Insignia 160 pk automaat

Forumindex Forums Modellen Insignia Insignia 160 pk automaat

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17265257
    33erik
      Lid sinds:
      13 April 2014

      Hoi allen,
      Ik ben nieuw hier op het forum omdat onze vectra aan vervanging toe is en we naar een insignia op zoek zijn, zijn we op dit forum terecht gekomen voor eventuele vragen en tips,
      zo zijn we bij een insignia 160 pk automaat 2012 circa 43000 km sportuitvoering 20 inch geweest, volgens de dealer laag het verbruik rond de 1 op 14 bij normaal weggedrag, mijn vraag is klopt dit of kan het zuiniger, en scheelt veel met een schakel uitvoering, misschien een domme vraag maar scheelt het veel in verbruik als je een 18 inch velgmaat neemt?
      M.v.g. E.Schuman Rotterdam

      #18228675
      insignia boy
        Lid sinds:
        10 December 2013

        Verbruik heeft veel te maken met rijgedrag é.
        In stad zit ik aan 8 liter.
        En autostrade aan 6 liter met een 130 pk.
        Met een 18 inch of een 20 inch heeft het verbruik weinig te maken.

        #18228676
        Remonija
        Deelnemer
          Lid sinds:
          13 October 2013

          Ik rijd in een 1.8 140pk maar kom echt niet verder dan 1:10 (normaal rijgedrag) bij de dealers worden de auto’s altijd zuiniger voorgesteld dan ze in werkelijkheid zijn.

          De waardes worden berekend met een geheel afgeplakte auto op de ring met de cruise control aan en de airco e.d. uit :D

          Ik zou er iig niet teveel op vrtrouwen

          #18228677
          wimdm
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 October 2012

            ik heb een cdti 110 pk handgeschakeld en kom op 7,5l stad en 6l algemeen. dit wijkt toch ver af van de in de brochure opgegeven waarden. dan heb ik nog geen zware voet. het is wel een beetje frusterend wanneer je de bak volgooit en de boordcomputer geeft aan dat je maar een 900 tal km kunt rijden. met mijn seat Toledo 1.9 tdi 110pk was dit toch 1100km. deze was toch wat lichter maar ook veel vinniger. ook erger ik mij aan de weergegeven schakelmomenten. wanneer je deze volgt dan geraak je nergens. bij 50 per uur moet je al naar 4 schakelen en bij 70 al naar 5. wanneer je dan kijkt naar het aantal toeren dat de motor dan maar draait, valt hij dood. om nog niet te spreken over wat de roetfilter te verduren krijgt. ook het start/stop systeem is een punt van ergernis. dit werkt volgens omstandigheden.wanneer je aan de rode lichten staat, dan slaat ie niet af. wanneer je thuiskomt en je zet de wagen in neutraal om uit te stappen om de garage te openen, dan slaat ie wel af, en start ie weer als je het portier opent. ook nog iets over de roetfilter. wanneer je denkt dat je een zuinige rit gedaan hebt, slaat ie in regeneratie en verbruikt ie een 15 tal minuten zowat een 10 tot 12l. daar gaat je zuinigheid. :wub

            #18228678
            MattVC
              Lid sinds:
              17 September 2011

              160pk cdti , gechipt naar 200pk gemiddeld. 7.3L/100km

              #18228679
              nicocorsa
                Lid sinds:
                6 June 2006

                ik heb een handgeschakeld 2009 5deurs

                gedeeld snelweg gebruikt rijd ik 6.3
                gewoon stads verkeer 7.0

                gaat over een 2.0cdti 130 pk niet ecoflex variant

                #18228680
                r.hekman
                  Lid sinds:
                  7 November 2011

                  Gemiddeld genomen rij ik met mijn 160 pk cdti automaat ook ca. 7,2 l/100 km.
                  Rij op de snelweg meestal ca. 140 km/uur,maar rij ook veel met een aanhanger.
                  Heeft bijna 220000 km gelopen en rijdt nog steeds prima.

                  #18228681
                  33erik
                    Lid sinds:
                    13 April 2014

                    Beste forumleden, bedankt voor de reacties, ik had verwacht dat de insignia iets zuiniger was, maar ik ben blij met de opgave.

                    Erik

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.