inhouden 3.0 cdti

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum inhouden 3.0 cdti

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17213421
    mantsje
      Lid sinds:
      27 May 2009

      Hallo Forum,

      Inmiddels 5 maanden in het bezit van een signum 3.0 cdti automaat cosmo uit 2003. Auto zelf is geweldig, alleen het inhouden bij 80 km/h en het soms niet lekker lopen stationair beginnen mij nu toch wel te irriteren!
      hij is al 6 keer bij de garage geweest, ze hebben al 3 verstuivers vervangen en het blijft maar terugkomen…
      het gebeurt bij ca 80 km/h en dan met lage toeren, als ik met de automaat terugschakel naar de 4 is het over, maar ja, daar hebben we geen automaat voor :) het stationair lopen is vooral irritant bij het omschakelen van d naar r. hij hapert dan af en toe.
      Hoor graag of jullie weten wat het is, hij gaat morgen weer naar de garage….

      #17540779
      jsgsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 July 2004

        Brand het storingslampje wel eens?
        Zo ja heeft de garage ook foutcodes uitgelezen?
        Bij de 3.0 V6 diesel willen de regelkleppen op de brandstofpomp wel eens defect raken (is volgens mij een schrijven van opel van).
        De kleppen zelf zijn niet zo heel duur maar het vervangen is wel even werk.

        #17540780
        c-dett16v
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 March 2005

          origineel gepost door jsgsi
          Brand het storingslampje wel eens?
          Zo ja heeft de garage ook foutcodes uitgelezen?
          Bij de 3.0 V6 diesel willen de regelkleppen op de brandstofpomp wel eens defect raken (is volgens mij een schrijven van opel van).
          De kleppen zelf zijn niet zo heel duur maar het vervangen is wel even werk.

          het verhaal van die regelkleppen heb ik vaker gehoord

          #17540781
          mantsje
            Lid sinds:
            27 May 2009

            storingslampje heeft wel gebrand, maar die blijft nu uit, garage leest de auto iedere keer uit.
            Regelkleppen van de brandstofpomp heb ik ze nog niet over gehoord. geen ervaring met het inhouden gehad?

            #17540782
            mantsje
              Lid sinds:
              27 May 2009

              Heb de auto vandaag weer opgehaald.
              Lijkt weer goed te zijn, maar dat heb ik ook gehad na het vervangen van de verstuivers. Nu hebben ze een sofware update gedaan die net uit is. Hoop dat het niet meer terugkomt!

              Ow ja, het betreft hier niet een opelgarage maar een vakgarage, gelukkig is het allemaal onder garantie gedaan.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.