# injectors tikken # insignia 16 turbo

Forumindex Forums Modellen Insignia # injectors tikken # insignia 16 turbo

  • Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17230403
    GM-Tuningparts
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 July 2005

      zijn er hier meer mensen op het forum met een insignia 16 turbo waarvan ( als de motor stationair loopt ) de injectors heel erg hoort tikken?
      vooral als de motor koud is lijkt het wel een diesel.
      ik dacht eerst dat er geen druppel olie meer in zat maar de olie was natuurlijk goed. ( maar het is gewoon een hard tikkend en dof tikkend geluid wat uit de motor komt )
      denk dat het de injectors zijn.

      ben benieuwd of meer mensen het hebben?

      #17787479
      alphox
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        mij is het nog nooit echt opgevallen, zal morgen er aan denken om eens te luisteren

        #17787480
        GM-Tuningparts
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 July 2005

          [rquote=1830518&tid=139623&author=alphox]mij is het nog nooit echt opgevallen, zal morgen er aan denken om eens te luisteren[/rquote]

          ben benieuwd.

          #17787481
          DeMeistah
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 December 2010

            Ik had dit gisteren, bij mij was het dus wel de olie :D
            Injectors dacht ik eerst ook aan, maar m’n vader had het ook over hydrolische klepstoters…

            #17787482
            alphox
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              heb even geluisterd, maar ik hoor niets tikken. hij heeft vorige week ook pas een beurtje gehad, maar daarvoor is het me ook nooit opgevallen (en meestal valt elke tik me wel op).

              het enige waar ik me nog wel ’s over verbaas is dat je de turbo zo goed hoort, m’n pa heeft al meerdere turbo auto’s gehad maar die waren bij lange na niet zo goed te horen als bij de insignia

              #17787483
              GM-Tuningparts
              Deelnemer
                Lid sinds:
                16 July 2005

                [rquote=1830918&tid=139623&author=alphox]heb even geluisterd, maar ik hoor niets tikken. hij heeft vorige week ook pas een beurtje gehad, maar daarvoor is het me ook nooit opgevallen (en meestal valt elke tik me wel op).

                het enige waar ik me nog wel ’s over verbaas is dat je de turbo zo goed hoort, m’n pa heeft al meerdere turbo auto’s gehad maar die waren bij lange na niet zo goed te horen als bij de insignia[/rquote]

                oke dank u.

                kom net van de dealer af en het zijn dus echt de injectors die je hoort tikken.
                maar bij de dealer zeggen ze dat het zo hoort.:hmmz
                weet wel dat die kadetjes gsi het vroeger ook hadden maar nu 25 jaar later zou dat toch een heel eind opgelost moeten zijn dacht ik.

                #17787484
                nicocorsa
                  Lid sinds:
                  6 June 2006

                  ja mijn diesel insignia tikte smorgens ook . maar dat is dan hoofdzakelijk s morgens met koude motor .

                  en zelfs het hardste tikken met diesel van bij total .

                  weet niet welke brandstof jij tankt op mijn astra j diesel had ik hier zelfs heel veel last van . sinds kort tank ik op beide auto’s esso diesel en lawaai is heel stuk minder . verbruik ligt lichtjes hoger maar daar kan de koude ook wel een verklaring aan zijn

                  #17787485
                  Spacejam
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    21 November 2006

                    tikken komt toch vaak toch vervuilde/slechte injectors. Lijkt me sterk dat een insignia dat nu al kan hebben.

                    #17787486
                    alphox
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      welke kilometerstand staat je insignia eugene?

                      die van mij staat nu op 35.500 km ongeveer, ik laat de beurtjes gewon bij dealer uitvoeren, benzine altijd euro 95

                      #17787487
                      GM-Tuningparts
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        16 July 2005

                        [rquote=1831215&tid=139623&author=alphox]welke kilometerstand staat je insignia eugene?

                        die van mij staat nu op 35.500 km ongeveer, ik laat de beurtjes gewon bij dealer uitvoeren, benzine altijd euro 95[/rquote]

                        hoi

                        de mijne staat nu op 28000km.
                        benzine 98 super plus.
                        ( moet ivm chiptuning ) maar deed ik vtv ook al.
                        auto rijd dan veel beter en een stuk zuiniger.
                        beurten worden ook bij de dealer gedaan.
                        heb vandaag 2 opel monteurs gesproken van 2 verschillende dealers en die weten hiervan en zeggen dat dit veel voorkomt bij vele opel modellen.
                        volgens opel hoort dit gewoon zo en is dit normaal.
                        ook bij DBilas ( chip tuner ) was dit een bekend verhaal.

                        gr. eugene

                        #17787488
                        john123
                          Lid sinds:
                          25 December 2009

                          en wat is je verbruik nu je 98 super plus tankt ,beter dan met de euro 95 en hoeveel beter .

                          #17787489
                          GM-Tuningparts
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            16 July 2005

                            [rquote=1831827&tid=139623&author=john123]en wat is je verbruik nu je 98 super plus tankt ,beter dan met de euro 95 en hoeveel beter .[/rquote]

                            eerst met euro 95 had ik een verbruik van op 1 liter op 8,5 km
                            zit nu met chip ( was ook voor de chip ) op 1 liter op 10,5 km
                            met super plus 98 van de bp:D

                            #17787490
                            alphox
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              hm dan moet ik ook eens euro 98 gaan tanken, kijken of dat wat uitmaakt… mijne is niet gechipt

                              #17787491
                              Tallguy
                                Lid sinds:
                                13 October 2010

                                [rquote=1831853&tid=139623&author=Edition 2000][rquote=1831827&tid=139623&author=john123]en wat is je verbruik nu je 98 super plus tankt ,beter dan met de euro 95 en hoeveel beter .[/rquote]

                                eerst met euro 95 had ik een verbruik van op 1 liter op 8,5 km
                                zit nu met chip ( was ook voor de chip ) op 1 liter op 10,5 km
                                met super plus 98 van de bp:D[/rquote]

                                Ik tank nu inmiddels ook al twee maanden BP Ultimate, maar het verbruik blijft bedroevend want ik rij max. 1 op 9.

                                Volgende week dinsdag terug naar de dealer voor o.a. hoog brandstof verbruik, inhouden van de motor (is wel minder met BP Ultimate) en eindelijk winterbandjes er onder laten zetten.

                                @Edition: tikken de injectors sinds de chiptuning of had je het daarvoor ook al?
                                M.b.t. de chiptuning, loop je geen risico dat een opel monteur abusievelijk een update uitvoert en daardoor de instellingen van je chip worden overschreven?

                                #17787492
                                GM-Tuningparts
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  16 July 2005

                                  [rquote=1832394&tid=139623&author=Tallguy][rquote=1831853&tid=139623&author=Edition 2000][rquote=1831827&tid=139623&author=john123]en wat is je verbruik nu je 98 super plus tankt ,beter dan met de euro 95 en hoeveel beter .[/rquote]

                                  eerst met euro 95 had ik een verbruik van op 1 liter op 8,5 km
                                  zit nu met chip ( was ook voor de chip ) op 1 liter op 10,5 km
                                  met super plus 98 van de bp:D[/rquote]

                                  Ik tank nu inmiddels ook al twee maanden BP Ultimate, maar het verbruik blijft bedroevend want ik rij max. 1 op 9.

                                  Volgende week dinsdag terug naar de dealer voor o.a. hoog brandstof verbruik, inhouden van de motor (is wel minder met BP Ultimate) en eindelijk winterbandjes er onder laten zetten.

                                  @Edition: tikken de injectors sinds de chiptuning of had je het daarvoor ook al?
                                  M.b.t. de chiptuning, loop je geen risico dat een opel monteur abusievelijk een update uitvoert en daardoor de instellingen van je chip worden overschreven?
                                  [/rquote]

                                  bij mij is het verbruik sind ik bp ultimate 98 tank echt aanzienlijk verbeterd.
                                  ook het rijgedrag is verbeterd.
                                  sinds het chippen is het verbruik ook gelijk gebleven.
                                  met euro 95 zat ik altijd op 1 liter op de 8,5 km.
                                  kreeg hem gewoon niet beter!
                                  vanaf een paar keer bp ultimate 98 gaan tanken is het bij mij echt wat beter geworden naar de 1 liter op de 10 / 10,5 km.
                                  de motor is ook wat rustiger.
                                  met het chippen is het verbruik nu gelijk gebleven.

                                  het tikken van de injectors deed de motor voorheen ook al wel wat maar heb het idee nu het wat kouder is dat het wat erger is.
                                  in de zomermaanden is me dat niet echt opgevallen.

                                  als er nu een update wordt uitgevoerd ben ik de software van het chippen inderdaad weer kwijt.
                                  heb vtv na laten kijken of er nog updates opzaten en dit was niet het geval.

                                  maar bij een goed bedrijf kun je ( stel dat je na het updaten bij de dealer of wat dan ook je chip software verloren is gegaan ) dit gratis opnieuw laten doen.

                                  is bij Dbilas ook het geval dan wordt hij gratis opnieuw gechipt :D

                                  maar ik zou echt niet zonder meer willen ( chippen )
                                  wat is dat een groot verschil bijna 45 pk extra!!
                                  gaat als de brandweer nu!!
                                  ( is enkel voor het verbruik dan weer wat minder natuurlijk want die rechter voet kan moeilijk van het gaspedaal afblijven nu:P
                                  maar onder de 1 op 10 ben ik nog niet gekomen en ik heb al wat keren gas gegeven nu haha.
                                  de 230-250 is nu zo bereikt:P

                                  maar mocht je overwegen om hem ook te laten chippen ga dan in ieder geval naar een bedrijf waar ze er verstand van hebben en die je auto ( mocht het nodig zijn ) gratis opnieuw chipt.

                                  maar is zeker de moeite waard en heel veel verschil!
                                  als ik eerder geweten had dat het zoveel scheelde had ik het al lang eerder laten doen.

                                  #17787493
                                  john123
                                    Lid sinds:
                                    25 December 2009

                                    nou 1 op 10.5 lijkt me redelijk voor 225 pk of niet

                                    #17787494
                                    GM-Tuningparts
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      16 July 2005

                                      [rquote=1833057&tid=139623&author=john123]nou 1 op 10.5 lijkt me redelijk voor 225 pk of niet[/rquote]

                                      1 op 10 vind ik inderdaad redelijk en kan ik mee leven geen probleem hoor.
                                      enkel vond ik 1 op 8,5 echt niet zuinig.

                                      #17787495
                                      john123
                                        Lid sinds:
                                        25 December 2009

                                        jazeker voor zon vermogen is dat redelijk, en dat was al voor het chippen die 1 op 10.5 dus zou het resultaat bij iedereen moeten hebben toch zou je denken.

                                        #17787496
                                        GM-Tuningparts
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          16 July 2005

                                          [rquote=1834385&tid=139623&author=john123]jazeker voor zon vermogen is dat redelijk, en dat was al voor het chippen die 1 op 10.5 dus zou het resultaat bij iedereen moeten hebben toch zou je denken.[/rquote]

                                          was inderdaad al voor het chippen.

                                        19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.