Inhouden X16XEL

Forumindex Forums Techniek Ecotec Inhouden X16XEL

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271191
    Opel-Maus
      Lid sinds:
      7 September 2012

      Hallo allemaal,
      weer wat met de Zaf: op de snelweg af en toe stevig inhouden, zakt dan zomaar terug van 120 naar 80, soms 70. Af en toe gaat dan ook het motorlampje met dat bliksemschichtje branden, maar gaat na een paar seconden weer uit. Als ik gas loslaat, en even laat uitrollen, pakt-ie meestal wel weer op. Ook twee keer gestopt om eens te luisteren en kijken onder de kap. Niks te horen, loopt als een zonnetje. Trekt daarna weer gewoon op, alsof er niks aan de hand is, maar dan na een paar kilometer begint het gelazer weer. Heb m ook een paar minuten uit gezet, start daarna perfect, niks vreemd aan; stationair loop normaal. Al met al toch nog zo’n 100 km gereden….

      Vanochtend na een koude nacht, één tik en lopen, stationair 1100 a 1200 rpm, geen probleem.

      Ik denk nu zelf aan de EGR of bobine, al lijkt me dat laatste toch onwaarschijnlijk.

      Hebben jullie een idee?

      #18279005
      mastahg
        Lid sinds:
        23 March 2015

        hoi,

        Ik had het zelfde probleem met mijn corsa die ook terughoudend was, kon niet harder als 60 rijden, wanneer ik gas bij gaf viel die spontaan terug en hoe hard ik ook gas gaf wou die niet verder, en zoals je het aangeeft wanneer je het een beetje laat uitrollen en gas bijgeeft ging die wel weer tot de 60 . ben toen rechtstreeks naar een garage geweest, en daar kwam uit dat mijn EGR en de gascircuit stukje defect waren. nadat deze vervangen zijn geen problemen meer ervaren met terugvallende motor. alleen weet ik niet zeker deze acties ook voor de zafira ook geld.

        Groetjes
        mastahg

        #18279006
        Corsa_GSi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          EGR vervuild.
          Stappen motor en gasklep vervuild.
          Carter ontluchting dicht.

          Dit was bij mijn Astraatje aan de hand, volgens CarloAstra en WimV6.
          En nadat die alles hadden schoongemaakt en de EGR buitenspel hadden gezet, heb ik geen problemen meer gehad.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.