Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › injectoren x25xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 februari 2015 om 16:55 #18273804
250 pk kan je op je buik schrijven..
23 februari 2015 om 17:48 #18273805Gaat met gemak 250 pk. Niet met orginele motor management maar met hoge comp zuigers en 262 graden nokken zit je daar al.
Of de orginele zuigers en de saab B308 turbo zit je ook al aan 250pk.
23 februari 2015 om 19:35 #18273806En als je nu eens gewoon een x30xe inbouwt met die 262 graden nokkenassen en grotere gasklep ?
230 pk is om mij voldoende aan de krukas. :afro23 februari 2015 om 19:46 #18273807@Haasje17 wrote:
Gaat met gemak 250 pk. Niet met orginele motor management maar met hoge comp zuigers en 262 graden nokken zit je daar al.
Of de orginele zuigers en de saab B308 turbo zit je ook al aan 250pk.
wordt geen turbo… dus nokkenassen etc zal me te doen lijstje worden… zoals eerder door mij vermeld.. de motor moet standaard ogen dus het interne deel kan onderhanden genomen worden
23 februari 2015 om 20:27 #18273809@bart-gsi wrote:
@Haasje17 wrote:
Gaat met gemak 250 pk. Niet met orginele motor management maar met hoge comp zuigers en 262 graden nokken zit je daar al.
Of de orginele zuigers en de saab B308 turbo zit je ook al aan 250pk.
wordt geen turbo… dus nokkenassen etc zal me te doen lijstje worden… zoals eerder door mij vermeld.. de motor moet standaard ogen dus het interne deel kan onderhanden genomen worden
hoezo???
je rijdt toch niet met je motorkap open:jerry
23 februari 2015 om 20:29 #18273810nee maar wil een wolf in schaapskleren hebben.. als mensen vragen wat ik onder me kap heb dat ik kan zeggen en laten zien dat het “gewoon een 2.5” is
leuk bij showtjes enzo…23 februari 2015 om 20:36 #182738083.0 moet je nog steeds goed je best doen om er 230 pk eruit te halen,blijft lastig bij een ongeblazen motor,en je wil het origineel laten ogen, en haasje, als je zo rigoreus te werk wil gaan,dan kan je het net zo goed heel goed doen en de 300 pk oversteken,maar dat is niet de bedoeling van dit project,deze v6-en zijn nou eenmaal geen pk monsters..
23 februari 2015 om 20:45 #18273811@usbstick wrote:
3.0 moet je nog steeds goed je best doen om er 230 pk eruit te halen,blijft lastig bij een ongeblazen motor,en je wil het origineel laten ogen, en haasje, als je zo rigoreus te werk wil gaan,dan kan je het net zo goed heel goed doen en de 300 pk oversteken,maar dat is niet de bedoeling van dit project,deze v6-en zijn nou eenmaal geen pk monsters..
nee snap ik.. standaard zit ik al op 170.. dus leek me 230~250 pk haalbaar… het is een daily driver.. en de standaard bak blijft erop zitten ( F23) dus het hoef geen pk beest te worden.. maar gewoon iets extras om mensen toch een beetje achter hun oren te laten krabben hoe dat kan terwijl de vectra stationwagen er gewoon burgerlijk uitziet met een kinderzitje achterin en stickers van kinderen op de ramen achter… :P snap je beetje waar ik heen wil met dit want ik heb al een hele tijd al een beeld in me hoofd ervan
24 februari 2015 om 18:15 #18273812Ja ik snap het,heb zelf zo’n ding, maar geloof me, er gaat niet zo heel veel extra’s uit komen helaas, anders had ik het wel gedaan.. gewoon chippen dan komt het goed, de rest is weggegooid geld en blijft je bak ook gewoon heel, zorg wel dat je ram klepjes werken..
24 februari 2015 om 18:23 #18273813Bedoel je de vlinder klepjes die aan de bestuurderskant aan de inlaat zitten?? En de gsi en msd hebben 200± pk met een andere ecu en een andere nokkenasenset dus op een of andere manier kan het haalbaar zijn maar wat zijn ongeveer de winsten met de in en uitlaat kanalen bewerken??
24 februari 2015 om 19:20 #18273814Zet een MSD en GSi maar op de bank. De meesten zullen de 195pk met moeite halen.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
24 februari 2015 om 19:30 #18273815@wim-v6 wrote:
Zet een MSD en GSi maar op de bank. De meesten zullen de 195pk met moeite halen.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
daarom ook ongeveer 200 pk.. toen ik in engeland bij de performance vauxhall show was hadden ze een standaard vectra msd op de rollenbank staan die kwam op 197 pk… en die was tot op de laatste bout origineel…
24 februari 2015 om 19:33 #18273816Dat bedoel ik,veel meer winst is er niet te halen..
24 februari 2015 om 19:44 #18273817Jup ene wel andere haalt t bij lange na niet.
Hier hebben we 203pk voor een gechipte 2.5-V6 met 3L nokkenassen.
Dat is een hele nette score.
Ongechipt met 3L nokkenassen. Zat ie op 193pk.Mijn B1 2.5-V6 deed geheel origineel 185pk / 235Nm.
Dat schijnt een “kwaal” te zijn van de allereerste serie B V6 motoren, die hebben echt een super programma in de Computer.
Niet echt een Confortabele instelling, dipperig niet een mooie vlakke toerenklim zeg maar, maar boven de 4000toeren lopen die als vergif.Mijn US market 3.0 doet zo’n 220pk en slechts 285Nm, maar alles in de midden en middenhoge toeren.
Door deze powerband in combinatie met een bak met diesel verhoudingen nog geen strepentrekker, maar kan wel 245km/u rijden op net effe 5000toeren.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
24 februari 2015 om 19:53 #18273818Test je top is :jerry anders hang ik bij me cali 3.2 en diesel bak er achter leuk door duitsland :wub
24 februari 2015 om 20:20 #18273819245km/u @ 5200rpm.
Vectra-B CDX Caravan 1999.
F23SR 3,82 behuizing alphacode SK (V6) met internals van een F23WR 3,82 alphacode SL (Vectra-B Caravan 2.0 DTi)..verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
24 februari 2015 om 20:29 #18273820@wim-v6 wrote:
245km/u @ 5200rpm.
Vectra-B CDX Caravan 1999.
F23SR 3,82 behuizing alphacode SK (V6) met internals van een F23WR 3,82 alphacode SL (Vectra-B Caravan 2.0 DTi)..verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
heb al eens 235 km/h gehaald in standaard vorm… was tussen breda en hazeldonk richting belgische grens snachts.. hij ging wel kruipend naar de 235~240 maar kwam er wel
24 februari 2015 om 20:49 #18273821je moet inderdaad HEEL goed kijken wil je het verschil tussen een x25xe, x30xe of y30se zien.
9 van de 10 mensen zullen het niet zien.
(hey dr stond net nog een ander berichtje tussen :roll: )
24 februari 2015 om 20:55 #18273822@sw_reijnders wrote:
je moet inderdaad HEEL goed kijken wil je het verschil tussen een x25xe, x30xe of y30se zien.
9 van de 10 mensen zullen het niet zien.
(hey dr stond net nog een ander berichtje tussen :roll: )
en niet te vergeten de c25xe
24 februari 2015 om 21:54 #18273823Ja mijn x25xe in de B1 ging ook harder als de 3.0-V6 Bart-GSi.
Die haalde snelheden van 250km/u, geheel origineel.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
24 februari 2015 om 22:08 #18273824@wim-v6 wrote:
Ja mijn x25xe in de B1 ging ook harder als de 3.0-V6 Bart-GSi.
Die haalde snelheden van 250km/u, geheel origineel.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
daarom de top maakt me niks uit.. ik wil alleen sneller van 0 – 100 of nog liever van 100 – 200 km/h
25 februari 2015 om 09:18 #18273825Dat gaat ze ook wel hoor, sneller van 0-100 0-200.
Wil je meer acceleratie kan je beter voor een hoge compressie / hoog toeren setup kiezen met kortere bak en vliegwiel (origineel is 15kg).
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
25 februari 2015 om 11:39 #18273826@wim-v6 wrote:
Dat gaat ze ook wel hoor, sneller van 0-100 0-200.
Wil je meer acceleratie kan je beter voor een hoge compressie / hoog toeren setup kiezen met kortere bak en vliegwiel (origineel is 15kg).
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Bij mtech wat bij mij om de hoek zit kan ik het volgende halen voor mijn x25xe
Andere nokkenassen 24+ pk volgens hun
Lichter vliegwiel van 5 kg
Chiptune
En een ander uitlaatspruitstuk voor de vectra v6 waar dat me cat vervalt maar die kan ik in de voorpijp van de middendemper lassen
Voor het lijstje van mtech hierboven ben ik 2500 euro lichter en moet het er dan nog inzetten…Zit er ook verschil in met of zonder cat te rijden??
Ik had dat bij me corsatje gedaan x16xe kreeg soms een vlam in het pijpje maar verder niet echt veel merkbaarEn hoe behaal ik een hogere compressie?? Moet ik daarvoor andere zuigers hebben of een stroker kit??
En de kortere bak.. Welke bak zou je dan advieseren?? Ik heb namelijk al een f23cr bak.. Zo’n kabel geschakelde
25 februari 2015 om 11:51 #18273827Kat levert weinig op.
Meeste vermogen en koppel had ik met alle restricties in de originele filterbak en imitatie middendemprr met geknepen bochten en grotere 1.8-16V Kat.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
25 februari 2015 om 11:52 #18273828Internals van een zafira 2.2-16V in jouw bak zetten.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.