Insignia NAVI900 vervangen voor andere radio met TULP aansluiting

Forumindex Forums Modellen Insignia Insignia NAVI900 vervangen voor andere radio met TULP aansluiting

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18338345
    Insigniaeigenaar
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 February 2017

      Beste opel-eigenaren,

      Ik ben binnenkort de trotse eigenaar van een Opel Insignia (2013) met een NAVI900 radio/alles in 1.
      Omdat ik graag mijn/een versterker wil aansluiten, vanwege een aan te sluiten subwoofer, ben ik opzoek naar de mogelijkheden om een andere radio aan te laten sluiten door een Opel Dealer.

      De standaard radio mist dus de tulp-aansluitingen voor de versterker, de Opel dealer (Flevoland) geeft aan niet met High-input te willen werken. Zelf KAN ik het wel maar wil ik niet, i.v.m. garantie die dan komt te vervallen (op de radio en alles waarop het is aangesloten).

      Dus ben ik opzoek naar een andere radio, welke het liefst door Opel, geplaatst kan worden met tulp-aansluitingen.

      Hebben jullie ideéen? Of misschien een Opel dealer welke wel de bekabeling voor een versterker wilt aanleggen, zonder dat de huidige garantie komt te vervallen?
      Ik hoor het graag!

      Betreft een Insignia, Hatchback uit 2013!

      #18338357
      longhorn
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 February 2017

        Je geeft aan het zelf te kunnen. Er staan zat filmpjes op YouTube hoe je achter je radio kan komen. Het is vrij simpel. Ook ik ga mijn subwoofer aansluiten met een high-low converter. Ik ben zeker niet de meest handige, maar dit durf ik zelfs. Waarom zou je veel betalen om het te laten doen?

        #18338358
        Insigniaeigenaar
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 February 2017

          [quote quote=18338357]Je geeft aan het zelf te kunnen. Er staan zat filmpjes op YouTube hoe je achter je radio kan komen. Het is vrij simpel. Ook ik ga mijn subwoofer aansluiten met een high-low converter. Ik ben zeker niet de meest handige, maar dit durf ik zelfs. Waarom zou je veel betalen om het te laten doen?

          [/quote]
          Bedankt voor je reactie.
          Om de simpele reden dat als ik het zelf doe, de garantie op deze onderdelen vervalt.
          Mocht er een elektronica-storing/probleem zich voordoen, moet ik gaan aantonen dat het NIET door de versterker/subwoofer komt.

          Als particulier zijnde is dit eigenlijk onmogelijk. Een redenering als: Je maar ik heb niet aan de verlichting gezet, gaat niet op voor Opel. (Al nagevraagd).
          Om deze reden ben ik opzoek naar andere alternatieven.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.