injectie(timing) vraagje

Forumindex Forums Techniek Cih injectie(timing) vraagje

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208862
    2000
    Moderator
      Lid sinds:
      30 June 2004

      Aaan de hand van een electrisch schema in een ander topic heb ik een vraag.
      Op onderstaand schema is te zien dat alle injectoren parallel aan elkaar zitten….Hoe wordt dan alleen de juiste cilinder aangestuurd? Want ik neem aan dat alleen de cilinder die bezig is met compressieslag benzine nodig heeft? Bij dit schema krijgen ze allemaal dezelfde puls, en dat snap ik niet.
      Sterker nog, ik ben mij aan het verdiepen in gasklephuisen en een kronenburg motronic lijkt me wel wat, maar ook in die schema’s staan de injectoren parallel, dus ik was in de veronderstelling dat ik daar niets aan heb?

      #17466609
      mr-turbo
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 July 2004

        nou dat is dus het verschil tussen “batch” injectie en sequentieel.
        de juiste cilinder wordt niet aangestuurd allemaal samen…
        kronenburg kan alleen batch en dat is prima voor veel vermogen

        hier heb ik het e.e.a. geprobeerd uit te leggen aan iemand met het zelfde “probleem” maar die snapte niet allemaal wat het precies inhield en wat ervoor nodig was
        http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=100600

        #17466610
        2000
        Moderator
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Ja, logisch……dus de brandstof wordt tegen een dichte klep gespoten, da’s het enige waar ik niet aan gedacht had :P Weer wat geleerd.

          #17466611
          robbyrood
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 February 2006

            Juist , helemaal goed!

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.