inlaatklep gesmolten

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) inlaatklep gesmolten

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222805
    CORSA2L16VALVE
      Lid sinds:
      30 June 2004

      Heb de laatste keer in Bitburg een knal in de motor gehad. lees topic compressie

      nu heb ik gisteren mijn cilinderkop terug gehaald en nu bleek dat de klep van de eerste cilinder (1ne maar) gesmolten te zijn

      wat zou het gevolg hier van zijn. De revisieman zei dat het kon zijn dat er een injector is blijven inspuiten

      ik heb er geen flauw idee van hoe het kan. want heb er nog nooit van gehoord of dergelijk. klep verbrand al wel. maar gesmolten ????

      #17691471
      GSI Racer
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 June 2009

        Is hij niet verbrand i.p.v gesmolten?
        Maak er eens een foto van

        Zowiezo raar dat dit bij een inlaatklep gebeurt:hmmz

        Als de injector is blijven inspuiten, daar kan je klep toch niet door smelten lijkt me?? Benzine heeft een koelende werking zeggen ze.

        Heb je toevallig mechanische stoters in de C20XE zitten???
        Dan zou het kunnen zijn dat de klepspeling te klein is en hierdoor de klep een beetje open blijft staan.
        Dan wil hij wel eens smelten ja…

        #17691472
        mr-turbo
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 July 2004

          Klep heeft waarschijnlijk niet goed afgedicht, dat kan bv door kromme klep, te weinig klepspeling, of iets met de zitting, of geleider. (ook in die volgorde van meest waarschijnlijk)

          #17691473
          mattemaker
            Lid sinds:
            28 September 2007

            origineel gepost door mr-turbo
            Klep heeft waarschijnlijk niet goed afgedicht, dat kan bv door kromme klep, te weinig klepspeling, of iets met de zitting, of geleider. (ook in die volgorde van meest waarschijnlijk)

            :thumbup:thumbup:wors:vertag

            #17691474
            CORSA2L16VALVE
              Lid sinds:
              30 June 2004

              er is echt een stuk afgesmolten.
              Ik rij ook met lachgas dus de verbranding ligt nog een stuk hoger. Maar daar ben ik zeker van dat deze goed werkt (is getest geweest)

              ze hebben ook de 2 de inlaatklep van dezelfde cilinder vervangen omdat deze ook een beetje krom was.

              als het dit is ben ik al tevreden en moet ik verder niet teveel vrezen.

              Ga voor de zekerheid de injectors toch ook nog eens testen.

              greetz and thanks

              #17691475
              mr-turbo
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 July 2004

                Dat de verbrandingstemperatuur hoger zou liggen door nos, staat los van een gesmolten inlaatklep.
                Een te hoge verbrandingstemperatuur zou je als eerste terugzien in de zuigers en bougies.
                Dat de andere inlaatklep vervangen is omdat ie krom was, onderschrijft m’n vorige post.
                Wel raar dat maar 1 inlaatklep vervangen is :hmmz , omdat als er iets mis is gegaan, normaal minimaal 2 kleppen hebben geraakt

                Je injectoren hoef je echt niet (nav de gesmolten klep) te controleren, dit heeft ABSOLUUT daar niets mee te maken, je heb toch ook geen bougies in het inlaatspruitstuk ?

                De man die de motor na de schade heeft “gereviseerd” is degene die een fout heeft gemaakt..

                #17691476
                CORSA2L16VALVE
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  origineel gepost door mr-turbo
                  Dat de verbrandingstemperatuur hoger zou liggen door nos, staat los van een gesmolten inlaatklep.
                  Een te hoge verbrandingstemperatuur zou je als eerste terugzien in de zuigers en bougies.
                  Dat de andere inlaatklep vervangen is omdat ie krom was, onderschrijft m’n vorige post.
                  Wel raar dat maar 1 inlaatklep vervangen is :hmmz , omdat als er iets mis is gegaan, normaal minimaal 2 kleppen hebben geraakt

                  Je injectoren hoef je echt niet (nav de gesmolten klep) te controleren, dit heeft ABSOLUUT daar niets mee te maken, je heb toch ook geen bougies in het inlaatspruitstuk ?

                  De man die de motor na de schade heeft “gereviseerd” is degene die een fout heeft gemaakt..

                  alle 2 de inlaatkleppen zijn vervangen he.
                  de 1ne was gesmolten en de andere was een beetje krom

                  Dus het heeft het niks met de NOS te maken, en moet ik dus nimmer verder zoeken naar het probleem.:thumbup

                  thanks voor de info

                  dus een spijtig voorvalletje gehad dus

                  greetz

                  #17691477
                  youri_corsa_gsi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 April 2006

                    Als de andere ook al een beetje krom was. Lijkt me dat de gesmolten klep ook niet helemaal goed geweest is. Maar Mr turbo zei het ook al dus ik hoef het niet allemaal te herhalen :P. Ik zou ze allemaal ff laten controleren/slijpen, want dat hebben de 16v vaker hoor dat de kleppen niet goed afdichten.
                    Dat zie je pas echt goed als je ze in de slijpmachine zet en de klep niet rondom raakt

                    #17691478
                    max
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      Controleer met klei eens hoeveel ruimte je hebt tussen je kop en je zuigers.
                      Motor een keer als test helemaal in elkaar zetten (met oude pakking en bouten) met wat klei op je zuigers en dan rond draaien, links om en rechts om langzaam!!! Hierdoor kun je zien hoeveel ruimter er tussen je klep en de zuiger is als hij open en dicht gaat!

                      Bij Hogere druk zuigers en andere nokkenassen kan dit erg kritisch worden! nokkenastiming is dan heel erg belangrijk.

                      Als een klep iets krom is dan kan er tijdens de normale verbranding een klep verder verbranden daar er een opening is langs je klep.

                      #17691479
                      CORSA2L16VALVE
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        vandaag auto terug afgemonteerd en rijd terug.

                        Compressie gemeten… en vind het toch nog vrij hoog. Maar zal warschijnlijk altijd al zo gelopen hebben.
                        15,1 16 16.1 16

                        dus eerste cilinder heeft toch een beetje te lijden gehad. Deze winter er een nieuwe zuiger in monteren met nieuwe zuigerveren

                        greetz

                        #17691480
                        toppertheo
                          Lid sinds:
                          3 February 2006

                          eerst maar even tijdje rijden en dan nog een keer compressietesten, als je geluk hebt dan zijn de zuigerveren zich weer gaan zetten en heb je op alle cilinders gelijke compressie. ;)

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.