Inbouwen Radio

Forumindex Forums Modellen Corsa Inbouwen Radio

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18362156
    Lorenzo Oosterhof
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 December 2018

      Hallo beste mensen,

      Ik heb sinds kort een aftermarket radio gekocht voor in mijn Opel Corsa GSI 1.6 16 uit 2000.

      2 Iso kabel’s en een antenne kabel met een aerial adapter ertussen en aangesloten..

      Tot mijn grote ergernis gaat de display aan, maar heel donker en zie ik de tijd vanaf 00:00 die optelt..

      Contact / auto af en nogsteeds blijft hij branden.

      De radio reageert op geen enkele knop of toets en gaat niet uit tenzij ik alles er terug uit snok.

      Ik las hier en daar wat over 2 kabels omwisselen maar begreep dat dat niks te maken had met dit probleem.

      Hoop dat er hier mensen zijn die mij kunnen helpen wat mij veel garage-uren zou kunnen schelen.

      Met vriendelijke groet,
      Lorenzo Oosterhof

      #18362157
      Yorickburen
      Deelnemer
        Lid sinds:
        22 June 2016

        De rode en de gele draad, constante en geschakelde stroom. Bij de corsa zitten deze omgedraaid, dus wordt de constante over de geschakelde gestuurd waardoor de radio dus het idee heeft dat hij constant aan moet staan. Dit is alleen voor het geheugen bedoeld, dus ik zeg radio eruit en de rode + gele draaien. Hier zitten meestal verbinders tussen die je gewoon kan los klikken en vastmaken aan de andere.

        Of de kans bestaat dat je TID gewoon nog gekoppeld staat aan je radio, deze is echter alleen bedoeld voor de radio die a fabriek wordt geleverd. Om deze koppeling te breken moet de grijs met rode kabel doorbroken worden :good:

        #18362158
        Lorenzo Oosterhof
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 December 2018

          Kan het morgen een kans geven, ik begreep dat dat  niet hetzelfde probleem was als dit maar proberen kan nooit kwaad.

          Bedankt! Ik communiceer morgen terug   :happy02:

          #18362159
          Yorickburen
          Deelnemer
            Lid sinds:
            22 June 2016

            Wat is dan precies het euvel, je TID of de radio?

            #18362161
            Lorenzo Oosterhof
            Deelnemer
              Lid sinds:
              2 December 2018

              De radio gaat aan maar het display van de radio zelf is heel donker.

              Daarnaast reageert de radio nergens op.

              De radio werkt wel op een andere auto en is nieuw.

              Enigste wat de radio weergeeft is een donker scherm met de tijd.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.