Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › Indicatie van levering Insignia
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 april 2012 om 08:28 #17242528
Ik heb een Insignia in bestelling en ik verbaas mij over het leveringsproces en de benadering van de klant. Het kan natuurlijk dealer specifiek zijn :???: .. Maar goed, als ik mijn toekomstige ex Opel dealer goed beluister kan een Opel dealer niet aangeven wanneer een auto wordt geproduceerd, wanneer hij op transport gaat, enzovoort… Toen ik het jobnummer opvroeg was het verhaal iets anders.. plotseling het systeem al weken niet betrouwbaar en was er geen pijl om te trekken…
Blijkbaar staat er “plotseling” een trailer met nieuwe Opels voor de deur :hmmz ….. Naar mijn idee kijkt hij de gehele dag uit naar die trailer, want terugbellen doet de betreffende verkoper niet.. Heeft ie nooit gedaan. Advies heeft hij trouwens ook niet gegeven; uberhaupt heeft de beste man weinig goed gedaan in het bestel proces, want de auto is initieel besteld in een configuratie die niet mogelijk was :ass . Ik had de man nadrukkelijk gevraagd om het te controleren. Hij zou bellen wanneer het niet mogelijk was. Nooit gebeld, maar zoals eerder gezegd, terugbellen was altijd al een probleem bij hem.
Twee maanden later maar eens bellen voor een status-update…. Auto was klaar maar kon hij niet op transport vanwege het probleem van de opties… raar verhaal, dealer zou toch de opties controleren? Maar volgens de dealer kon het gebeuren, maar een geluk bij een ongeluk, auto was geproduceerd. Tja… het leek mij sterk dat een auto met onmogelijke combinaties van fabrieksopties toch in productie zou worden genomen, maar volgens de dealer kon dit wel… Tegendeel bleek een dag later… De auto was niet geproduceerd; toen wel, toen niet… enzovoort.. Het lijkt bij GM wel een tombola…
Conclusie: By far de slechtste ervaring ooit met een dealer…. zwaar spijt van het feit dat de auto hier in bestelling staat, want laten we eerlijk zijn, de behandeling van de klant na de bestelling is een indicatie voor de service later bij o.a. onderhoud. Heb al meegedeeld dat er geen dealer uitingen (stickers en nummerplaat) op de auto mogen komen. 5 minuten voor de levering is wat mij betreft afdoende, tenzij ze bij de dealer wat langer nodig hebben om emotioneel afstand te doen van de auto, want ze zullen hem nooit meer terugzien…
4 april 2012 om 08:39 #17930989Groot gelijk. Zo snel mogelijk wegwezen daar.
Je kan jezelf inderdaad al gaan afvragen wat de service in het vervolg gaat zijn. :(4 april 2012 om 08:51 #17930990Schandalig, dit soort dealers verpesten het voor de rest. Zelf heb ik hele andere ervaringen (meegekregen) bij de auto van mijn moeder. De dealer was zeer behulpzaam bij het verschaffen van informatie met betrekking tot het proces en de levering. Ook bij de aflevering kreeg moeders een bos bloemen en uitgebreide uitleg over de werking van de gehele auto. Alle vragen werden binnen een zeer korte termijn beantwoord.
Alle (telefonische) afspraken werden ook zeer goed nageleefd! :thumb
4 april 2012 om 09:56 #17930991idd, schandalig :swear
4 april 2012 om 11:57 #17930992Pfff, wat een verhaal.
Welke dealer is dit? Of in welke plaats, dan weten we al genoeg ;) ?Wat een onzinverhaal van die dealer trouwens, mijn ouders bestellen om de 4 jaar een nieuwe Opel en we wisten altijd op de dag exact wanneer deze geleverd zou worden. Maximale wachttijd was toen ook 8 weken.
Alleen de Vec-C rijden ze nu langer omdat ze de Insignia te krap vinden…dus daar hebben we persoonlijk geen ervaring mee.4 april 2012 om 13:20 #17930993Ach, ik heb het jobnummer, maar eens bij een andere dealer laten checken.
4 april 2012 om 13:21 #17930994@PolderCruiser wrote:
Ach, ik heb het jobnummer, maar eens bij een andere dealer laten checken.
En die wisten wel meer te vertellen?
4 april 2012 om 13:22 #17930995Waarom niet Opel Nederland ff bellen/mailen met je vraag? Dan weet je ook gelijk.
Ben wel benieuwd om welke dealer het gaat die die zo’n beroerde service heeft.4 april 2012 om 13:23 #17930996AnoniemLid sinds:
1 January 1970Leuke dealer heb je.
Daar zou ik dus ook NOOIT weer komen!Om welke dealer gaat het? :)
4 april 2012 om 13:49 #17930997Hij moet nog leveren… dus laten we maar niet helemaal los gaan :D Opel NL zegt niets over de status van de wagen; moet via de dealer.
4 april 2012 om 13:51 #17930998PolderCruiser… Hmm vast een dealer in Flevoland? king:
4 april 2012 om 13:51 #17930999Hahaha, voorzichtig dan, maar beloof dat je het ff laten weten zodra je je auto ontvangt?
Raar dat Opel NL niets laat weten, ik zou zeggen dat zij boven de dealers staan.4 april 2012 om 13:54 #17931000Er zijn meer polders… ook onder amsterdam ;)
4 april 2012 om 17:31 #17931001@PolderCruiser wrote:
Ik heb een Insignia in bestelling en ik verbaas mij over het leveringsproces en de benadering van de klant. Het kan natuurlijk dealer specifiek zijn
@PolderCruiser wrote:
want terugbellen doet de betreffende verkoper niet.
Wat terug bellen betrefd heb ik de zelfde ervaring, ik heb een insignia in bestelling en deze zou naar verwachting week 10 afgeleverd worden. Dinsdag week 11 de betreffende verkoper gebeld en gevraagd of hij al iets wist wanneer de auto zou komen, zou navraag doen en mij terug bellen.
Donderdagmorgen nog niets van hem vernomen, de verkoper terug gebeld was niet te bereiken, de recepcionist aan de lijn gekregen, mijn verhaal gedaan zou hem terug laten bellen, gezegd dat dit het probleem is dat hij dat niet doet terug bellen, maar hij zou het wel regelen dat ik terug gebeld werd.
Vrijdagmorgen beetje opgefokt naar de dealer gereden, ow meneer sorry hier sorry daar druk druk druk, er is een collega ziek geworden bla bla bla.Maar inmiddelds is het al week 14 en nog geen Insignia, het blijkt volgens mijn dealer alleen om de 4×4 te gaan die vertraging oploopt en later wordt geleverd.
gr
4 april 2012 om 18:44 #17931002Hmm, ik heb een 1.4 Cosmo besteld die eind maart, begin april zou moeten worden geleverd. De offerte is in november opgemaakt i.c.m. o.a. Opel Eye.
In januari is de auto besteld, daarbij heb ik bij de dealer gevraagd om de opties te checken en te valideren dat hij daadwerkelijk in deze configuratie te leveren is (Ik had nl. op Opel.nl in de configurator gezien dat de auto niet meer leverbaar is i.c.m. Opel Eye in 2012). De man zou mij terugbellen indien dit niet het geval was.
Niet teruggebeld en begin maart komt, na herhaaldelijk bellen, de dealer terug met het verhaal dat de auto klaar was, maar de optie opel eye niet meer mogelijk was. Met andere woorden, binnen enkele weken rijden of andere configuratie kiezen en overnieuw bestellen. Vervolgens overlegd, wat met opties gerommeld en wat blijkt nu, auto is niet binnen enkele weken te leveren maar pas eind mei (jawel, Opel NL had de dealer even gebeld).
Nu heb ik een vermoeden… die auto is helemaal niet door de dealer in januari is besteld. Hij wist dat de auto niet leverbaar was en liep het risico dat de wagen zou worden afbesteld. Hij heeft een zes weken gewacht en mij met een l*l verhaal het bos ingestuurd, auto is er bijna, staat klaar om verscheept te worden, blah, blah, blah… alleen een klein probleem met de opties. Dan is de stap om de auto af te bestellen een stuk groter dan wanneer je nog 8 tot 10 weken moet wachten in het begin van het proces. Toen we het eens waren over de opties is de auto pas in bestelling gegaan, en hebben we een levering die, hoe bizar, precies 10 tot 12 weken later is. Let op, als ik de dealer moet geloven zijn er al 3 produktie data gepaseerd… Vraag mij af of er straks ook 3 insignia’s staan ;)
13 april 2012 om 08:24 #17931003Ik ben zowaar teruggebeld door Opel…. heeft een week geduurd ;) Levertijd van Insignia’s zit momenteel op 10 weken. De auto is bij de dealer in week 20. Dan duurt het nog 1 tot 2 weken; dus levering in week 22. Volgens Opel is de auto in week 10 (de week van het optie probleem) besteld en niet in week 4. Wat de dealer gedurende de andere 6 weken heeft gedaan weten ze niet :hmmz
5 september 2012 om 16:45 #17931004Ik zit inmiddels 13 weken te wachten op mijn insignia business edition. Hoe standaard kan het zijn.
Wordt waarsch eind deze week bij de dealer afgeleverd, poetsdoek erover, volgende week rijden?
Zeiden ze twee weken geleden ook…6 september 2012 om 09:57 #17931005Tja…je zou zeggen dat ze toch heel gemakkelijk moeten kunnen zeggen wanneer een bestelde auto te leveren is, blijkbaar dus niet.
Ben benieuwd hoe het afgelopen is met de Insignia van PolderCruiser en om welke dealer dit gaat.6 september 2012 om 19:41 #17931006@RISL wrote:
Tja…je zou zeggen dat ze toch heel gemakkelijk moeten kunnen zeggen wanneer een bestelde auto te leveren is, blijkbaar dus niet.
Ben benieuwd hoe het afgelopen is met de Insignia van PolderCruiser en om welke dealer dit gaat.Vind het ook maf. Mijn ouders hebben ook eerder nieuwe autos bij de dealer vandaan. En kregen pressies te horen wanneer de auto er was. En ook wanneer de auto in productie is gegaan.
Maar ja dat was wel een aantal jaren geleden.
Vind de wacht tijden ook wel aardig lang.
Er wordt minder lang gewerkt in russelsheim wegens overschot, maar wel een wacht tijd van 13 weken.
Of zouden ze net zolang wachten totdat de trein vol is voor Nederland.18 september 2012 om 19:46 #17931007Hij is er!
Na 13 weken.
Had te maken met overgang naar update business edition naar business+-model.18 september 2012 om 20:50 #17931008@duranduran wrote:
Hij is er!
Na 13 weken.
Had te maken met overgang naar update business edition naar business+-model.Gefeliciteert !!
Je bent er wel van op de hoogte dat mooie foto’s plaatsen van je nieuwe kar hier verplicht is he ? :kewlpics10 april 2014 om 06:50 #17931009Mijn ook opgehaald eergisteren. Heeft precies 10 weken geduurd. Continu netjes op de hoogte gehouden door de dealer. Het kan dus wel. Ook in de polder
Morgen versteker en speakers in laten bouwen en dan 4 jaar met een big smile rijden. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.