Info aanschaffen opel vectra C 1.9 cdti.

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Info aanschaffen opel vectra C 1.9 cdti.

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17250245
    Marcel28
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 April 2007

      Hallo,

      Na het verkopen van onze signum v6 cdti zijn we weer toe aan een eigen automobiel ( lenen nu de vectra van m’n ouders )
      Wil graag weer een diesel (omdat ik dat gewoon lekkerder vindt rijden ) maar nu geen v6 meer.

      Heb mijn ook laten vallen op een 1.9 cdti met een km stand van 155000 km op de teller. Bouwjaar is 2007.
      Mijn vragen zijn.

      1. is dit een gusntige km stand?
      2. wat kan ik verwachten aan onderhoud aan de motor als ik deze auto zonder garantie zo meenemen

      Zo menemen scheelt bijna 2000 europ op de vraagprijs.

      Vraag is nu of dit verstandig is….

      Groetjes
      Marcel

      Vectra is te vinden via onderstaande link
      http://www.autotrader.nl/auto/opel/veenendaal/ … –automaat[/url]

      #18044115
      yzf1kr
        Lid sinds:
        3 January 2005

        Als de koppeling en het vliegwiel vervangen zijn is dit en gunstige stand.

        Vraag de ondehoudshistorie eens op.

        Vervangen kost ca 1000 euro.

        Daarnaast wevelkeppen controleren, kijken of ze niet vuil zijn of lekken.

        #18044116
        speaker
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 March 2007

          voor 150.000km moet de distributie-set vervangen zijn. Let daar even op !
          Koppeling is idd altijd een lastige bij de ze auto’s. Maak eens een proefrit. Als alles een beetje warm is gedraaid , zet je hem uit de versnelling, voet van de koppeling en geen een keertje kort gas. Als hij rateld als hij in toeren afneemt , dan is ie aan vervanging toe.
          En kijk even in het topic over het vervangen van het inlaatspruitstuk. dan weet je precies waar je op moet letten!

          Verder is het een prima km-stand en kan nog jaren mee.

          De mijne kocht ik met 196Dkm op de teller en hij staat nu op 322Dkm en rijdt nog prima !

          #18044117
          sw_reijnders
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 October 2005

            de 100 en 120 pk hebben volgens mij geen wervelkleppen (correct me if i’m wrong :hmmz).
            dus hoef je die ook niet te checken.

            #18044118
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              Geen idee bas. Om wat voor type motor gaat het precies Marcel28?

              #18044114
              speaker
              Deelnemer
                Lid sinds:
                8 March 2007

                @sw_reijnders wrote:

                de 100 en 120 pk hebben volgens mij geen wervelkleppen (correct me if i’m wrong :hmmz).
                dus hoef je die ook niet te checken.

                Idd Bassie ! Ik ging eigenlijk gewoon uit van een 150pk Z19DTH motor

                De 120pk heeft geen wervelkleppen en de 100pk is gewoon een gedown-tunede 120pk !

                #18044119
                Marcel28
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 April 2007

                  Dank voor de reacties!

                  Het gaat hier om een 150 pk verzie met AUTOMAAT. Heb je dan nog steeds last van een koppelingsplaat?
                  heb dealer ondertussen gebeld met de volgende vragen:
                  1. is distirbutie riem vervangen ? andwoord: ja bij 145000km.
                  2. Als ik auto zonder garantie en inruil zo wel meenemen, krijg ik dan nog korting? andwoord : ja tussen de 1000 en 2000 euro.

                  Heb morgen een afsrpaak gemaakt voor een proefrit
                  Zal voor die tijd het toppic spruitstuk doorlezen.

                  Als ik deze auto aanschaf, dan kan deze getuned worden bij EDS. Maar heb ook iets gehoord over de EGR klep?
                  Weet dat deze bij mijn signum niet uitgeprogrameerd kan worden. Kan dat mij dit type motor wel?

                  Bedankt voor de info mannen.
                  Laat weten wat het geworden is.

                  Groetje
                  Marcel

                  #18044120
                  speaker
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    8 March 2007

                    De automaat is wel goed van deze, geloof ik.

                    Hij kan natuurlijk bij EDS getuned worden. Alleen moet er ook iets met de software van je automaat gebeuren , anders gaat ie snel stuk ( dit was bij Shariq het geval (het aanpassen , niet het stuk gaan ! )).

                    De EGR kan uitgeprogrameerd worden bij EDS.

                    #18044121
                    stiggel
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      15 November 2010

                      Het is ook erg belangrijk om te weten of de waterpomp bij het vervangen van de distri-riem is vervangen!
                      Bij mijn Signum was de riem netjes vervangen, echter de pomp niet :swear
                      Het gevolg was dat de pomp bij 2 ton vast sloeg (deze wordt aangedreven door de distri-riem). Gelukkig heb ik de schade beperkt kunnen houden doordat ik de motor direct uitgezet had en het bij een stationair draaiende motor was gebeurt. Op de snelweg was mijn motor zeker in de soep gelopen…

                      Succes!
                      STiGGEL

                      @Marcel28 wrote:

                      Dank voor de reacties!

                      Het gaat hier om een 150 pk verzie met AUTOMAAT. Heb je dan nog steeds last van een koppelingsplaat?
                      heb dealer ondertussen gebeld met de volgende vragen:
                      1. is distirbutie riem vervangen ? andwoord: ja bij 145000km.
                      2. Als ik auto zonder garantie en inruil zo wel meenemen, krijg ik dan nog korting? andwoord : ja tussen de 1000 en 2000 euro.

                      Heb morgen een afsrpaak gemaakt voor een proefrit
                      Zal voor die tijd het toppic spruitstuk doorlezen.

                      Als ik deze auto aanschaf, dan kan deze getuned worden bij EDS. Maar heb ook iets gehoord over de EGR klep?
                      Weet dat deze bij mijn signum niet uitgeprogrameerd kan worden. Kan dat mij dit type motor wel?

                      Bedankt voor de info mannen.
                      Laat weten wat het geworden is.

                      Groetje
                      Marcel

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.