Inbranden contactpunten

Forumindex Forums Techniek Cih Inbranden contactpunten

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240123
    JOZO
      Lid sinds:
      29 September 2006

      De motor gaat steeds beroerd lopen, contactpunten probleem, aangezien na het afschuren en weer opnieuw instaleren de 1.9s weer vrolijk en netjes loopt. Na elke 150 km kan ik dit weer doen, schiet niet dus op.. Nu denk ik dat mijn condensator stuk is, dus deze probeer ik te wisselen met een nieuwe. Wanneer ik deze instaleer dan gaat de motor rond en slaat niet aan.
      Nummer condensator: 1 237 330 353

      Verkeerde condensator?..

      #17905587
      postbusmanta
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 July 2004

        Het lijkt erop dat de nieuwe condensator is “doorgeslagen”.

        Als je met een multimeter de weerstand meet tussen de stekker en de behuizing van de condensator, mag er geen verbinding zijn.

        Opschuren van contactpunten is ook een nood-oplossing. Na het opschuren lijken ze altijd sneller in te branden.

        Als je een nieuwe condensator hebt geplaatst, zou ik ook direct nieuwe contactpunten monteren.

        #17905588
        Keesjr
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 May 2006

          Hoi, met een doorgeslagen condensator loopt ie meestal helemaal niet meer, heb je per ongeluk geen bobine voor elektronische ontsteking er op zitten, die trekken een veel hogere primaire stroom namelijk, dan fikken je contactpunten ook in no-time op.

          #17905589
          jethro
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 February 2008

            Is het een Bosch of Delco ontsteking?

            #17905590
            postbusmanta
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 July 2004

              @Keesjr wrote:

              Hoi, met een doorgeslagen condensator loopt ie meestal helemaal niet meer, heb je per ongeluk geen bobine voor elektronische ontsteking er op zitten, die trekken een veel hogere primaire stroom namelijk, dan fikken je contactpunten ook in no-time op.

              Hij schrijft dat op het moment van het installeren van de nieuwe condensator, de motor helemaal niet meer loopt……..

              Dat van de verkeerde bobine heb ik ook aan lopen denken. ;)

              Ik twijfelde alleen welke bobine nu de hoogste weerstand heeft in de primaire spoel………………….die voor de contactpunt-ontsteking of die van de electronische ontsteking :hmmz

              #17905591
              JOZO
                Lid sinds:
                29 September 2006

                Is een Delco ontsteking. Heb verder niks veranderd, enige nu contactpunten. Rij dan nu weer met oude condensator dus over 100 km weer wat schuren (rij dan wel niet veel..) Is het uberhaut wel de condensator (dat contactpunten inbranden?) Verder laatste half jaar niks veranderd aan de Manta.
                Meet helemaal niks met de meter, dus dat zit wel goed.

                #17905592
                kiyamizio
                  Lid sinds:
                  5 February 2010

                  inbranden contact punten komt meestal door de condensator.

                  miss een andere bobine proberen.

                  #17905593
                  mr-turbo
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 July 2004

                    Misschien geen gek idee om er een electronische ontsteking op te zetten ?

                    #17905594
                    JOZO
                      Lid sinds:
                      29 September 2006

                      Heb nog geen tijd gehad om iets te ondernemen, druk bezig met bedrijf bouwen.. Elektonische ontsteking klinkt interssant, wie kan dat leveren?

                      #17905595
                      mr-turbo
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 July 2004

                        heb denk ik wel een complete set liggen denk ik….

                        #17905596
                        JOZO
                          Lid sinds:
                          29 September 2006

                          zou je dan even willen kijken en de prijs door willen geven. IIg alvast bedankt!

                          #17905597
                          The_Undertaker
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            24 April 2006

                            Heb hetzelfde probleem gehad, moest ook eerst de contactpunten opschuren, dan liep die als een zonnetje, de volgende keer starten was het weer drama. Toen de condensator vervangen. Toen ging het een kilometer of 3000 goed, toen brandden ze weer in. :argue

                            Tijd voor elektronisch… :thumb

                            #17905598
                            mr-turbo
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              1 July 2004

                              okay , ik zal eens kijken , je hoort er nog wel van :thumbup

                              #17905599
                              mr-turbo
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                1 July 2004

                                Jou have mail…

                                #17905600
                                Jurgen
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  6 September 2007

                                  kijk ook even op http://www.hotspark.nl Daar heb ik mijn electronische ontsteking vandaan voor mijn 1.2 OHV blokje, maar ze zijn er ook wel voor jouw motor. Ding kost geloof ik 50 euro incl verzenden, 1x afstellen met de stroboscoop en je hoeft er nooit meer aan te verstellen ;)

                                  #17905601
                                  Commodore A
                                    Lid sinds:
                                    8 January 2010

                                    Hallo,
                                    Je hebt inmiddels denk ik al een electronische ontsteking maar toch. Je Manta heeft al een kleine 40 jaar op contactpuntenonsteking gelopen en kan dat dus ook blijven doen als de afstelling en de onderdelen maar goed zijn is mijn mening.
                                    Heb je de contactpunt afstand al eens weer afgesteld? Deze moet 0,35mm zijn volledig open, dus als een van de 4 nokjes op de verdeleras het buitenste contactpunt maximaal wegduwd. Het kan zijn dat deze afstand in de loop der jaren kleiner is geworden doordat de loper is afgesleten. Bij de Commodore had ik constante vong op alle bougies wat ik ook zeer vreemd vond. Ik had op de 6 cilinder 1 x sterkere vonk en 5 keer zwakke vonk. Dit op een enkele bougie tijdens 1 rotatie van de verdeleras. Ik weet nog niet zeker wat het was, maar na het afstellen van de punten en een andere bobine was het probleem weg. Had in eerste instantie ook een injectie bobine.

                                    #17905602
                                    Boskje
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      26 June 2011

                                      gaan de contactpuntjes niet bij 1 cilinder minder ver open door een versleten ontsteking??

                                      #17905603
                                      JOZO
                                        Lid sinds:
                                        29 September 2006

                                        @Commodore A wrote:

                                        Hallo,
                                        Je hebt inmiddels denk ik al een electronische ontsteking maar toch. Je Manta heeft al een kleine 40 jaar op contactpuntenonsteking gelopen en kan dat dus ook blijven doen als de afstelling en de onderdelen maar goed zijn is mijn mening.
                                        Heb je de contactpunt afstand al eens weer afgesteld? Deze moet 0,35mm zijn volledig open, dus als een van de 4 nokjes op de verdeleras het buitenste contactpunt maximaal wegduwd. Het kan zijn dat deze afstand in de loop der jaren kleiner is geworden doordat de loper is afgesleten.

                                        DIt was allemaal goed, condensator was het probleem achteraf. Nu staat de Manta stil, te wachten tot ik tijd heb. Elec. ontsteking is prima, maar met de voeten op het asfalt is ook niks he..

                                      18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.