Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › info graag A.U.B over mijn Monza 24v
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 maart 2009 om 22:41 #17209189
ik heb last deze auto gekocht maar
er zitten twee katalysators en twee midden dempers
de vraag is moeten die er zijn en kan het anders ook
bij voorbaat dank
:wors:wors:wors17 maart 2009 om 09:07 #17471267Laat maar mooi eronder zitten,weg halen heeft weinig nut,aldus sommige pakt de motor dan niet meer zo mooi op zonder kats.
Omdat de 24V is ontworpen is om te lopen met kats en niet zoals bv een 30E waar in de kats onder worden gepoot en die dan minder power hebben als voorheen.
Ik zou de kats en dempers gewoon mooi laten zitten.
18 maart 2009 om 09:41 #17471268thanks GSE
maar ik heb ook een mata 24v
en daar zitten er geen kats een heb ik ook geen power verlies (denk ik):hmmz
ik wil hetzelfde in de monza in bouwen van de week18 maart 2009 om 10:52 #17471269Mischien zegt de naam Ronald Bolz je iets hij zit in Heinsberg (bij Roermond de grens over) en hij heeft al veel 24V in een Monza/Senator A gebouwd en in DE is een kat een must ivm uitstoot en belasting,hij verteltde me dat een Monza zonder kat een soort van acceleratie gat heeft en bij bepaalde toeren soms iets je minder/slechter gas aanneemt vanwege minder weerstand in de uitlaad.
Hij raade me aan om de kats eronder te houden bij mijn broertje waar we ook een 24V in hebben gebouwd,wij hebben ze er niet onder zitten en ik kan niet merken dat ie ergens minder gas aan neemt,maar het verschil moet ook moeilijk te merken zijn als je niet veel ervaring hebt met 24V,s.
Ik zou ze er onderlaten en je het werk niet op de nek gaan halen omdat het amper of niet te merken is.
Volgens Ronald krijg je er geen of een heel klein beetje vermogens winst mee bij een 24V als je de kat laat verdwijnen.Bij een 30E waar laterna een kat op is gezet is wel verlies te merken,maar omdat alle 24V,s standaard met kat zijn uitgebracht is hier rekening mee gehouden kwa motor constructie brandstof systeem en bijna geen verlies waar te nemen.
18 maart 2009 om 21:38 #17471270dat noem ik nou eens een goede info petje af een hel erg bedankt
en da men ik echtthanks man :thumbup :thumbup:thumbup:thumbup
19 maart 2009 om 22:19 #17471271minder weerstand in de uitlaat en minder vermogen :P daar wil ik dan wel eens een vermogensuitdraai van zien om dat te bevestigen.
vandaar dat ook de allerduurste bmw m-powers en andere hoogvermogens motoren speciale ZEER DURE doorstromingsgunstige kats hebben, omdat ze minder vermogen moeten leveren en slechter op het gas moeten reageren…
@agron : niet alles blindelings aannemen wat er her en der op allerlei forums ongefundeerd wordt geschreven, omdat Jan zijn broer zijn neefje dat eens heeft gehoord van een overbuurman :jerry19 maart 2009 om 22:46 #17471272http://www.opel-hecktriebler-forum.de/include.php?path=forum/showthread.php&threadid=48535
Heb je weer wat te lezen MR-turbo…..
Hou die kats der maar mooi onder,het zijn trouwens al metaal kats die hebben al niet veel weerstand.
Ik heb een paar ombouwen gezien van Ronald en die man is vakman en ziet geen C30NE zuigers aan voor C30LE zuigers :hmmz
20 maart 2009 om 22:08 #17471273hey wat leuk elkaar de vlooien afvangen:jerry:jerry:jerry
maar goed, ik heb zelf een senator B 24 v
met de kats is deze echt een stuk langzamer op top dan zonder de kats, dus je kan lullen als brugman maar ik heb het zelf ondervonden.
mijn vermogen van de senator met een green inlegfilter en zonder de 2 kats was 218 pk en 299nm koppel
uitdraai heb ik ergens liggen maar nu geen zin om te zoeken.
standaard hebben ze 204 pk dus die pk’s zullen wel ergens wegkomen :vertag:vertag20 maart 2009 om 23:04 #17471274Ja weet ik en op het OHF liegen ze dat barst die mensen hebben allemaal ongelijk…..
Als mensen als Ronald Bolz (Monza24V) en Holger Beck (MonzaGSE) zoiets vertellen dan klopt het,geloof me maar.
Als mensen met name Ronald zeggen die al zeker 50X een 24V ergens in hebben gebouwd zoiets zeggen dan geloof ik dat,en dat er 24V,s zijn die standaard rond de 215pk zitten met kats is ook niks geks,en dat er zijn die volgens GPRS 242 en 257 lopen is ook normaal,geen 1 blok is hetzelfde.
Maar in het algemeen is de kat bij een 24V geen vermogens vreter.Ik heb zelf wel eens een Sennie B met kats gereden en een Monza 24V zonder kats maar is moeilijk te vergelijken de 1 weegt zoveel en de CW waarde enz kloppen niet,daarom kan ik zelf geen verschil maken,het zijn 2 verschillende auto,s die beide anders aanvoelen.
22 maart 2009 om 13:08 #17471275De enige reden waarom Duitsers hun kat behouden in een ander type omgebouwde oudere Opel is dat ze anders véél meer steuerung (wegenbelasting) moeten betalen.
Als dit niet zo was zouden ze dat ook echt niet doen, denk ik.Het verhaal over meer weerstand betwijfel ik, omdat Opel bewust voor 2 kats heeft gekozen.
Zelf 7jaar zo’n senator 24V gereden.
Destijds beiden kats leeg gemaakt. Had die tijd voorraad zat van die dingen.
Het verschil is niet echt merkbaar, Slechter ging die zeer zeker niet, wel een irritant geluid door de holle kats, daarom toch weer echte kats geplaatst.27 maart 2009 om 21:06 #17471276ik heb de kats eruit gehaald ik moet zegen ik heb er geen spijt van
maar bedankt jongens voor de info.
GR : Ron27 maart 2009 om 21:23 #17471277Merk je nu echt een wereld van verschil?
Of blijft het zo,n beetje gelijk?
29 maart 2009 om 19:21 #17471278ik weet het niet :hmmzmaar het drift wel makkelijker ::angel:cool::angel
29 maart 2009 om 21:58 #17471279http://www.youtube.com/watch?v=4LwSsK73CSI
monza a1 v24(iemand van hier trouwens?)
erg mooi bijpasselijk filmpje(jaja tis n a1 op t filmpje) :afro
23 april 2009 om 15:20 #17471280ik kenn die gasten zijn gek met die autos
:thumbup -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.