Insignia 2.0 CDTi in noodloop na softwareupdate

Forumindex Forums Modellen Insignia Insignia 2.0 CDTi in noodloop na softwareupdate

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17261825
    Marcello1971
      Lid sinds:
      14 November 2013

      heb vorige week een softwareupdate laten doen naar aanleiding van een terugroepactie. Softwareupdate is voor motormanagement en is nodig daar er anders motorschade kan ontstaan. Ik ga er met een perfect rijdende auto naartoe en krijg hem terug en alles is anders. de automaat schakelt willekeurig en op rotondes schakelt deze gewoon terug naar de 1e versnelling. Eenmaal op de snelweg aangekomen en met gas geven het vermogen weg en de auto loopt op het noodprogramma en ook de melding: dringend voertuig service nodig. De Opel dealer geeft aan dat het niets met de update te maken heeft. Dit geloof ik niet. Ze zijn er inmiddels 4 dagen mee bezig en weten nog niet waar de oorzaak ligt. De oude software is weg en kan helaas niet terug gezet worden. 5 dagen onderzoek later komt het volgende naar voren: De foutcodes geven aan dat of er is een probleem met het magneetventiel voor de regeling van de turbo of een probleem met de wervelkleppen van het inlaatspruitstuk. Hierbij geeft Opel aan dat er bij deze series een fabrieksfout zit en de wervelkleppen los kunnen raken. Het magneet ventiel is vervangen en lost het probleem niet op. Dan kunnen het de wervelkleppen zijn. Ik vind dat deze sowieso vervangen moeten worden, daar het een fabrieksfout betreft en ik het eigenlijk schandalig vind, dat de auto niet teruggeroepen is, daar het een fabrieksfout is en motorschade kan veroorzaken. Met andere woorden, ik rij in een tijdbom. Opel wil de reparatie niet vergoeden, niet onder garantie en niet coulantie. De auto is 4 jaar oud en heeft 180.000 gelopen. Garantie geven ze tot 150.000. Heb gezegd dat ze hem eerder terug hadden moeten roepen. Ik denk beroep op de rechtsbijstand, wat denken jullie? Of heeft iemand dit al eens meegemaakt?

      #18191544
      ronald100
        Lid sinds:
        17 July 2010

        Het is geen Kia hoor met 7 jaar garantie. Bij Opel proberen overal onder uit te komen als je de showroom uit bent. Ligt niet altijd aan de dealer maar gewoon aan het merk.

        #18191545
        nicocorsa
          Lid sinds:
          6 June 2006

          hallo beste . ik ken natuurlijk je wagen niet en de diagnose die er gesteld wordt . door jou dealer

          maar als ik verder ga op jou uitleg . lijkt hetme direct na de update gebeurt te zijn .

          wat de dealer zou kunnen doen is mss 1 letter in jou chassie nr veranderen . d update en configuratie terug uit voeren overschrijven dus . direct er na terug het juist chassie nr gebruiken en op nieuw herschrijven .

          mogelijk kunnen er problemen vormen door te lage batterij spanning internet snelheden . die foutmelding kunnen maken in jou software . ik zeg natuurlijk niet dat het opgelost is .

          want het kan daad werkelijk wel een fout opgetreden zijn . de turbo’s kan je normaal mooi aan leren .

          maar zoals ik voorgaande zeg . ik zelf sta niet voor de wagen kan de dtc en voorgeschiedenis niet va je auto wordt er die bewust dag is gebeurt . mss een tip vraag als ze het programma over schrijven . bij een update kan motor/versnellingsbak ander gedrag vertonen wat normaal is .

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.