Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › indruk motor 1.6t
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 november 2012 om 17:54 #17252601
Beste forumleden,
Gisteren de Insignia ST 1.6t besteld :)
Helaas niet kunnen proefrijden met dit type motor dus had ik graag enkele ervaringen geweten van mensen al dan niet in het bezit van deze wagen. Ik vroeg me vooral af of deze krachtig genoeg is en het nodige fungehalte biedt :) grts6 november 2012 om 18:48 #18072122Krachtig genoeg, daar heb ik absoluut geen klagen over.
Alleen dat turbogat dat na talloze software updates maar niet weg wilt gaan, haalt het fungehalte flink naar beneden.Het lijkt ook wel alsof de dealers niks anders meer kunnen dan de software updaten, is er geen update, jammer dan, dan word je probleem niet verholpen.
6 november 2012 om 19:29 #18072123Bedankt voor de reactie insignia_fan.
Is dit dan zo nadrukkelijk aanwezig dat turbogat? Heb namelijk wel met een 1.4t gereden en daar nauwelijks iets van gevoeld… Dus de boodschap is boven de 2500 toeren blijven :)? grts7 november 2012 om 15:21 #18072124@Insignia_fan wrote:
Krachtig genoeg, daar heb ik absoluut geen klagen over.
Alleen dat turbogat dat na talloze software updates maar niet weg wilt gaan, haalt het fungehalte flink naar beneden.Het lijkt ook wel alsof de dealers niks anders meer kunnen dan de software updaten, is er geen update, jammer dan, dan word je probleem niet verholpen.
Hi, weet jij of je ergens kunt zien wat de laatste/huidige versie software is en kan je zelf je auto checken op welke versie geinstalleerd is?
grtz
7 november 2012 om 15:31 #18072125Nee geen idee
7 november 2012 om 17:29 #18072126Ik rij zelf de 1.6 turbo in de astra en deze is snel genoeg, maar hij is dan ook ruim 200 kg lichter als de Insigia Sports Tourer.
Het turbogat is wel aanwezig maar als ik de sportknop indruk is deze volledig verdwenen.
En rij je een beetje beheerst dan vindt ik het wel mee vallen.
Maar wordt die van jouw al niet met de nieuwe 1.6 turbo geleverd, ik ga er van uit dat deze nieuwe motor beter is ontwikkeld!Had van de week een Insignia Sports Tourer mee met de 1.4 Turbo geen turbogat te merken, maar wat een lui ding!!!
7 november 2012 om 18:24 #18072127Dag supermotard, bedankt voor de reactie. Ik heb weliswaar niet de sport uitvoering genomen dus de sport knop is niet aanwezig. Maar zoals je zegt door beheerst te rijden, zal ik daar wel een mouw aan passen :) eventueel chippen naar 210 pk en 300 Nm of is dit geen goed idee? Is dus wel nog de ‘oude’ motor met 132 kW en 230 Nm. Is dit dan hetzelfde vermogen als in jouw Astra?
En totaal buiten kwestie maar ben onlangs ook in bezit van mijn motorijbewijs :) rij je supermotard? Grts7 november 2012 om 18:54 #18072128Ja ik heb dezelfde motor. Maar chippen vindt ik persoonlijk niet nodig.
Hij rijdt perfect en is voor mij snel genoeg.
En ja, ik rij Supermotard. Heb er diverse gehad van 250 cc tot en met 610 cc.
Heb nu een Husqvarna 250cc tweetakt, echt een speeltje voor om de deur!7 november 2012 om 19:00 #18072129Hopelijk bevalt deze motor mij ook goed, was dus enkel een beetje bang van dat zogenaamde turbogat maar dit neem ik er dan bij :) had ook gedacht om de Ktm 690 smc te kopen maar nu eerst nieuwe wagen en dan zie ik wel nog :) het kriebelt natuurlijk wel!
7 november 2012 om 19:08 #18072130ik had ook veel gelezen over het turbogat en heb er achter af geen spijt van.
Maar doe er ook verder geen gekke dingen mee!
Ik had een Husky 610 Sm, maar dit vondt ik te zwaar voor in de stad.
En voor mij gaat er niks boven het tweetakt geluid, heb er ook nog een setje Enduro wielen bij voor de ritjes in het bos. Succes met je auto.7 november 2012 om 19:16 #18072131Thx, dit stelt me wel al gerust dat je er plezier aan beleeft!
Zal er ook geen gekke dingen mee doen maar wou zeker weten dat als ik eens wou doortrekken dat dit ook effectief zou lukken :)
Verder voor sm gaat mijn voorkeur naar een 4takt maar dit is voor volgende zomer denk ik… Jammergenoeg. Bedankt voor de info! Grts7 november 2012 om 21:09 #18072132Wel gedurfd, een motortype bestellen zonder dat je er in gereden hebt.
8 november 2012 om 17:10 #18072133Ik heb zelf ook de 1.6 Turbo Sports tourer, deze is wel getuned naar 220 PK en 320 NM dit samen met een Dumpvalve.
Dit rijd wel degellijk hard en trekt als een speer.
8 november 2012 om 19:21 #18072134Blij om dat te horen Keijzer! Waar heb je dit laten doen en is dit niet nadelig voor de levensduur van de motor? Was je ook tevreden met de standaard 1.6t? Ik heb deze wagen nu nieuw gekocht dus ben ook bang om mijn garantie te verliezen… wel groot verschil 220pk en 320 Nm :)
8 november 2012 om 19:29 #18072135Ja of het van levensduur van de motor is heb ik geen idee, maar dat maakte mij niet zoveel uit.
Ja tevreden met de standard, ik kwam van een 4.6 V8 350 PK dus dat maakt altijd uit………………….Vandaar ik hem ieder geval heb laten tunen.
8 november 2012 om 19:33 #18072136Ik zal het wss ook laten doen.. moet wel een pittige motor zijn dus als je zelfs tereden bent na een V8 350pk, met wat reed je dan wel:)?
En waar heb je dit laten doen dan?8 november 2012 om 20:21 #18072137Ik heb gereden een BMW X5 4.6is V8, geweldige auto, geweldige motor maar na 4 jaar gereden te hebben gekozen voor iets zuiniger -:)
IK heb het laten doen bij Opel den Hartog in Hellevoetsluis.
8 november 2012 om 20:52 #18072138Beste Inzignia,
Kun je gerust laten doen in Hellevoetsluis, ik ben er ook geweest met een 2.0 turbo. Prima service en vakkundige inbouw( inlezen software ) Ik heb het nu bijna een jaar, van 220 pk naar 300pk en nog 0.1 liter per 100 km zuiniger ook ( 9,4 ltr./100km) Succes ermee !!!
Gr. Hans
9 november 2012 om 08:30 #18072139Beste hpp,
Dus jij loopt ruim 1 op 10 ?
Dat haal ik bij lange na niet …………………9 november 2012 om 16:25 #18072140Nou Inzignia, zoals je leest komt hij echt wel vooruit!
Maar wat voor uitvoering en kleur heb je besteld?
En vergeet niet dat een ieder zijn eigen mening en ervaring heeft.
Dus het komt echt wel goed met de 1.6 turbo, zoals je leest is tuning altijd een optie.Er stond pas een hele dikke witte met alle optie,s te koop op MP :thumbup , Keizer doe je hem nog weg?
9 november 2012 om 17:09 #18072141Hoi Supermotard,
Op zich niet meer, de auto van de zaak ging niet door waardoor hij niet perse weg hoeft.
Maar als iemand interesse heeft…………………….9 november 2012 om 19:44 #18072142Beste Inzignia,
Ja, zonder tuning 1 op 10.4 en met tuning 1 op 10.6 Scheelt niet veel, maar je zou eerder verwachten dat hij in mijn geval (300 pk en 500nm) meer zou gaan gebruiken. Moet ik wel eerlijk toegeven dat ik niet echt anders ben rijden. Tuurlijk geef ik wel eens flink gas (als ik uitgedaagd wordt, hahaha) Ik rij veel snelweg en 100 km wegen, en best wel veel (700km per week)
Het grootste genot van tuning is het gemak waarmee de motor oppakt in lage toeren. Ik schakel b.v. van 1 naar 2 en dan naar 4 en 6 gaat allemaal erg soepel.
Het blijft natuurlijk altijd een persoonlijke keuze maar ik kan het plezier ervan zeker aanraden.Gr. Hans
9 november 2012 om 20:17 #18072143Oke,
Ja veel snelweg scheelt erg veel !
Ik rij veel in de stad en dan is ie absoluut niet zuinig, maar in vergelijking met de V8 wel weer -:)10 november 2012 om 08:12 #18072144@supermotard: ik heb gekozen voor de 150year uitvoering in het zwart, 18duim 10spaaks velgen, navi, bluetooth, donker getinte ramen, parkeersensoren voor en achter, mistlampen, opc interieur pack… Na de vele goede reacties ben ik gerust en verlang ik echt om ermeete rijden. Ikzelf ben van Belgie dus zou naar gent gaan om te chippen, is 500eur.. Wil hem ook wel ng verlagen met veren zo’n 3tal cm.
@hpp: bedankt voor de vele info, normaal mijn eerste km’s gewoon rijden en dan overgaan nr tuning. Zou ook niet veel anders gaan rijden maar idd wel best leuk als je eens uitgedaagd wordt :) wat ik wel zeer jammer vind is dat nu op de turbo niet meer standaard dubbele uitlaat zit dus deze komt ook nog eventueel. Anders nog leuke tips om de auto mooier/beter te maken?10 november 2012 om 08:16 #18072145@keijzer: mijn droom ligt ook ng altijd bij bmw, altijd al geweest maar is toch iets teduur voor mij :( wel zotte auto die x5 v8 :) heb jij nog de dubbele uitlaat op jouw 1.6t? En tanken jullie euro95 of superplus 98? Is hier ook een verschil van prijs in belgenland :) grts en bedankt members voor de reacties!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.