Insignia B 2018

Forumindex Forums Modellen Insignia Insignia B 2018

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18514581
    Cnote Badwell
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 March 2023

      Ik heb net tweedehands insignia B gekocht met 1.5 turbobenzinemotor (140pk). Welke actieradius kan ik van deze auto verwachten? Ik denk dat het benzineverbruik best hoog is aangezien het gemiddeld rond de 8.0L/100 km ligt. Is dit wat iedereen krijgt? Misschien was ik gewoon te verwend door het golfen met de 1.2 benzinemotor die ik eerder had, die niet veel dronk ;)

      Ik ben nieuw om te openen, dus ik weet niet wat ik kan verwachten.

      #18514805
      kevins
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 March 2023

        Gefeliciteerd met je aankoop!

        Wij hebben de 1.5 met 165pk in een Sports Tourer (Station) met handbak uit 2017. Wat mij betreft is dat geen vreemd getal, heel zuinig is ons slagschip ook niet, het is immers een redelijk zwaar ding.

        Met wat meer stadskilometers komen we zelfs uit op gemiddeld genomen 1 op 10. Rijden we veel snelweg (105 km/h in 6, lekker anticiperen etc) dan kom 6~6.5L/100 km in zicht.

        Qua actieradius is het dus erg afhankelijk van je type ritjes en lastig om te zeggen.

        https://www.spritmonitor.de/en/overview/35-Opel/1117-Insignia.html?fueltype=2&constyear_s=2017&powerunit=2 is misschien nog leuk om naar te kijken en te vergelijken. Maar zoals gezegd zodra je veel optrekken hebt in de stad, gaat het hard ;).

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.