Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › Inlaatspruitstuk X20XEV "verbouwen" is zelf maken geworden..
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 mei 2015 om 21:14 #18278840
Zo Weer wat verder. En onverwachts de mogelijkheid gekregen om alles te passen maar mijn daily driver staat er wel stil op….
De koppakking vond het nodig om kapot te gaan….
Dus dan maar gelijk goed maken
Kleppen geslepen en ingeschuurd inlaatkanalen gladder gemaakt en bij de uitlaatkanalen de egr eruit gefreesd net zoals bij Marijn.
En als laatste de kop gevlakt en weer in mekaar gezet met nieuwe klepseals.
Geen foto’s van de kanalen maar het zal een stuk minder restrictie zijn!
Wel nog een paar foto’s van het uitlaatspruitstuk
Alles zit inmiddels weer in mekaar op het inlaatspruitstuk na.
Ook een 30mm langere multiriem bemachtigd zodat de dynamo verder naar achteren gekanteld kan worden.
Ik moet alleen nog een verlengde bovenste dynamosteun maken.Het gasklephuis past net, de stappenmotor valt precies tussen de 2 hoge gedeeltes van de dynamo in.
Gasklephuisverwarming ook afgedopt, who needs that?!wat nog gemaakt moet worden:
Brandstofrailaansluitingen
gasklepmechanisme
kabels tps en stappenmotor verlengen
spruitstuk aflassen
Dynamosteun maken
aanzuigbuis naar open sportluchtfilter
Gaskabel verlengenIk zoek eigenlijk nog steeds een vectra b v6 x25xe gaskabel.
Heb je er een liggen laat het aub even weten.30 mei 2015 om 08:13 #18278841Zo ik kan jullie melden dat het spruitstuk klaar is!
En gemonteerd! :D
En die mooie grom…. ja die is aanwezig! king:
De luchtfilter wordt nog anders geplaatst, met een 90 graden bocht door het binnenscherm en dan tussen de rechtervoorwielkuip en bumper. Tis nu een hot air intake :hmmz30 mei 2015 om 10:19 #18278842Wauw, dat ziet er nice uit. Lijkt net op een professionele inlaatspruitstuk. Maar dan nu de hamvraag, hoeveel vermogen heb je erbij gekregen.
30 mei 2015 om 10:35 #18278843Post je ook de resultaten van op de bank?
31 mei 2015 om 12:11 #18278844Geen idee hoeveel vermogen ik erbij heb gekregen, maar het koppel is aanzienlijk gestegen tussen 2000/3000RPM.
Ik heb niet echt de insteek om echt de bank ermee op te gaan, maar ik zal het eens polsen bij oud mentor van mijn voormalige school.
Ben nog een keer van plan om een 3.3Bar brandstofdrukregelaar ertussen te zetten en kijken wat hij dan doet.
En chippen zal weer op langer termijn zijn.31 mei 2015 om 16:08 #18278845Ik ben eigenlijk wel benieuwd of je echt vermogen heb gewonnen, of dat het tussen de oren zit vanwege het nieuwe geluid.
Het luistert heel nauw bij een n/a blok wat afmetingen betreft.
Heb je bv een te kort/lang ‘runner’, of de hoek is net niet goed kan je last krijgen van “ophopende” pulsaties.
In het ergste geval komt de lucht bij bepaalde rpm ff stil te staan bij je lmm/lfm met alle gevolgen vandien (kloppen de waardes niet)3.3bar bdr heeft geen zin totdat je de ecu aanpast.
Ecu regelt zich bij (via oa de lambda) en gaat gewoon korter inspuiten.Desondanks dit hele verhaal: respect voor alle werk!
2 juni 2015 om 10:48 #18278846@Wesley_Rallykadett wrote:
Zo ik kan jullie melden dat het spruitstuk klaar is!
Serieus netjes geworden! :thumb
* wel auteurs rechten betaald voor dit design??? :jerry
4 juni 2015 om 18:30 #18278847@KRSA2000 wrote:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of je echt vermogen heb gewonnen, of dat het tussen de oren zit vanwege het nieuwe geluid.
Het luistert heel nauw bij een n/a blok wat afmetingen betreft.
Heb je bv een te kort/lang ‘runner’, of de hoek is net niet goed kan je last krijgen van “ophopende” pulsaties.
In het ergste geval komt de lucht bij bepaalde rpm ff stil te staan bij je lmm/lfm met alle gevolgen vandien (kloppen de waardes niet)3.3bar bdr heeft geen zin totdat je de ecu aanpast.
Ecu regelt zich bij (via oa de lambda) en gaat gewoon korter inspuiten.Desondanks dit hele verhaal: respect voor alle werk!
Ik heb niet echt gelet op de lengte van de runners, deze heb ik gewoon op lengte gemaakt zodat het tussen het schutbord en de motor in past. wel zij de runners zo lang mogelijk gemaakt, de gasklep zit wel kort bij het schutbord…
maar net genoeg om met kantelen van de motor er niet tegenaan te komen.En het verhaal over de brandstofdrukregelaar klopt deels wel als je op deellast rijdt en of continu hetzelfde toerental (bijvoorbeeld snelweg) dan gaat de ECU in zogenaamde “closed-loop” en dan regelt inderdaad de lambdaregeling met mengsel d.m.v. korter inspuiten.
Als je bijvoorbeeld accellereert of volgas rijdt, dan wordt er in de zogenaamde “open-loop” gereden en dan gebruikt de ECU de ontsteking- en injectiekenvelden die ingeprogrammeerd zijn door Opel of een door een tuner afgesteld zijn als de ECU op maat gechipt is. Dit zijn dan vaste waardes gerelateerd aan: toerental, gaskleppostitie, luchtmassa, inlaatlucht- en koelvloeistoftemperatuur. Pas als er weer in “open-loop” gereden wordt treed de lambdaregeling weer in werking.
Dus normaal gezien zou een vehoogde brandstofdruk wel degelijk een (minimaal) verschil maken. :D
9 juli 2015 om 18:22 #18278848wanneer komt dit ontwerp commercieel op de markt? :jerry
een beetje cuncurentie op dit gebied is niet verkeerd , nu het alleen recht er nog is is het niet te betalen…en toch kunnen die jongens nog bestaan :wtf
10 juli 2015 om 07:48 #18278849Netjes gedaan :wors Budget tuning FTW!
Volgens mij was de insteek ook niet perse meer power, maar de vervelende dip er uit halen tijdens acceleratie. Is dat nu weg?
10 juli 2015 om 21:45 #18278850Dit zal niet ontwerp zal niet commercieel op de markt komen, 1x gemaakt, wat een werk zeg vooral de injectorgaten E.D. maken vreet echt tijd, maar de moeite loont zich :D
Toch maar even naar M-tech gereden en een 3.3 bar drukregelaar opgehaald. Af en toe als je vlot de gasklep opent op laag toerental (1500 RPM) dan had hij een behoorlijke dip, kwam echt benzine tekort.
Tegelijk met het verwisselen van de drukregelaar ook de luchtinlaat aangepast. zie foto :kewlpics
inlaatgeluid meer gedempt maar toch nog een goeie roffel aanwezig :jerryNu loopt hij echt stukken beter ook meer vermogen gekregen geen dip meer en veel koppel voor een gezogen motor!
De luchtfilter (nog steeds de oude) zit nu mooi tussen de rechter voorwielkuip en de bumper en zuigt nu dus koude lucht aan. Er is nog een andere onderweg met meer filteroppervlak voor minder restrictie.Laatst op de 200M sprint van de kadett c club belgium-holland 10,52sec gereden, niet slecht al zeg ik het zelf.
Ik weet nog dat mijn oude standaard Astra F GSI c18xe toen 11,11sec gereden had 2 jaar eerder…Bij OPN Sevenum zal ik ook aanwezig zijn, wie komt er ook gezellig even bijpraten? :thumb
13 juli 2015 om 13:21 #18278851Op een rollenbank met dat ding en meten!!
13 juli 2015 om 19:39 #18278852Inderdaad. Meten is weten :afro
26 juli 2016 om 21:07 #18278853Ik zit je bericht te lezen en ik zie dat je bij het eindresultaat het open luchtfilter rechts in een gat naar beneden hebt zitten.
Nu heb ik voor mijn auto ook een dbilas inlaatspruitstuk liggen en nu wou ik mijn openluchtfilter ook op die manier monteren maar mijn auto heeft daar geen gat zitten heb je dit gat zelf gemaakt ?26 juli 2016 om 21:13 #18278854Ik ben ook benieuwd wat je er aan vermogen uit haalt!
Zelf rij ik ook met een soortgelijke inlaat, maar dan op een 1600 16 klepper. Dit gaat om een Mantzel imitatie. (VX powerbox)
Zelfde idee, maar dan hier vierkant ipv rond.Het rijdt opzich leuk, maar volgensmij is het kwa langere levensduur niet goed voor de motor. Aan de kleur vd bougies kan je zien dat er niet een gelijke verbranding is. Niet alle cilinders krijgen meer dezelfde hoeveelheid lucht. Met de standaard inlaat heb je hier geen last van.
Vraag me af of jij dit op den duur ook gaat ervaren…
26 juli 2016 om 21:26 #18278855Met mijn mantzel had ik daar nooit last van
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
27 juli 2016 om 14:22 #18278856Die immitatie boxen zijn helemaal niet doorberekend. Ongelijke verbranding. Op den duur help je jouw motor aan gort. Dbilas en mantzel besteden hier veel meer tijd aan. Die luchtinlaten zijn niet zomaar uit de losse pols gemaakt.
27 juli 2016 om 16:14 #18278857@Shane_Astra_g wrote:
Die immitatie boxen zijn helemaal niet doorberekend. Ongelijke verbranding. Op den duur help je jouw motor aan gort. Dbilas en mantzel besteden hier veel meer tijd aan. Die luchtinlaten zijn niet zomaar uit de losse pols gemaakt.
Vandaar ook mijn opmerking. Volgensmij heb je met deze inlaat hetzelfde euvel. Misschien valt het in de praktijk en gaat het gewoon prima…
28 juli 2016 om 17:44 #18278858Die imatities voor een x16xe moet je eigenlijk ook vanaf blijven. Ontwerp klopt van geen kant en je sloopt je motor ermee, 4e cilinder kapt er als eerste mee.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.