Inhouden Zafira 1.8 benzine/LPG

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Inhouden Zafira 1.8 benzine/LPG

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242767
    saheedk
      Lid sinds:
      21 January 2011

      een update van mijn al eerder voorgelegde probleem :

      Sinds een week heb ik het volgende probleem bij het rijden op benzine ( op LPG rijdt de auto probleemloos!)
      Hij moet als ie koud is langer aangejaagd worden voordat hij start verder bij wegrijden / accelereren en soms in bochten valt het vermogen weg d.w.z auto smoort en geen reactie op gaspedaal.

      Dacht eerst zelf aan verontreinigde injectoren waarvoor op benizne gereden met injectorenreiniger (geen effect)
      De garage heeft de benzinefilter vervagen (geen effect) en aansluiting luchtmassameter niet goed waarvoor een nieuwe stekker (geen effect).

      Tot mijn verbazing wordt het probleem minder nadat ik mijn benzinetank heb volgegooid !
      Ook merk ik weinig verschil tussen rijden met of zonder luchtmassameter (dus stekker eruit) , het lijkt eerder dat de auto meer schokt als ik met luchtmassameter ingeplugd rij.
      Het uitlezen van de computer geeft soms : P0130 lambdasonde cil bank1 sensor 1

      Wat kan dit zijn ? Vervuilde benzineleidingen /tank , verstopte injector , defecte luchtmassa meter ? of toch iets anders ? Een LPG probleem lijkt mij niet omdat ie daar juist goed op rijsdt.

      Weet iemand hoe ik dit systematisch kan aanpakken ?

      #17934066
      tijgetje57
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2004

        Injectoren eens reinigen is een goed begin.

        Wat is de km stand en onderhoudshistorie van de auto.

        #17934067
        saheedk
          Lid sinds:
          21 January 2011

          Een vervolg: De volgende dag sloeg hij niet meer aan (liep wel even na spuiten remreiniger) dus naar de garage gegaan.
          Probleem bleek uiteindelijk een kapotte slang in de benzinetank te zijn => vervangen waardoor auto weer start.
          Tevens vervangen : luchtmassameter , benzinepomp. benzinetank schoongemaakt

          MAAR het oorspronkelijk probleem is niet over : bij koude start slecht lopen op benzine , bij optrekken soms inhouden maar met name ook in / na een bocht ! Als de auto op LPG loopt dan geen enkel probleem. Af en toe gaat het motorstoringslampje ook branden.

          Kan dit aan een injector liggen ?
          Toch nog iets met benzinetoevoer ?
          Iets anders ?

          Heeft iemand een tip ?

          #17934068
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Lees m eens uit, zal haast wel op P0170 te arm mengsel uit komen…

            Vaak zit de Injectorrails en de injectoren vol met vervuilde oude benzine..

            Willem

            #17934069
            saheedk
              Lid sinds:
              21 January 2011

              Bij uitlezen kwam P0130, vandaar wij eerst dachten aan LMM.

              #17934070
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Ja zou kunnen dat het daaraan ligt, dan zou het probleem letterlijk in de Lambda sonde zitten..

                Willem

                #17934071
                saheedk
                  Lid sinds:
                  21 January 2011

                  Kan het behalve de lambda nog iets anders zijn ? bijvoorbeeld toch een probl met benzinetoevoer ?
                  Dit denk ik met name omdat hij in een bocht naar links (bij rotonde) letterlijk stilvalt en de draad nadat de bocht over is weer oppakt. Kan de brandstofdruk rijdend gemeten worden ?

                  Overigens is de uitlaat sinds gisteren ergens vooraan gaan lekken (spontaan , of door backfire ?) zou dit hiermee verband kunnen houden

                  #17934072
                  Christiaan Hummel
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    20 February 2011

                    Mijn vaders Zafira op LPG had een soortgelijk probleem ook bij bochten naar links hield de motor in of viel uit, bleek dat er in de zekeringenkast een zekering loszat (volgens de garage vaker zo bij zafira’s) en daardoor liep de brandstofpomp niet goed, nieuwe zekering en het werkt weer! Verder suggereerde de garage dat het aan een aantal relais kan liggen (schijnt dat zafira a electronisch niet heel betrouwbaar zijn)

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.