Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › Insignia ST 1.6 Turbo 170pk
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 augustus 2016 om 22:00 #17277654
Momenteel rij ik met een Astra J Sports Tourer 1.7CDTI S/S 110pk. Gekocht in september 2013 als G2 Certified Used Car, was toen net geen jaar oud met 22000km.
Hij wordt dus in september 4 jaar. Nu heb ik nog zeker geen nieuwe auto nodig, maar ik zag toevallig dat m’n dealer weer een paar interessante G2 aanbiedingen heeft.
Onder andere een zwarte Insignia ST Cosmo met ongelooflijk mooie uitrusting en beige leer (Cosmo is de duurste uitvoering in België, er zijn wellicht verschillen met Nederland). 1 jaar oud, 18000km. Prachtige wagen, wel een benzine met 1.6 Turbo motor met 170pk. Prijs is 25900 euro, nieuwprijs is rond de 38000 euro. Is een demowagen.Nu, is wel een groot verschil qua motor met mijn bescheiden Astra, maar ik had me sowieso voorgenomen geen diesel meer te kopen hierna.
Is een 1.6, de fiscale PK en BIV zullen meevallen (BIV = Belasting op Inverkeerstelling – ik woon in België) ; ook de verzekering zal volgens mijn makelaar amper hoger zijn. In België wordt dieselrijden alsmaar meer belast en is het prijsverschil met Euro 98 benzine heel klein.Maar goed, ‘t is ook een stuk heel veel zin in deze auto maar mijn vraag is hoe dat zit met die motor ? Ik begrijp dat die redelijk nieuw is, maar is die wel betrouwbaar ? En hoe zit dat qua verbruik ?
Iemand die toevallig deze motor in een Insignia heeft steken en/of die er meer over kan vertellen ?
En is deze aanbieding wel interessant ? Is een auto die een jaar geleden, met deze uitvoering en opties tegen de 38000 euro kostte…
http://opel.servayge.com/details?carID=1085″ onclick=”window.open(this.href);return false;Alvast bedankt voor de feedback.
Edit : oh, en ik ben Opel fan van het eerste uur. Ik rij al Opel sinds 1988 (het jaar waarin ik mijn rijbewijs behaalde), mijn ouders sinds 1984 en mijn schoonfamilie is ook heel Opel gezind (de oom van mijn vrouw heeft zelfs zijn hele leven tot aan zijn pensioen bij Opel Antwerpen gewerkt !)
12 augustus 2016 om 09:48 #18324688Niemand ?
12 augustus 2016 om 12:04 #18324689zo nieuw is die motor niet, ik dacht dat het een verdere evolutie van een oudere motor is
gelet op het gewicht van de ST is het ook geen snelheidsmonster, zo zal het koppel van 260 Nm in dezelfde orde zijn van jouw Astra, maar als je hem in toeren jaagt zal hij wel vooruitgaan.
verder heb ik er niet echt ervaring mee (ik denk niet dat er hier in België veel 1.6T verkocht zijn), wel een paar keer gelezen dat hij nogal nerveus of schokkerig zou rijden en dat hij ook niet de meest zuinige zou zijn, maar ik denk dat dit erg afhankelijk is van de chauffeur (of goldt dit voor een vorige versie van de motor?)
Hij ziet er alleszins goed uit. Kijk ook eens naar het aanbod stockwagens: ik denk dat je voor een klein beetje meer een nieuwe uit stock kan vinden.
12 augustus 2016 om 20:12 #18324690@sig63 wrote:
zo nieuw is die motor niet, ik dacht dat het een verdere evolutie van een oudere motor is
gelet op het gewicht van de ST is het ook geen snelheidsmonster, zo zal het koppel van 260 Nm in dezelfde orde zijn van jouw Astra, maar als je hem in toeren jaagt zal hij wel vooruitgaan.
verder heb ik er niet echt ervaring mee (ik denk niet dat er hier in België veel 1.6T verkocht zijn), wel een paar keer gelezen dat hij nogal nerveus of schokkerig zou rijden en dat hij ook niet de meest zuinige zou zijn, maar ik denk dat dit erg afhankelijk is van de chauffeur (of goldt dit voor een vorige versie van de motor?)
Hij ziet er alleszins goed uit. Kijk ook eens naar het aanbod stockwagens: ik denk dat je voor een klein beetje meer een nieuwe uit stock kan vinden.
Ik schuim het internet af voor info over het verbruik. Ik heb sowieso een testrit aangevraagd om een idee te krijgen van het verbruik. Heb ook al gekeken naar stockwagens maar er zijn er niet zoveel met de 1.6T (het overgrote deel is diesel en dat wil ik niet meer). Als ik een model wil dat het dichtste bij bovenvermelde Insignia aanleunt, dan zit ik meteen al aan 31000, en dan ontbreken er nog een paar opties. Enige zogezegde pluspunt is Onstar, wat ik eigenlijk niet zo interessant vind, gezien je na het eerste jaar al flink wat mag ophoesten voor het abo (alsof ik zelf geen navi route kan ingeven of zelf de hulpdiensten bellen als er iets loos is – en zoals met alles in België is Onstar niet compleet, geen wifi, dus dan is zelfs 1 euro per jaar te veel).
14 augustus 2016 om 15:44 #18324691Ik heb een 1.6 turbo 180 pk gehad. Laten tunen naar 205. Verbruik 8.2/100km. Goed te doen. Het tunen maakt de auto ook minder zenuwachtig. Ik vond het een fijne motor, maar het blijft persoonlijk. Mss dat je er iets aan hebt.
16 augustus 2016 om 21:04 #18324693Heb de auto van m’n garagist vanavond mee naar huis gekregen, moet ‘m morgenochtend terug doen. Staat nu in m’n garage.
Prachtige wagen. Alleen, hoe klap je de spiegels in ? Ik kan me niet voorstellen dat zo’n wagen geen elektrische spiegels heeft.
Heb ze niet manueel ingeklapt, durf niet goed want misschien maak ik het motortje kapot. Vergeten te vragen hoe het werkt…Iemand ?
17 augustus 2016 om 05:49 #18324694Zou op de linker deur bij het knopje om je spiegels mee te verstellen moeten zitten. Deze naar beneden drukken en ze klappen in
17 augustus 2016 om 08:10 #18324692@InsignieJA wrote:
Zou op de linker deur bij het knopje om je spiegels mee te verstellen moeten zitten. Deze naar beneden drukken en ze klappen in
Ja, dacht dat het zoiets moest zijn, maar had zoveel om eens te bekijken (Intellilink alleen al neemt tijd in beslag) en had de auto maar voor een paar uur uiteindelijk (een mens moet nog slapen, nietwaar :mrgreen: )
17 augustus 2016 om 10:39 #18324695en beviel het ?
(het is inderdaad dat knopje: naar beneden drukken als het in de middelste stand staat)ik heb eens gekeken op spritmonitor.de en op 47 Insignia 1.6T is het gemiddeld verbruik 9,34 l/100 km met uitersten tussen 7.34 en 12.55
Als ik beperk tot de 1.6 SIDI T zakt het verbruik naar 8,77 (op 21 auto’s)17 augustus 2016 om 10:47 #18324696@sig63 wrote:
en beviel het ?
(het is inderdaad dat knopje: naar beneden drukken als het in de middelste stand staat)ik heb eens gekeken op spritmonitor.de en op 47 Insignia 1.6T is het gemiddeld verbruik 9,34 l/100 km met uitersten tussen 7.34 en 12.55
Als ik beperk tot de 1.6 SIDI T zakt het verbruik naar 8,77 (op 21 auto’s)Zalige auto om mee te rijden, echt dag en nacht verschil met mijn Astra.
Had via Spritmonitor ook ongeveer dat resultaat gevonden…19 augustus 2016 om 19:56 #18324697Ik heb 2 insignia’s gehad met de 180pk versie. Nu heb ik de insignia facelift 2014 met de 1.6t 170pk motor. Deze rijd echt véél fijner als de vorige 2 1.6 turbo’s. Het schokken is helemaal weg, het is een heerlijke auto om mee te rijden.
19 augustus 2016 om 20:00 #18324698Ik ga morgen een beslissing nemen.
Nog laatste vraagje : wij gaan vijf keer per jaar naar de UK op familiebezoek.
In mijn Astra was het dan makkelijk dat je via de boordcomputer de snelheidsmeter van km naar miles kon zetten.
Nu, dat lukt in de Insignia ook, maar wat met de lichten ?
Kan je die Xenon lichten bv. anders richten zodat ze naar de linkerkant van de weg schijnen ipv naar rechts ? Dit om tegenliggers te verblinden (los je normaal op met van die speciale lichtstickers).
En werkt Opel eye ook als je aan de linkerkant van de weg rijdt met een auto die normaal is ingesteld voor het vasteland ?19 augustus 2016 om 23:44 #18324699De 180pk versie was nerveus. Na een firmware update was dat trouwens weg, helaas ook het pittige… De 170pk versie is veel rustiger en ik merk geen turbo-gat wat bij de 180pk versie duidelijk aanwezig was.
20 augustus 2016 om 20:12 #18324700Heb ‘m vandaag gekocht en ga ‘m volgende week zaterdag ophalen. :-D
Ik post wel foto’s wanneer ik ‘m heb !21 augustus 2016 om 12:54 #18324701Gefeliciteerd! Klinkt als een strakke auto.
Via Tapatalk
21 augustus 2016 om 19:04 #18324702Benieuwd naar de foto’s!
22 augustus 2016 om 09:24 #18324703Alvast proficiat !
Xenon-lichten kun je eenvoudig aanpassen aan linksrijdend verkeer – staat beschreven in handleiding (iets met de hendel naar je toetrekken en zo houden tijdens starten);
het vervelende als je hem op miles zet, is dat ook je navigatie mee wijzigt én ook je temperatuur display van de ECC naar Fahrenheit gaat.
Opel eye gaat niet goed werken; ik geloof zelfs dat het in de UK nooit goed gewerkt heeft en daar daarom ook niet meer verkrijgbaar is22 augustus 2016 om 09:46 #18324704@sig63 wrote:
Alvast proficiat !
Xenon-lichten kun je eenvoudig aanpassen aan linksrijdend verkeer – staat beschreven in handleiding (iets met de hendel naar je toetrekken en zo houden tijdens starten);
het vervelende als je hem op miles zet, is dat ook je navigatie mee wijzigt én ook je temperatuur display van de ECC naar Fahrenheit gaat.
Opel eye gaat niet goed werken; ik geloof zelfs dat het in de UK nooit goed gewerkt heeft en daar daarom ook niet meer verkrijgbaar isThx !
Wat die conversie naar UK betreft : dat de navigatie naar miles wordt overgezet, vind ik niet erg, want ik zet sowieso altijd alles in het Engels (we zijn een half-Engels gezin en spenderen alles samen een dikke maand per jaar in de UK). Dat van die Fahrenheit is een beetje hinderlijk, maar goed, uiteindelijk niet zo erg (hoewel ik denk dat je dat misschien ook wel kan aanpassen in de settings)…Los hiervan : even gekeken naar de Vauxhall Insignia en je kan hem blijkbaar alleen in diesel nog krijgen, terwijl je hier in België ook nog benzine kan configureren. Vreemd, want ik heb de indruk dat er in de UK meer benzine-auto’s rijden dan in België. Zal wel zijn omdat de Insignia voornamelijk voor de fleetmarkt bedoeld is. Anderzijds hebben wij bij Opel België nog maar twee uitvoeringen nl. Edition en Cosmo, terwijl je er bij Vauxhall 8 of 9 hebt. Dat wordt flink wat werk om de juiste en beste combinatie van opties te vinden ! ;)
22 augustus 2016 om 09:52 #18324705Er zijn 2 benzine blokken beschikbaar voor de Insignia in de UK. (1.4T & 1.8)
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
22 augustus 2016 om 09:53 #18324706@KRSA2000 wrote:
Er zijn 2 benzine blokken beschikbaar voor de Insignia in de UK. (1.4T & 1.8)
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Vreemd, want in de configurator was er enkel keuze uit twee 1.6 diesels en twee 2.0 diesels. Ofwel niet goed gekeken… :D
22 augustus 2016 om 09:55 #18324707Is wel zo dat voor de ST is alleen de 1.4T te krijgen
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
22 augustus 2016 om 10:04 #18324708Ik zie al waar het probleem zit : hangt blijkbaar af van je ‘trim’ level. Kies eens de ‘Elite Nav’ trim en daar zal je zien dat je enkel keuze uit diesel hebt…
22 augustus 2016 om 10:21 #18324709Azo… zo ver had ik niet gekeken… :thumb
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
22 augustus 2016 om 13:40 #18324710hangt er vanaf in welke uitvoering, maar zowel de 1.8i, de 1.4T, de 2.0T en de 2.8 OPC zijn er nog te krijgen
23 augustus 2016 om 04:57 #18324711Wat betreft de xeon lichten dat kan je in de settings wijzigen. Je kan bij verlichting kiezen voor verkeer links of rechts.
En zou de beperkte keuze van auto’s iets te maken hebben met het nieuwe model dat volgens de geruchten dit jaar geïntroduceerd gaat worden?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.