Insignia rem zit vast

Forumindex Forums Modellen Insignia Insignia rem zit vast

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18356501
    Tayfun_Yuksel
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 May 2018

      Beste

      ik rij met een insignia 2.0 diesel van bouwjaar 2010.

      Als ik rijd bij warm weer klemt mijn rem aan de linkerkant. Als ik gas begint te geven  houd het mij tegen om hoger snelheid te nemen en remt hij af, wellicht iets met de remklauwen,  gebeurt wel af en toe niet altijd, en meestal bij warm weer, ook hoor ik een piepend geluid tijdens het rijden.  Opel service heeft andere remblokken opgestoken maar na een week terug de zelfde probleem gehad gisteren, door die probleem is mijn verbruik ook hoger. Iemand ooit de zelfde probleem gehad?

      #18356507
      TWA
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 June 2010

        Niet zozeer bij de Insignia, maar lijkt op een vastzittende zuiger. Dan lopen je blokken gewoon aan, waardoor je deze klachten krijgt. Al terug naar de dealer gegaan die de blokken heeft verwisseld?

         

        Greetz Emiel

        #18356510
        Tayfun_Yuksel
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 May 2018

          Bedankt voor de reactie,

          neen nog nie terug geweest naar de service, eigenlijk heeft het niets met mijn blokken te maken?

          Hopelijk is het zoals je zegt de zuiger, kosten die veel?  En waarom heb ik het altijd bij warm weer?

          en het is alleen aan de linkerkant dat hij vastzit, en als ik het forceer om door te rijden krijg ik een vuile geur aan die kant? En natuurlijk verbruik die verhoogt omdat ik de wagen forceer. En ook die piepend geluid

          #18356754
          Piet-GTS
          Deelnemer
            Lid sinds:
            16 May 2011

            Vastzittende zuiger. Kan dikwijls door garage teruggedrukt en gangbaar gemaakt worden. Heb ik zelf als DHZ (DHZ met kennis van zaken, pas op: het betreft de remmen!) in orde gekregen door speciaal Blauw remvet via een injectiespuitje onder de stofhoes spaarzaam aan te brengen en zuiger enkele keren in en uit te drukken. Daarna in orde. Vroeger werd dat bij mijn Mazda standaard gedaan met meegeleverde capsule bij verwisselen van remblokken.

            Succes

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.