inhoud c20xe versnellingsbak olie ?

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) inhoud c20xe versnellingsbak olie ?

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240471
    frenkie
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 January 2006

      weet er iemand hoeveel liter er in een c20xe versnellingsbak moet?

      bij mijn c20xe lekte die wat versnellingsbak olie, dus heb ik de auto recht gezet en de nivou schroef eruit gehaald, en opeens zeikt daar de olie uit?

      hij is dus altijd te vol geweest..

      volgens mij heb ik er toen die leeg was 2L in gegooid.. ( 2 flessen van GM )

      #17908661
      mayhem
        Lid sinds:
        13 June 2006

        1.9 liter

        #17908662
        sw16v
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 July 2004

          2L of 1,9L of zelfs soms 1,7L wordt voor geschreven.

          mijn ervaring is dat er ongeveer +-1,5liter bij moet als je de diff deksel er onderuit hebt gehad. er blijft namelijk nog een behoorlijke laag olie staan in het tandwielen gedeelte(deze loopt niet helemaal leeg of je moet de versnellingsbak scheef houden)

          oftewel gewoon bijvullen tot het uit de vulstop loopt. dan weet je het zeker.

          #17908663
          frenkie
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 January 2006

            de diff deksel heb ik er inderdaad af gehad, en toen er 2L ingegooid.

            en toen ik gisteren die nivou schroef uitdraaide is er zeker 1 halve Liter uitgekomen ?

            dan is er inderdaad een behoorlijke laag olie blijven zitten in het tandwielen gedeelte…

            bedankt voor de info:thumbup

            #17908664
            kiyamizio
              Lid sinds:
              5 February 2010

              of heb je de schroef eruit gehaalt toen de bak warm was?

              lijkt mijn dat het dan stijgt.

              #17908665
              CorsaTR
                Lid sinds:
                26 April 2009

                Ik kon bij me corsa niet meer behoorlijk bij de niveauplug komen en heb toen via de deksel afgetapt en gevraagd hoeveel erin hoort.
                De Opel schreef mij toen 1.8L voor, ik hoop dat zij dit wel juist hebben.

                #17908666
                frenkie
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 January 2006

                  @kiyamizio wrote:

                  of heb je de schroef eruit gehaalt toen de bak warm was?

                  lijkt mijn dat het dan stijgt.

                  nee, toen de motor gewoon koud was.

                  #17908667
                  Corsa_GSi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    Was een F20/18 niet 1,6 liter en een F28 1,9?

                    #17908668
                    mayhem
                      Lid sinds:
                      13 June 2006

                      Nee, F20 is ongeveer 1.9 als ie echt leeg is, iets wat je normaal haast nooit hebt.

                      #17908669
                      Vinci
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 August 2009

                        In een documentje wat ik heb schrijven ze voor dat het peil iets van 15mm onder de opening moet staan bij de plug aan de zijkant. Stond iets bij van een haaks pijlstokje wat je kunt maken… Vond het een wat ingewikkeld gedoe, waarom niet gewoon een plug maken op vloeistof niveau zodat het overtollige er uit loopt en dan het peil gewoon goed is, zoals bij een F10 bak?

                        #17908670
                        Vinci
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 August 2009

                          Ok, in de P.J. Olving vraagbaak staat bij de wijzigingen na 88 dat de F20 bak gevuld moet worden tot een niveau van 5mm onder de ‘vulopening’ (dat staat er, maar ze bedoelen natuurlijk de plug naast de lange aandrijf as) Dan in de Haynes manual voor de Astra MK2/Belmont staat het beschreven als een pijl 14mm onder die zelfde opening, dus schiet mij maar lek! Er staat dus ook een plaatje bij van hoe je heel keurig een pijlstokje kan maken door een stukje ijzerdraad haaks te buigen en het niveau van 5mm er op af te tekenen…

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.