indruk motor 1.6t

Forumindex Forums Modellen Insignia indruk motor 1.6t

  • Dit onderwerp is leeg.
21 berichten aan het bekijken - 26 tot 46 (van in totaal 46)
  • Auteur
    Berichten
  • #18072146
    Keijzer
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 May 2012

      Hallo inzignia,
      Ja de BMW was echt tof …………gas geven en echt voorruit komen -:)
      IK tank inderdaad 98 is beter als ie getuned is en wel degelijk merkbaar in het vermogen, de prijs is hier ook iets duurder maar ach…………

      #18072147
      inzignia
        Lid sinds:
        6 November 2012

        Ja dat had ik ook verwacht van de 98 en zal het ook niet laten voor de prijs als het echt verschil maakt. Niets boven bmw he :) nu zit er niets anders meer op dan in spanning afwachten :) heb jij nog andere opties ofzo op uw insignia?

        #18072148
        Keijzer
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 May 2012

          IK heb de insignia 1.6 turbo cosmo sports tourer met alle optie,s die en te kop waren.
          Tevens pas 20 inch zwarte nieuwe velgen erop gezet, staat super stoer, had hiervoor de originele 20 inch OPC velgen.

          #18072149
          inzignia
            Lid sinds:
            6 November 2012

            Nice! En heb jij ook al problemen gehad zoals airco, elektrische storigen… Zoals ik hier zoveel lees.. En niet verlaagd of staat de jouwe zowiezo al lager met de flexride?

            #18072150
            Keijzer
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 May 2012

              Ik heb een paar probleempjes gehad, kofferbak storing ging open en dicht maar bleef niet open staan.
              Alles is vervangen en is weer goed, gelukkig garantie.

              Voor de rest nog niets eigenlijk.
              Nee niet verlaagd, met de 20 inch eronder word het veel te hard en hij staat al niet al te hoog dus ik vind het goed zo

              #18072151
              Keijzer
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 May 2012

                En een groot panoramadak erin, lederen bekleding met alles elec en verwarmd.

                #18072152
                hpp
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 May 2011

                  Inzignia,

                  Als je nog Eurokes over hebt weet ik nog wel iets wat je auto er nog beter doet uitzien n.l.
                  18 duims wielen (die je nu hebt) met winterbanden, en 20 duims opc wielen (aanschaffen) voor de zomerbanden rijdt prima en staat super, is ook mooi.

                  Ik tank 95, maar ik heb op dit forum begrepen dat 98 nog beter rijdt, moet ik nog eens een keer proberen.

                  Wat is een opc interieur pack?

                  Gr Hans

                  #18072153
                  inzignia
                    Lid sinds:
                    6 November 2012

                    Dag Hans,

                    Een opc interieur pack bestaat uit een opc sportstuur en versnellingspook, aluminium pedaalstukken en waar ik het vooral voor gedaan heb; een verdonkerde dakhemel (zwart).
                    Ik zou later ook wel ng grotere velgen willen maar ik denk niet de opc velgen, vind dat een grote 5-spaaks velg er ook heel mooi onder staat… Ik zou hem wel wat lager willen zetten want nu staat ie redelijk hoog vind ik standaard. Grts

                    #18072154
                    hpp
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 May 2011

                      Klinkt goed, als ie klaar is foto, ook van het interieurpakket, ken ik niet. Ik wil mijn 20 duims zwart laten spuiten en mijn dak laten plakken (folie) Ik durf het nog niet aan.
                      Komt wel goed met je auto, veel plezier ermee.

                      Gr. Hans

                      #18072155
                      Keijzer
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        6 May 2012

                        Ik heb wel mooie zwarte velgen voor je -:)

                        #18072156
                        alphox
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          @hpp wrote:

                          Klinkt goed, als ie klaar is foto, ook van het interieurpakket, ken ik niet. Ik wil mijn 20 duims zwart laten spuiten en mijn dak laten plakken (folie) Ik durf het nog niet aan.
                          Komt wel goed met je auto, veel plezier ermee.

                          Gr. Hans

                          komt bekend voor dat spuiten :-) ik heb er ook al vaak over nagedacht om ze zwart te laten spuiten al ben ik wel bang dat het heel donker wordt. (als jij ze nou ’s zwart laat spuiten, kan ik ze even passen onder die van mij?? ;) :P)
                          dak wil ik ook gaan doen, wellicht zelf van de winter, carbon dakje erop :)

                          #18072157
                          hpp
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            1 May 2011

                            Alhox,

                            Op een zwarte auto is het inderdaad wat donker denk ik, mijn auto is lichter van kleur staat naar mijn idee beter, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Dat geldt ook voor het carbon, zei je op een lichtere kleur beter. Heb j,m al laten tunen?

                            Gr. Hans

                            #18072158
                            GM-Tuningparts
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              16 July 2005

                              heb zelf ook een 1.6 turbo gehad ( sedan )
                              auto beviel op zich goed enkel was de 1.6 turbo niet mijn motor.
                              was te zenuwachtig voor zo’n grote auto en te sportief. (persoonlijk)

                              ook het turbogat wat de 1.6 heeft begon me zwaar te iriteren.
                              verschillende update’s gehad maar het is nooit helemaal verholpen. ( ook niet na het chippen naar 230 pk )
                              ook het benzineverbruik was niet van deze tijd!!
                              1 op 8 / 1 op 8.5 en dan was het gewoon echt op!!
                              moet gewoon niet meer kunnen in deze tijd voor zo’n auto.

                              Nu weet ik wel dat het een zware auto is en dat hij geen 1op 15 zal rijden maar 1 op 8 bij normaal gebruik is gewoon bezopen!!
                              ken mensen met een vw passat 1.4 turbo blue motion die rijden gewoon met 1 tank benzine naar oostenrijk.
                              1000km!!
                              ik kwam niet verder dan 500-550 km en dan moest ik nog oppassen.

                              de auto op zich beviel me verder naast de motor heel goed.
                              heb nu sinds februari een nieuwe 2.0 turbo sports tourer.
                              De motor is echt dag en nacht verschil!!
                              Loopt gewoon net als een 6 cilinder en ook het geluid is heel mooi.
                              Ook het benzineverbruik is een heel stuk beter.
                              zit nu op 1 op 10 / 1 op 11
                              En als ik normaal snelweg rijd dan komt de 1 op 12,5 / 1 op 13 in zicht.
                              Is wel iets beter dan 1 op 8!!

                              #18072159
                              Keijzer
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                6 May 2012

                                Ben het wel met je eens.
                                De 1.6 turbo sports tourer getuned en ik loop 1 op 8 dat is echt bizar voor zo,n baby motortje………………………

                                Met een 4.6 V8 liep ik 1 op 5…………..dan kan je dat niet echt vergelijken maar in verhouding …………..

                                #18072160
                                hpp
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  1 May 2011

                                  Beste GM-Tuningparts,

                                  Heb jij je motor al laten tunen?

                                  Gr. Hans

                                  #18072161
                                  GM-Tuningparts
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    16 July 2005

                                    @hpp wrote:

                                    Beste GM-Tuningparts,

                                    Heb jij je motor al laten tunen?

                                    Gr. Hans

                                    hoi hans,

                                    stond al even geplant maar heb weinig tijd en vond het beter als er wat kilomters opstonden.
                                    staan nu 11000km op en ben toch van plan om hem zsm te laten chippen als ik even tijd heb.
                                    heb al wel info opgedaan edg maar gewoon nog geen tijd gehad.
                                    met super plus 98 gaat hij naar de 300 pk en als ik gewoon euro zou tanken komt het rond de 280pk uit.
                                    maar daar ben ik ook al tevreden mee :D
                                    koppel gaat van 350 naar 450-500 NM
                                    dus das ook lekker.

                                    #18072162
                                    alphox
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      30 June 2004

                                      @hpp wrote:

                                      Alhox,

                                      Op een zwarte auto is het inderdaad wat donker denk ik, mijn auto is lichter van kleur staat naar mijn idee beter, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Dat geldt ook voor het carbon, zei je op een lichtere kleur beter. Heb j,m al laten tunen?

                                      Gr. Hans

                                      carbon maakt dak denk ik wat lichter, maar goed, ik denk dat ik dat zelf plak dus dat hoeft niet veel te kosten

                                      de velgen ben ik nog niet uit, misschien eerst eens plastidippen, of antraciet laten spuiten

                                      het chippen, nog niet, twijfel dar nog steeds over…

                                      m’n zwager heeft op ebay zo’n opc line setje in polyester gekocht en laten montere,n ziet er super uit, en pasvorm was ook super, twijfel daar ook nog over…

                                      #18072163
                                      hpp
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        1 May 2011

                                        Ik bedoel dat het carbon op een lichtere kleur meer opvalt als met een donkere. Ik heb trouwens vandaag 98 getankt !!! een paar vleugels d’r an en hij gaat naar boven. De winterbandjes spinden flink door van 2 naar 3. Niet meer normaal. Ik heb eens in een OPC (insignia) gereden en het komt toch aardig in de buurt, met de prestaties. Heeeeeeeeeeel veeeeel fun. Ik denk dat antraciet inderdaad mooier zal staan dan gitzwart op de velgen. Allemaal luxe problemen !!!!

                                        #18072164
                                        alphox
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          30 June 2004

                                          @hpp wrote:

                                          Ik bedoel dat het carbon op een lichtere kleur meer opvalt als met een donkere. Ik heb trouwens vandaag 98 getankt !!! een paar vleugels d’r an en hij gaat naar boven. De winterbandjes spinden flink door van 2 naar 3. Niet meer normaal. Ik heb eens in een OPC (insignia) gereden en het komt toch aardig in de buurt, met de prestaties. Heeeeeeeeeeel veeeeel fun. Ik denk dat antraciet inderdaad mooier zal staan dan gitzwart op de velgen. Allemaal luxe problemen !!!!

                                          das waar dat het meer opvalt op jou kleur inderdaad :)

                                          ik loop ook al een tijdje met de gedachte om hem in te ruilen, maar financieel gezien kan ik er beter nog een jaartje in rijden qua inruilwaarde etc… hij rijd ook nog zo fijn en dr staat net 66.000 km op dus ja dat valt ook nog wel mee..

                                          #18072165
                                          hpp
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            1 May 2011

                                            Van welk jaar is die van jou? Is een opc niks voor jou, zelf invoeren !!!

                                            #18072166
                                            alphox
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              30 June 2004

                                              hij is van april 2009… een opc, dan betaal ik me helemaal scheel aan bezine ;) heb dan leiver een 2.0 turbo uit 2011 of 2012 ofzo… maar aangezien er dan niets nieuws inzit, en ik nogal wat problemen lees hier op het forum met nieuwere dan kan ik beter nog ff een jaartje in deze blijven rijden denk ik…
                                              een audi a4 avant trekt ook nog steeds heel erg…

                                            21 berichten aan het bekijken - 26 tot 46 (van in totaal 46)
                                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.