info graag A.U.B over mijn Monza 24v

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD info graag A.U.B over mijn Monza 24v

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209189
    agron
      Lid sinds:
      21 April 2006

      ik heb last deze auto gekocht maar

      er zitten twee katalysators en twee midden dempers

      de vraag is moeten die er zijn en kan het anders ook

      bij voorbaat dank
      :wors:wors:wors

      #17471267
      GSE
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 August 2006

        Laat maar mooi eronder zitten,weg halen heeft weinig nut,aldus sommige pakt de motor dan niet meer zo mooi op zonder kats.

        Omdat de 24V is ontworpen is om te lopen met kats en niet zoals bv een 30E waar in de kats onder worden gepoot en die dan minder power hebben als voorheen.

        Ik zou de kats en dempers gewoon mooi laten zitten.

        #17471268
        agron
          Lid sinds:
          21 April 2006

          thanks GSE

          maar ik heb ook een mata 24v

          en daar zitten er geen kats een heb ik ook geen power verlies (denk ik):hmmz
          ik wil hetzelfde in de monza in bouwen van de week

          #17471269
          GSE
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 August 2006

            Mischien zegt de naam Ronald Bolz je iets hij zit in Heinsberg (bij Roermond de grens over) en hij heeft al veel 24V in een Monza/Senator A gebouwd en in DE is een kat een must ivm uitstoot en belasting,hij verteltde me dat een Monza zonder kat een soort van acceleratie gat heeft en bij bepaalde toeren soms iets je minder/slechter gas aanneemt vanwege minder weerstand in de uitlaad.

            Hij raade me aan om de kats eronder te houden bij mijn broertje waar we ook een 24V in hebben gebouwd,wij hebben ze er niet onder zitten en ik kan niet merken dat ie ergens minder gas aan neemt,maar het verschil moet ook moeilijk te merken zijn als je niet veel ervaring hebt met 24V,s.

            Ik zou ze er onderlaten en je het werk niet op de nek gaan halen omdat het amper of niet te merken is.
            Volgens Ronald krijg je er geen of een heel klein beetje vermogens winst mee bij een 24V als je de kat laat verdwijnen.

            Bij een 30E waar laterna een kat op is gezet is wel verlies te merken,maar omdat alle 24V,s standaard met kat zijn uitgebracht is hier rekening mee gehouden kwa motor constructie brandstof systeem en bijna geen verlies waar te nemen.

            #17471270
            agron
              Lid sinds:
              21 April 2006

              dat noem ik nou eens een goede info petje af een hel erg bedankt
              en da men ik echt

              thanks man :thumbup :thumbup:thumbup:thumbup

              #17471271
              mr-turbo
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 July 2004

                minder weerstand in de uitlaat en minder vermogen :P daar wil ik dan wel eens een vermogensuitdraai van zien om dat te bevestigen.

                vandaar dat ook de allerduurste bmw m-powers en andere hoogvermogens motoren speciale ZEER DURE doorstromingsgunstige kats hebben, omdat ze minder vermogen moeten leveren en slechter op het gas moeten reageren…


                @agron
                : niet alles blindelings aannemen wat er her en der op allerlei forums ongefundeerd wordt geschreven, omdat Jan zijn broer zijn neefje dat eens heeft gehoord van een overbuurman :jerry

                #17471272
                GSE
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 August 2006

                  http://www.opel-hecktriebler-forum.de/include.php?path=forum/showthread.php&threadid=48535

                  Heb je weer wat te lezen MR-turbo…..

                  Hou die kats der maar mooi onder,het zijn trouwens al metaal kats die hebben al niet veel weerstand.

                  Ik heb een paar ombouwen gezien van Ronald en die man is vakman en ziet geen C30NE zuigers aan voor C30LE zuigers :hmmz

                  #17471273
                  city77
                    Lid sinds:
                    4 July 2004

                    hey wat leuk elkaar de vlooien afvangen:jerry:jerry:jerry

                    maar goed, ik heb zelf een senator B 24 v

                    met de kats is deze echt een stuk langzamer op top dan zonder de kats, dus je kan lullen als brugman maar ik heb het zelf ondervonden.

                    mijn vermogen van de senator met een green inlegfilter en zonder de 2 kats was 218 pk en 299nm koppel
                    uitdraai heb ik ergens liggen maar nu geen zin om te zoeken.
                    standaard hebben ze 204 pk dus die pk’s zullen wel ergens wegkomen :vertag:vertag

                    #17471274
                    GSE
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 August 2006

                      Ja weet ik en op het OHF liegen ze dat barst die mensen hebben allemaal ongelijk…..

                      Als mensen als Ronald Bolz (Monza24V) en Holger Beck (MonzaGSE) zoiets vertellen dan klopt het,geloof me maar.

                      Als mensen met name Ronald zeggen die al zeker 50X een 24V ergens in hebben gebouwd zoiets zeggen dan geloof ik dat,en dat er 24V,s zijn die standaard rond de 215pk zitten met kats is ook niks geks,en dat er zijn die volgens GPRS 242 en 257 lopen is ook normaal,geen 1 blok is hetzelfde.
                      Maar in het algemeen is de kat bij een 24V geen vermogens vreter.

                      Ik heb zelf wel eens een Sennie B met kats gereden en een Monza 24V zonder kats maar is moeilijk te vergelijken de 1 weegt zoveel en de CW waarde enz kloppen niet,daarom kan ik zelf geen verschil maken,het zijn 2 verschillende auto,s die beide anders aanvoelen.

                      #17471275
                      Jo1
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        15 September 2004

                        De enige reden waarom Duitsers hun kat behouden in een ander type omgebouwde oudere Opel is dat ze anders véél meer steuerung (wegenbelasting) moeten betalen.
                        Als dit niet zo was zouden ze dat ook echt niet doen, denk ik.

                        Het verhaal over meer weerstand betwijfel ik, omdat Opel bewust voor 2 kats heeft gekozen.

                        Zelf 7jaar zo’n senator 24V gereden.
                        Destijds beiden kats leeg gemaakt. Had die tijd voorraad zat van die dingen.
                        Het verschil is niet echt merkbaar, Slechter ging die zeer zeker niet, wel een irritant geluid door de holle kats, daarom toch weer echte kats geplaatst.

                        #17471276
                        agron
                          Lid sinds:
                          21 April 2006

                          ik heb de kats eruit gehaald ik moet zegen ik heb er geen spijt van

                          maar bedankt jongens voor de info.
                          GR : Ron

                          #17471277
                          GSE
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            5 August 2006

                            Merk je nu echt een wereld van verschil?

                            Of blijft het zo,n beetje gelijk?

                            #17471278
                            agron
                              Lid sinds:
                              21 April 2006

                              ik weet het niet :hmmzmaar het drift wel makkelijker ::angel:cool::angel

                              #17471279
                              commodore_GS_72
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                2 January 2007

                                http://www.youtube.com/watch?v=4LwSsK73CSI

                                monza a1 v24(iemand van hier trouwens?)

                                erg mooi bijpasselijk filmpje(jaja tis n a1 op t filmpje) :afro

                                #17471280
                                nwa
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  22 March 2006

                                  ik kenn die gasten zijn gek met die autos
                                  :thumbup

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.