignia. Ook piepen/ slijpen geluid als bij een trein door een krappe bocht als ik naar rechts stuurde. Rechtuit geen probleem en met remmen geen metaal op metaal geluid. Ook ik had bij de voorschijven een forse rand. Klauwen zijn gangbaar, lopen ook niet aan.

        Uiteindelijk bij de garage geweest. Daar is mij gezegd dat de rand tegen de metalen delen van de remblokken kunnen lopen bij sturen wat het geluid veroorzaakt.  2 Nieuwe voorschijven en blokken laten monteren. Geluid is nu weg.

        Je kan vooraf eerst proberen de rand van de schijf weg te slijpen om te zien of het geluid daarmee weg is. Advies is dan toch wel om de schijf en blokken zsm te vervangen ivm minimale schijfdikte.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.