in 2015 ook tol betalen op Duitse Autobahn

Forumindex Forums Overige Auto algemeen in 2015 ook tol betalen op Duitse Autobahn

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
  • Auteur
    Berichten
  • #17265308
    anoniem
      Lid sinds:
      30 June 2004

      Het ziet er naar uit dat we in Duitsland (evenals Italië, Frankrijk, Oostenrijk en Zwitserland) ook tol moeten gaan betalen, hopelijk gaan de plannen niet door zoals in België

      http://www.reisaddict.nl/wegenvignet-autobahn-duitsland/” onclick=”window.open(this.href);return false;

      #18229036
      fernando93
        Lid sinds:
        18 January 2014

        ach ja als het niet te duur word kan ik het wel begrijpen alleen moeten wij het dan ook maar invoeren. Bijvoorbeeld 1 euro per dag per kenteken. Dat die in het land is.

        #18229037
        jethro
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 February 2008

          @Duurt wrote:

          Het ziet er naar uit dat we in Duitsland (evenals Italië, Frankrijk, Oostenrijk en Zwitserland) ook tol moeten gaan betalen, hopelijk gaan de plannen niet door zoals in België

          http://www.reisaddict.nl/wegenvignet-autobahn-duitsland/” onclick=”window.open(this.href);return false;

          Dat zal wel instemming hebben van onze Roverheid, want die zag met lede ogen aan dat we massaal over de grens gingen inkopen.
          Brandstof, drank, rookwaren en vele vele andere ……. :thumb :D :D

          #18229038
          arjontje
          Deelnemer
            Lid sinds:
            31 March 2006

            Het wordt nu aangevochten door onze overheid.
            En ook door de Oostenrijkse overheid.

            Het mag van de eu niet namelijk
            Je mag een vignet in voeren alleen niet je eigen landgenoten daar op compenseren.

            Tevens is er ook een probleem, het vignet kost 100 euro voor een jaar. Wat de Duitsers weer via de wegenbelasting terug kregen. Maar 30% betaald al minder dan 100 euro per jaar aan wegen belasting.

            #18229039
            anoniem
              Lid sinds:
              30 June 2004

              en de regering hier maar klagen dat er zo weinig nieuwe auto’s verkocht worden, hoe zou dat nu toch komen :hmmz

              #18229040
              fernando93
                Lid sinds:
                18 January 2014

                Naar mij mening word er nog genoeg verkocht. De economie is verne.kt en zal zo blijven. Ook ze laten het weer overhitten. Tot weer over x aantal jaren de vlam in de pan slaat. :)

                #18229041
                Haasje17
                Moderator
                  Lid sinds:
                  8 September 2009

                  Achja weer zon geldklopperij ding, waar de overheid dan ineens geld voor heeft om tegenin te gaan, de grootste kostenpost zijn de niet werkende, en werkende popiejopie figuren welke geld kosten. Maar die zitten op zijn 25ste al achter de geraniums.

                  En weer euro’s in iets wat voor de meeste Nederlanders niks oplevert.

                  #18229042
                  fernando93
                    Lid sinds:
                    18 January 2014

                    Laat ze maar eerst is de stroom van inkomende vluchtelingen e.d beperken. Elk jaar komen der duizenden meer bij. Net als polen e.d. Op zich heb ik niks tegen die mensen. Maar er zijn landen die ze naar 3 maanden geen werk gewoon terug sturen ivm financele redenen. En dan denk ik dan is Nederland nog lang niet zo erg. Tja ben ook 21. En zit thuis haha. Maar ja verder altijd gewerkt en opleidingen gevolgd. Nooit ziek geweest e.d maar een beetje normaal werk vinden is echt kut in deze regio.

                    #18229043
                    jethro
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 February 2008

                      Heb hier een stel Polen aan het werk om een bunker te bouwen. king:
                      Je weet het maar nooit wat die Rus van plan is, beter te veel ruimte dan te weinig zullen we maar zeggen. :thumb ;)

                      :jerry :jerry

                      En nee, reserveren is niet mogelijk. :jerry

                      #18229044
                      anoniem
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        Nu worden we ook nog verplicht om naast de toch al hoge wegenbelasting ook nog tol te gaan betalen
                        http://xandernieuws.punt.nl/content/2014/04/EU-wil-dat-alle-automobilisten-in-heel-Europa-tol-gaan-betalen” onclick=”window.open(this.href);return false;

                        #18229045
                        jethro
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 February 2008

                          HO ho Duurt,……………………………
                          De EU wil het invoeren, het is niet: gaat het invoeren.
                          ZE willen het invoeren maar zover is het nog niet, maar dit is nog maar het begin…………..
                          Men rept ook al dat elk inwoner van de EU 100 euro per maand belasting moet gaan betalen aan……….de EU!!

                          #18229046
                          Anoniem
                            Lid sinds:
                            1 January 1970

                            begrijp eerlijk gezegd het hele eu verhaal niet?????

                            onze regering flikt onz dingen die in ander eu landen niet mogelijk is
                            beetje een kwestie van wel de lasten niet de lusten

                            nederlandse truckers betalen al jaren voor gebruik van de duitse wegen
                            waarom betalen buitenlandse truckers hier dan niets??
                            om maar eens iets te noemen

                            zelfde met europesche aanbestedingen
                            en monopolie posities

                            onlangs heeft de regering nog een veerboot bedrijf naar terschelling opgekocht
                            en een deel van de vloot aan de nu weer enige veerdienst gegeven????

                            dus met belastingsgeld
                            een monopolie positie instant houden

                            dus als dat allemaal “mag” durfen ze vast nog wel meer te doen

                            oldtimer regeling is in andere eu landen ook anders geregeld als bij onz
                            als ik t voor t zeggen had gingen we vandaag nog uit de eu
                            en de gulden weer terug :thumb ;)

                            #18229047
                            arjontje
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              31 March 2006

                              Laat ik 1 ding zeggen als we terug gaan naar de gulden kost dat het mkb enorm veel geld. En ja wie gaat dat betalen….. Juist, de burger.

                              Iedereen die zegt dat we terug naar de gulden moeten moet maar even heel goed nadenken wat de consequenties daar van zijn.

                              Hoewel ik zwaar tegen Europa ben. Heeft het ons en de bedrijven veel opgeleverd.

                              #18229048
                              Freestyler
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                29 January 2006

                                @arjontje wrote:

                                Laat ik 1 ding zeggen als we terug gaan naar de gulden kost dat het mkb enorm veel geld. En ja wie gaat dat betalen….. Juist, de burger.

                                Er is niemand die dat gaat betalen. Iedereen betaalt dat al! (levensmiddelen zijn zowat 2x zo duur geworden, terwijl de lonen zijn blijven steken. Wie strijkt al die winst dan op?)

                                @arjontje wrote:

                                Iedereen die zegt dat we terug naar de gulden moeten moet maar even heel goed nadenken wat de consequenties daar van zijn.

                                Enige voordeel van de euro die ik zie, is betalen naar het buitenland. Maar dat kan ook met een administratieve munt. Daarvoor had de gulden niet hoeven wijken.
                                Ik bedoel daarmee te zeggen, dat we de euro ook als 2de munt eenheid hadden kunnen hebben. Dus 2 valuta’s op je afschrift. En dan gewoon blijven betalen met de Gulden (en Euro voor de buitenlanders).
                                Had even wat gepuzzel geweest, maar geen onoverkomelijk hindernis.
                                En ga aub niet zeggen dat dat extra kosten met zich mee brengt. Banken maken zelfs nu in de crisis die ze mede zelf verantwoordelijk zijn, miljarden winst. Geven miljoenen aan gouden handdrukken. Denk dat dat best wel eens wat minder mag en kan, nee moet! worden.
                                Laat de banken zelf ook eens mee dragen aan alle economische malaise, geef bv 10% van de netto jaarlijkse winst terug aan de rekening houders (evenredig verdeelt) als dank voor hun vertrouwen in de bank. Dat zal evengoed maar een druppel zijn, maar elke druppel is er weer 1.

                                @arjontje wrote:

                                Hoewel ik zwaar tegen Europa ben. Heeft het ons en de bedrijven veel opgeleverd.

                                Grote multinationals heeft het idd genoeg opgeleverd (en levert het nog steeds op). Ons een kolere crisis, met het ene ontslag na het andere als gevolg. Want bedrijven willen wel hun winst blijven maken, liefst nog meer winst. Want stel je voor dat de winst zou dalen! (men moest eens tevreden zijn met wat men heeft, en niet steeds meer meer willen hebben, koste wat kost)

                                #18229049
                                arjontje
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  31 March 2006

                                  Dan begrijp je mij toch verkeerd.
                                  Het juist terug gaan naar de euro kost klauwen vol geld.

                                  Dat alles duurder geworden is, is ook kul.
                                  Omrekenen naar de gulden kan niet meer. Of neem je de jaarlijkse inflatie daar ook in mee.

                                  Dat de euro alleen grote multinationals geholpen heeft klopt ook van geen kanten. Ik ken genoeg bedrijven wat gewone mkb’s zijn die profiteren van de euro en Europa.
                                  Wat juist weer voor werkgelegenheid zorgt.

                                  Waar de regering/eu wel zwaar de fout in gaat is dat er bepaalde constructies bedacht kunnen worden waardoor er mensen in dienst genomen kunnen worden die onder de prijs werken.

                                  #18229050
                                  Freestyler
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    29 January 2006

                                    @arjontje wrote:

                                    Dan begrijp je mij toch verkeerd.
                                    Het juist terug gaan naar de euro kost klauwen vol geld.

                                    Dat alles duurder geworden is, is ook kul.
                                    Omrekenen naar de gulden kan niet meer. Of neem je de jaarlijkse inflatie daar ook in mee.

                                    Dat de euro alleen grote multinationals geholpen heeft klopt ook van geen kanten. Ik ken genoeg bedrijven wat gewone mkb’s zijn die profiteren van de euro en Europa.
                                    Wat juist weer voor werkgelegenheid zorgt.

                                    Waar de regering/eu wel zwaar de fout in gaat is dat er bepaalde constructies bedacht kunnen worden waardoor er mensen in dienst genomen kunnen worden die onder de prijs werken.

                                    Dat het terug gaan naar de euro klauwen geld kost, zijn de meningen over verdeeld.
                                    Denk eerder dat men dat niet wil, omdat men dan gaat schrikken hoeveel minder de euro waard is geworden tov de gulden.

                                    Alles is duurder geworden. Zeg maar 2x zo duur (en dan bereken ik de prijzen van 2001 tov nu)
                                    Het salaris echter is niet 2x zo veel geworden. Denk dat men in de handjes mag klappen bij een salaris stijging van 10-15%

                                    Dat betekend dus dat je tov 2001 110% salaris krijgt, en alleen aan levens onderhoud en brandstof 200% kwijt bent (met 2001 als peildatum)
                                    Procenten zijn ruw geschat, maar het verschil is wel duidelijk denk ik.

                                    Wat de MKB’s betreft. Ik ken meer MKB’s die door de EU over de kop gegaan zijn, dan dat er mee geholpen zijn. Onder andere door arbeidskrachten die, zoals je zelf al aangeeft, zwaar onder de prijs werken. Die enkele die er wel bij varen, zorgen idd voor meer werkgelegenheid. Echter is dat een schijntje tegenover die wat omvallen. Waardoor er meer werkeloosheid is, dan werkgelegenheid.

                                    Als ik dan naar het totaal plaatje kijk (incl de import/export vanuit Rotterdam, extra belastingen, verkapte inflatie, etc)
                                    Dan kan ik niets anders concluderen dan dat het koste/baten plaatje compleet de verkeerde kant uit geslagen is. En steeds harder door aan het slaan is.

                                    Of de terugkeer naar de Gulden hier verandering in brengt, daar geloof ik niet in. Denk dat als we alles terug rekenen naar de gulden (wat overigens nog gewoon kan, want inflatie heb je bij de euro net zo hard als bij de gulden, blijft toch relatief) we hard zullen schrikken.
                                    Merendeel weet dat ook, en steekt de kop dan in het zand door te zeggen, we kunnen niet meer terug rekenen.
                                    Kunnen is hier dan het verkeerde woord. Willen is denk ik meer gepast.

                                    Er is maar 1 manier om hier uit te komen. En dat begint met een andere weg in te slaan.
                                    Maar daarvoor moet je wel iemand hebben die dat ook durft, en ook zal doen. Ook al kost het zijn eigen baan.
                                    En dan komen we op het heikel punt van veel politici.
                                    Integriteit is daar ver te zoeken, helemaal als het om hun eigen baan gaat.

                                    #18229051
                                    Anoniem
                                      Lid sinds:
                                      1 January 1970

                                      @arjontje wrote:

                                      Dan begrijp je mij toch verkeerd.
                                      Het juist terug gaan naar de euro kost klauwen vol geld.

                                      Dat alles duurder geworden is, is ook kul.
                                      Omrekenen naar de gulden kan niet meer. Of neem je de jaarlijkse inflatie daar ook in mee.

                                      Dat de euro alleen grote multinationals geholpen heeft klopt ook van geen kanten. Ik ken genoeg bedrijven wat gewone mkb’s zijn die profiteren van de euro en Europa.
                                      Wat juist weer voor werkgelegenheid zorgt.

                                      Waar de regering/eu wel zwaar de fout in gaat is dat er bepaalde constructies bedacht kunnen worden waardoor er mensen in dienst genomen kunnen worden die onder de prijs werken.

                                      ben het ook niet geheel met je eens
                                      die hele euro had nooit gemoeten

                                      neem b,v de huizenprijzen

                                      neem mezelf als voorbeeld
                                      ik heb m,n vorige woning in guldens gekocht
                                      en in euro,s verkocht voor nagenoeg het zelfde bedrag

                                      dat was een verdubbeling van de waarde
                                      tuurlijk was dat op dat moment mooi meegenomen en heeft me persoonlijk ook leuk geld opgebracht..
                                      maar t klopt niet de woningen zijn niet echt zoveel in waarde gestegen
                                      enkel op papier is de waarde gestegen /verdubbeld

                                      mede daardoor zitten we nu in nog steeds met een crises (ondanks dat de media en de regering onz graag anders doet wijsmaken)

                                      #18229052
                                      VideoRipper
                                        Lid sinds:
                                        11 December 2013

                                        Dat is niet echt een goede vergelijking, @louwe: de huizenmarkt is en
                                        was nooit een goede indicator voor inflatie.

                                        De prijs van koopwoningen is puur op los zand gebaseerd; laag woning-
                                        aanbod bij een hoge vraag zorgt voor scheefgroei, dat is ook de reden
                                        dat een heleboel mensen nu met een hypotheek in hun maag zitten die
                                        “Onder water” staat.

                                        Je kunt inflatie, of het verschil tussen Euro en de Gulden, beter afmeten
                                        aan de hand van de prijs van, bijvoorbeeld, een brood.

                                        De grote fout van de Euro was dat ze de waarde van landen in noord-
                                        Europa gelijkstelden aan die van de zuidelijke staten en dat is, gezien
                                        het welvaarts- en cultuurverschil niet correct.
                                        Vroeger werd dat door wisselkoersen op een natuurlijke manier recht-
                                        getrokken, maar met één munt lukt dat niet.

                                        Dat is de reden dat er nu een heleboel geld van noord naar zuid moet.

                                        Greetz,

                                        Peter.

                                        #18229053
                                        arjontje
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          31 March 2006

                                          De huizen prijzen die staan hier compleet los van.
                                          Door de banken die te snel, en veel te hoge hypotheken verstrekten is de waarde van de huizen enorm gestegen.
                                          Deze waardestijging word nu gecorrigeerd,
                                          naar de werkelijke waarde wat de huizen waard zijn.

                                          Dit staat compleet los van de euro. Dit was, als we de gulden nog hadden ook gebeurt.
                                          En misschien was de malaise dan nog groter.
                                          Maar ja dat is koffiedik kijken.

                                          #18229054
                                          TedMechanic
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            9 January 2007

                                            Ik vind het wel grappig dat de gehele inflatie over 12 jaar volledig wordt toegerekend aan de euro.

                                            Inflatie heeft altijd bestaan en niet alleen met de overgang tussen gulden en euro. Vergelijk de koopkracht maar eens tussen 2000 en 1988. Denk je serieus dat daar geen verschil tussen zit?

                                            In de jaren 70 kocht je ook een ijsje voor 10 guldencent, in 1995 ook niet meer hoor.

                                            Dus aan iedereen die nog terugrekend naar de gulden: Stop daar eens mee, de vergelijking klopt van geen kanten meer.

                                            #18229055
                                            jethro
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              3 February 2008

                                              @VideoRipper wrote:

                                              Dat is niet echt een goede vergelijking, @louwe: de huizenmarkt is en
                                              was nooit een goede indicator voor inflatie.

                                              De prijs van koopwoningen is puur op los zand gebaseerd; laag woning-
                                              aanbod bij een hoge vraag zorgt voor scheefgroei, dat is ook de reden
                                              dat een heleboel mensen nu met een hypotheek in hun maag zitten die
                                              “Onder water” staat.

                                              Je kunt inflatie, of het verschil tussen Euro en de Gulden, beter afmeten
                                              aan de hand van de prijs van, bijvoorbeeld, een brood.

                                              De grote fout van de Euro was dat ze de waarde van landen in noord-
                                              Europa gelijkstelden aan die van de zuidelijke staten en dat is, gezien
                                              het welvaarts- en cultuurverschil niet correct.
                                              Vroeger werd dat door wisselkoersen op een natuurlijke manier recht-
                                              getrokken, maar met één munt lukt dat niet.

                                              Dat is de reden dat er nu een heleboel geld van noord naar zuid moet.

                                              Greetz,

                                              Peter.

                                              KLOPT!!

                                              Ben zelf ANTI EU, en langzamerhand worden er meer landgenoten wakker.
                                              Dat word op 22-05-2014 stemmen op de ANTI EU partijen.
                                              Veel keus is er jammer genoeg niet, artikel 50, PVV en de SGP.
                                              Denk dat ik de eerste maar neem cq kies op 22-05-2014.

                                              WIE VOLGT!!!!!!!!!!!!!!

                                              En dit was……………………….off topic. ;-)

                                              Maar dat was cq is wel duidelijk.

                                              #18229056
                                              theunm
                                                Lid sinds:
                                                29 June 2004

                                                Volgens mij hadden we het over tol betalen.

                                                Dan ook maar geen brandstof meer in duitsland kopen.

                                                De fransen laten je al betalen voor de route naar het zuiden beginnen die duitsers ook nog

                                                #18229057
                                                VideoRipper
                                                  Lid sinds:
                                                  11 December 2013

                                                  Nou nou, ho ho… ik heb nooit gezegd dat ik ANTI EU ben, maar ben persoonlijk
                                                  meer voor een samenwerking die we in de tijd van de EEG hadden.

                                                  Ik denk niet dat dit Opel forum het juiste platform is om over politiek te praten
                                                  en zeker niet in deze topic die over de tol in Duitsland gaat, maar da’s mijn eigen
                                                  mening; de beheerder kan daar natuurlijk anders over denken. ;)

                                                  [EDIT]
                                                  Theun was me net voor… :lol:
                                                  [/EDIT]

                                                  Greetz,

                                                  Peter.

                                                  #18229058
                                                  Andre_Ede
                                                    Lid sinds:
                                                    16 June 2006

                                                    @theunm wrote:

                                                    Volgens mij hadden we het over tol betalen.
                                                    Dan ook maar geen brandstof meer in duitsland kopen.
                                                    De fransen laten je al betalen voor de route naar het zuiden beginnen die duitsers ook nog

                                                    Als de heffing er komt dan is het shoppen in Duitsland afgelopen voor ons, dan rijden we wel de andere kant op naar Utrecht ofzo ipv Rees ofzo.
                                                    Het verschil in de benzine prijs wordt dan waarschijnlijk ook teniet gedaan.

                                                    #18229059
                                                    VideoRipper
                                                      Lid sinds:
                                                      11 December 2013

                                                      Gisteren was er een stukje over op het NOS Journaal.

                                                      Het schijnt dat de wegen en viaducten in Duitsland heel veel achterstallig
                                                      onderhoud hebben en dat ze de kosten hiervoor (ik herinner me een bedrag
                                                      van €10 miljard per jaar) gedeeltelijk met deze tol willen betalen.

                                                      Overigens gaat Brussel dit tol-voornemen waarschijnlijk niet goedvinden,
                                                      maar dat horen we dan later nog.

                                                      Gelukkig woon ik op een paar kilometer van Baarle-Hertog. ;)

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.