Infinity sound systeem

Forumindex Forums Modellen Insignia Infinity sound systeem

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17237154
    Co-pel
      Lid sinds:
      17 December 2010

      Het leek me toch wel goed om even een apart onderwerp aan te maken voor het Infinity Sound Systeem (ISS).Op het Astra subforum is er al veel over gezegd maar het kan zijn dat Insignia rijders dit niet lezen.

      Om niet alles te herhalen, even kort het volgende. Als je als toekomstige Insignia rijder een goed audiosysteem wilt, doe jezelf dan een plezier en bestel niet het ISS. Dit systeem voldoet gewoonweg niet. Sterker nog, het is een constante bron van ergenis. Waarom? Al naar gelang de aard van de muziek, ook tijdens het spelen van een individuele track, schommelt het volume niveau. Uiteraard staat de EQ uit, net zoals de snelheidsafhankelijke volumeregeling.

      Dit wordt ook onderkent door Opel Nld en Dld, maar wordt omschreven als een eigenschap van het systeem; onbegrijpelijk. Het is ook niet exemplarisch, het komt bij ieder ISS voor maar afhankelijk van soort muziek is het al dan niet goed hoorbaar. In feite vlakt het ISS alle effecten uit de muziek, waardoor een zeer vlak geluid onstaat of ineens heel veel bas.

      De ISS speakers die worden gemonteerd zijn wel prima, maar de versterker die dit aanstuurt is een regelrechte ramp. Aangezien met name audio liefhebbers dit zullen bestellen, kan je jezelf een hoop gedoe besparen.

      Na 4 maanden plezier van mijn nieuwe Insignia (auto is verder SUPER), en dus de ergernis van het ISS, is dan eindelijk vandaag het systeem buiten werking gezet door in mijn geval een Audison meerkanaals aan te sluiten. Het verschil is enorm! Nu is ook pas goed hoorbaar welk strak geluid uit de speaker KAN komen, maar normaal gesproken niet komt.

      De centerspeaker op het dashboard loopt nog wel via het ISS vanwege de carkit en de parkeersensoren voor. Het geluid van de muziek loopt verder via deze nieuwe versterker en is nu zoveel meer dynamisch, en voller dat ik mijn oren niet geloofde vanmiddag. Eindelijk klinkt het zoals het hoort.

      Overigens, dit is niet een issue van het Opel systeem alleen. Bijna alle automerken leveren zogenaamde high performance audiopakketten, maar dit is meestal (enkele systemen uitgesloten), vooral een commercieel verhaal.

      Ik had het zelf graag anders gezien, nog los van de kosten, want ik wilde eigenlijk geen spullen meer hoeven inbouwen.

      Kortom, neem of gewoon het standaard systeem of kies het ISS vanwege de betere speakers en sluit een after market versterker aan.

      Nog even voor de zekerheid, ik werk niet voor een inbouw station of voor een audiomerk of whatever. Had ik het van tevoren geweten, dan had ik een andere keuze gemaakt. Vandaar deze info, doe er je voordeel mee.

      #17873262
      Hster
        Lid sinds:
        6 February 2011

        Ik heb al 2 maanden een Insignia met ISS, het geluid is gewoon goed. USB stick van 32 Gb aangesloten, MP3 audio alleen van 320 kbps en niet lager. Eq wel ingesteld. Sommige opname’s hebben meer bas of minder, dat ga je dan merken, de installatie kan er niets aan doen……

        #17873263
        Opel_Bjorn
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 May 2008

          Ik heb dus ook het ISS in men Astra Sports Tourer gehad. Na week 3 is ook uit grote ergernis de Infinity versterker verwijderd. Systeemeigenschap volgens opel dus je geld kwijt en je moet er mee leren leven. Het ISS vlakt idd alle bass af en gooit het volume op willekeurige momenten serieus de hoogte in. Dit is echt super irritant. De dealer heeft het ook gehoord maar ze konden het niet verhelpen. Ik snap niet dat Opel zoiets door een kwaliteitcontrole kan laten komen. Je betaald 600€ meer voor een paar muziekboxen en een versterker en dan trekt de zooi op geen kl*ten. Het geeft je wagen minder waarden in plaats van een meer waarde!

          Het probleem situeert zich ook effectief in de versterker van Infinity. Nadat ik de versterker heb laten verwijderen en er een aftermarket versterker van Blaupunkt heb in geplaatst zijn alle problemen van de kaart (ben alleen nog eens extra geld kwijt aan een versterker, gelukkig heeft de dealer die gratis en voor niks ingebouwd). Het geluid klinkt nu veel voller, de bass gaat véél dieper en het klinkt allemaal nog zuiverder ook. Het ligt dus niet aan de kwaliteit van de liedjes die je afspeelt dat het geluid verrandderd, het is puur de Infinity versterker die alles om zeep helpt. Ik had er zelfs last van bij de gewone radio.

          Ik heb ook met het merk Infinity gesproken en die zijn niet op de hoogte van dit. Het is ook GEEN Infinity versterker die geplaatst is in het systeem. Infinity wist mij te vertellen dat Opel alleen de naam gekocht heeft om het te mogen gebruiken.

          Hier nog mensen met dezelfde klachten en zo staat het internet er vol van:
          http://www.motor-talk.de/forum/klangverhalten-dvd800-und-infinity-sound-system-t2876328.html

          http://www.motor-talk.de/forum/ungewollte-lautstaerkenanhebung-beim-infinity-soundsystem-t2987148.html

          http://www.motor-talk.de/forum/klangverhalten-dvd800-und-infinity-sound-system-t2876328.html

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.