Forumindex › Forums › Overige › Auto algemeen › in 2015 ook tol betalen op Duitse Autobahn
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 april 2014 om 07:39 #17265308
Het ziet er naar uit dat we in Duitsland (evenals Italië, Frankrijk, Oostenrijk en Zwitserland) ook tol moeten gaan betalen, hopelijk gaan de plannen niet door zoals in België
http://www.reisaddict.nl/wegenvignet-autobahn-duitsland/” onclick=”window.open(this.href);return false;
15 april 2014 om 07:43 #18229036ach ja als het niet te duur word kan ik het wel begrijpen alleen moeten wij het dan ook maar invoeren. Bijvoorbeeld 1 euro per dag per kenteken. Dat die in het land is.
15 april 2014 om 11:53 #18229037@Duurt wrote:
Het ziet er naar uit dat we in Duitsland (evenals Italië, Frankrijk, Oostenrijk en Zwitserland) ook tol moeten gaan betalen, hopelijk gaan de plannen niet door zoals in België
http://www.reisaddict.nl/wegenvignet-autobahn-duitsland/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Dat zal wel instemming hebben van onze Roverheid, want die zag met lede ogen aan dat we massaal over de grens gingen inkopen.
Brandstof, drank, rookwaren en vele vele andere ……. :thumb :D :D15 april 2014 om 12:51 #18229038Het wordt nu aangevochten door onze overheid.
En ook door de Oostenrijkse overheid.Het mag van de eu niet namelijk
Je mag een vignet in voeren alleen niet je eigen landgenoten daar op compenseren.Tevens is er ook een probleem, het vignet kost 100 euro voor een jaar. Wat de Duitsers weer via de wegenbelasting terug kregen. Maar 30% betaald al minder dan 100 euro per jaar aan wegen belasting.
15 april 2014 om 20:36 #18229039en de regering hier maar klagen dat er zo weinig nieuwe auto’s verkocht worden, hoe zou dat nu toch komen :hmmz
15 april 2014 om 20:45 #18229040Naar mij mening word er nog genoeg verkocht. De economie is verne.kt en zal zo blijven. Ook ze laten het weer overhitten. Tot weer over x aantal jaren de vlam in de pan slaat. :)
16 april 2014 om 06:03 #18229041Achja weer zon geldklopperij ding, waar de overheid dan ineens geld voor heeft om tegenin te gaan, de grootste kostenpost zijn de niet werkende, en werkende popiejopie figuren welke geld kosten. Maar die zitten op zijn 25ste al achter de geraniums.
En weer euro’s in iets wat voor de meeste Nederlanders niks oplevert.
16 april 2014 om 08:39 #18229042Laat ze maar eerst is de stroom van inkomende vluchtelingen e.d beperken. Elk jaar komen der duizenden meer bij. Net als polen e.d. Op zich heb ik niks tegen die mensen. Maar er zijn landen die ze naar 3 maanden geen werk gewoon terug sturen ivm financele redenen. En dan denk ik dan is Nederland nog lang niet zo erg. Tja ben ook 21. En zit thuis haha. Maar ja verder altijd gewerkt en opleidingen gevolgd. Nooit ziek geweest e.d maar een beetje normaal werk vinden is echt kut in deze regio.
16 april 2014 om 10:30 #18229043Heb hier een stel Polen aan het werk om een bunker te bouwen. king:
Je weet het maar nooit wat die Rus van plan is, beter te veel ruimte dan te weinig zullen we maar zeggen. :thumb ;):jerry :jerry
En nee, reserveren is niet mogelijk. :jerry
21 april 2014 om 21:04 #18229044Nu worden we ook nog verplicht om naast de toch al hoge wegenbelasting ook nog tol te gaan betalen
http://xandernieuws.punt.nl/content/2014/04/EU-wil-dat-alle-automobilisten-in-heel-Europa-tol-gaan-betalen” onclick=”window.open(this.href);return false;22 april 2014 om 13:20 #18229045HO ho Duurt,……………………………
De EU wil het invoeren, het is niet: gaat het invoeren.
ZE willen het invoeren maar zover is het nog niet, maar dit is nog maar het begin…………..
Men rept ook al dat elk inwoner van de EU 100 euro per maand belasting moet gaan betalen aan……….de EU!!22 april 2014 om 15:29 #18229046AnoniemLid sinds:
1 January 1970begrijp eerlijk gezegd het hele eu verhaal niet?????
onze regering flikt onz dingen die in ander eu landen niet mogelijk is
beetje een kwestie van wel de lasten niet de lustennederlandse truckers betalen al jaren voor gebruik van de duitse wegen
waarom betalen buitenlandse truckers hier dan niets??
om maar eens iets te noemenzelfde met europesche aanbestedingen
en monopolie positiesonlangs heeft de regering nog een veerboot bedrijf naar terschelling opgekocht
en een deel van de vloot aan de nu weer enige veerdienst gegeven????dus met belastingsgeld
een monopolie positie instant houdendus als dat allemaal “mag” durfen ze vast nog wel meer te doen
oldtimer regeling is in andere eu landen ook anders geregeld als bij onz
als ik t voor t zeggen had gingen we vandaag nog uit de eu
en de gulden weer terug :thumb ;)22 april 2014 om 18:28 #18229047Laat ik 1 ding zeggen als we terug gaan naar de gulden kost dat het mkb enorm veel geld. En ja wie gaat dat betalen….. Juist, de burger.
Iedereen die zegt dat we terug naar de gulden moeten moet maar even heel goed nadenken wat de consequenties daar van zijn.
Hoewel ik zwaar tegen Europa ben. Heeft het ons en de bedrijven veel opgeleverd.
23 april 2014 om 06:24 #18229048@arjontje wrote:
Laat ik 1 ding zeggen als we terug gaan naar de gulden kost dat het mkb enorm veel geld. En ja wie gaat dat betalen….. Juist, de burger.
Er is niemand die dat gaat betalen. Iedereen betaalt dat al! (levensmiddelen zijn zowat 2x zo duur geworden, terwijl de lonen zijn blijven steken. Wie strijkt al die winst dan op?)
@arjontje wrote:
Iedereen die zegt dat we terug naar de gulden moeten moet maar even heel goed nadenken wat de consequenties daar van zijn.
Enige voordeel van de euro die ik zie, is betalen naar het buitenland. Maar dat kan ook met een administratieve munt. Daarvoor had de gulden niet hoeven wijken.
Ik bedoel daarmee te zeggen, dat we de euro ook als 2de munt eenheid hadden kunnen hebben. Dus 2 valuta’s op je afschrift. En dan gewoon blijven betalen met de Gulden (en Euro voor de buitenlanders).
Had even wat gepuzzel geweest, maar geen onoverkomelijk hindernis.
En ga aub niet zeggen dat dat extra kosten met zich mee brengt. Banken maken zelfs nu in de crisis die ze mede zelf verantwoordelijk zijn, miljarden winst. Geven miljoenen aan gouden handdrukken. Denk dat dat best wel eens wat minder mag en kan, nee moet! worden.
Laat de banken zelf ook eens mee dragen aan alle economische malaise, geef bv 10% van de netto jaarlijkse winst terug aan de rekening houders (evenredig verdeelt) als dank voor hun vertrouwen in de bank. Dat zal evengoed maar een druppel zijn, maar elke druppel is er weer 1.@arjontje wrote:
Hoewel ik zwaar tegen Europa ben. Heeft het ons en de bedrijven veel opgeleverd.
Grote multinationals heeft het idd genoeg opgeleverd (en levert het nog steeds op). Ons een kolere crisis, met het ene ontslag na het andere als gevolg. Want bedrijven willen wel hun winst blijven maken, liefst nog meer winst. Want stel je voor dat de winst zou dalen! (men moest eens tevreden zijn met wat men heeft, en niet steeds meer meer willen hebben, koste wat kost)
23 april 2014 om 07:07 #18229049Dan begrijp je mij toch verkeerd.
Het juist terug gaan naar de euro kost klauwen vol geld.Dat alles duurder geworden is, is ook kul.
Omrekenen naar de gulden kan niet meer. Of neem je de jaarlijkse inflatie daar ook in mee.Dat de euro alleen grote multinationals geholpen heeft klopt ook van geen kanten. Ik ken genoeg bedrijven wat gewone mkb’s zijn die profiteren van de euro en Europa.
Wat juist weer voor werkgelegenheid zorgt.Waar de regering/eu wel zwaar de fout in gaat is dat er bepaalde constructies bedacht kunnen worden waardoor er mensen in dienst genomen kunnen worden die onder de prijs werken.
23 april 2014 om 07:27 #18229050@arjontje wrote:
Dan begrijp je mij toch verkeerd.
Het juist terug gaan naar de euro kost klauwen vol geld.Dat alles duurder geworden is, is ook kul.
Omrekenen naar de gulden kan niet meer. Of neem je de jaarlijkse inflatie daar ook in mee.Dat de euro alleen grote multinationals geholpen heeft klopt ook van geen kanten. Ik ken genoeg bedrijven wat gewone mkb’s zijn die profiteren van de euro en Europa.
Wat juist weer voor werkgelegenheid zorgt.Waar de regering/eu wel zwaar de fout in gaat is dat er bepaalde constructies bedacht kunnen worden waardoor er mensen in dienst genomen kunnen worden die onder de prijs werken.
Dat het terug gaan naar de euro klauwen geld kost, zijn de meningen over verdeeld.
Denk eerder dat men dat niet wil, omdat men dan gaat schrikken hoeveel minder de euro waard is geworden tov de gulden.Alles is duurder geworden. Zeg maar 2x zo duur (en dan bereken ik de prijzen van 2001 tov nu)
Het salaris echter is niet 2x zo veel geworden. Denk dat men in de handjes mag klappen bij een salaris stijging van 10-15%Dat betekend dus dat je tov 2001 110% salaris krijgt, en alleen aan levens onderhoud en brandstof 200% kwijt bent (met 2001 als peildatum)
Procenten zijn ruw geschat, maar het verschil is wel duidelijk denk ik.Wat de MKB’s betreft. Ik ken meer MKB’s die door de EU over de kop gegaan zijn, dan dat er mee geholpen zijn. Onder andere door arbeidskrachten die, zoals je zelf al aangeeft, zwaar onder de prijs werken. Die enkele die er wel bij varen, zorgen idd voor meer werkgelegenheid. Echter is dat een schijntje tegenover die wat omvallen. Waardoor er meer werkeloosheid is, dan werkgelegenheid.
Als ik dan naar het totaal plaatje kijk (incl de import/export vanuit Rotterdam, extra belastingen, verkapte inflatie, etc)
Dan kan ik niets anders concluderen dan dat het koste/baten plaatje compleet de verkeerde kant uit geslagen is. En steeds harder door aan het slaan is.Of de terugkeer naar de Gulden hier verandering in brengt, daar geloof ik niet in. Denk dat als we alles terug rekenen naar de gulden (wat overigens nog gewoon kan, want inflatie heb je bij de euro net zo hard als bij de gulden, blijft toch relatief) we hard zullen schrikken.
Merendeel weet dat ook, en steekt de kop dan in het zand door te zeggen, we kunnen niet meer terug rekenen.
Kunnen is hier dan het verkeerde woord. Willen is denk ik meer gepast.Er is maar 1 manier om hier uit te komen. En dat begint met een andere weg in te slaan.
Maar daarvoor moet je wel iemand hebben die dat ook durft, en ook zal doen. Ook al kost het zijn eigen baan.
En dan komen we op het heikel punt van veel politici.
Integriteit is daar ver te zoeken, helemaal als het om hun eigen baan gaat.4 mei 2014 om 20:42 #18229051AnoniemLid sinds:
1 January 1970@arjontje wrote:
Dan begrijp je mij toch verkeerd.
Het juist terug gaan naar de euro kost klauwen vol geld.Dat alles duurder geworden is, is ook kul.
Omrekenen naar de gulden kan niet meer. Of neem je de jaarlijkse inflatie daar ook in mee.Dat de euro alleen grote multinationals geholpen heeft klopt ook van geen kanten. Ik ken genoeg bedrijven wat gewone mkb’s zijn die profiteren van de euro en Europa.
Wat juist weer voor werkgelegenheid zorgt.Waar de regering/eu wel zwaar de fout in gaat is dat er bepaalde constructies bedacht kunnen worden waardoor er mensen in dienst genomen kunnen worden die onder de prijs werken.
ben het ook niet geheel met je eens
die hele euro had nooit gemoetenneem b,v de huizenprijzen
neem mezelf als voorbeeld
ik heb m,n vorige woning in guldens gekocht
en in euro,s verkocht voor nagenoeg het zelfde bedragdat was een verdubbeling van de waarde
tuurlijk was dat op dat moment mooi meegenomen en heeft me persoonlijk ook leuk geld opgebracht..
maar t klopt niet de woningen zijn niet echt zoveel in waarde gestegen
enkel op papier is de waarde gestegen /verdubbeldmede daardoor zitten we nu in nog steeds met een crises (ondanks dat de media en de regering onz graag anders doet wijsmaken)
4 mei 2014 om 22:22 #18229052Dat is niet echt een goede vergelijking, @louwe: de huizenmarkt is en
was nooit een goede indicator voor inflatie.De prijs van koopwoningen is puur op los zand gebaseerd; laag woning-
aanbod bij een hoge vraag zorgt voor scheefgroei, dat is ook de reden
dat een heleboel mensen nu met een hypotheek in hun maag zitten die
“Onder water” staat.Je kunt inflatie, of het verschil tussen Euro en de Gulden, beter afmeten
aan de hand van de prijs van, bijvoorbeeld, een brood.De grote fout van de Euro was dat ze de waarde van landen in noord-
Europa gelijkstelden aan die van de zuidelijke staten en dat is, gezien
het welvaarts- en cultuurverschil niet correct.
Vroeger werd dat door wisselkoersen op een natuurlijke manier recht-
getrokken, maar met één munt lukt dat niet.Dat is de reden dat er nu een heleboel geld van noord naar zuid moet.
Greetz,
Peter.
5 mei 2014 om 18:39 #18229053De huizen prijzen die staan hier compleet los van.
Door de banken die te snel, en veel te hoge hypotheken verstrekten is de waarde van de huizen enorm gestegen.
Deze waardestijging word nu gecorrigeerd,
naar de werkelijke waarde wat de huizen waard zijn.Dit staat compleet los van de euro. Dit was, als we de gulden nog hadden ook gebeurt.
En misschien was de malaise dan nog groter.
Maar ja dat is koffiedik kijken.7 mei 2014 om 13:07 #18229054Ik vind het wel grappig dat de gehele inflatie over 12 jaar volledig wordt toegerekend aan de euro.
Inflatie heeft altijd bestaan en niet alleen met de overgang tussen gulden en euro. Vergelijk de koopkracht maar eens tussen 2000 en 1988. Denk je serieus dat daar geen verschil tussen zit?
In de jaren 70 kocht je ook een ijsje voor 10 guldencent, in 1995 ook niet meer hoor.
Dus aan iedereen die nog terugrekend naar de gulden: Stop daar eens mee, de vergelijking klopt van geen kanten meer.
7 mei 2014 om 14:16 #18229055@VideoRipper wrote:
Dat is niet echt een goede vergelijking, @louwe: de huizenmarkt is en
was nooit een goede indicator voor inflatie.De prijs van koopwoningen is puur op los zand gebaseerd; laag woning-
aanbod bij een hoge vraag zorgt voor scheefgroei, dat is ook de reden
dat een heleboel mensen nu met een hypotheek in hun maag zitten die
“Onder water” staat.Je kunt inflatie, of het verschil tussen Euro en de Gulden, beter afmeten
aan de hand van de prijs van, bijvoorbeeld, een brood.De grote fout van de Euro was dat ze de waarde van landen in noord-
Europa gelijkstelden aan die van de zuidelijke staten en dat is, gezien
het welvaarts- en cultuurverschil niet correct.
Vroeger werd dat door wisselkoersen op een natuurlijke manier recht-
getrokken, maar met één munt lukt dat niet.Dat is de reden dat er nu een heleboel geld van noord naar zuid moet.
Greetz,
Peter.
KLOPT!!
Ben zelf ANTI EU, en langzamerhand worden er meer landgenoten wakker.
Dat word op 22-05-2014 stemmen op de ANTI EU partijen.
Veel keus is er jammer genoeg niet, artikel 50, PVV en de SGP.
Denk dat ik de eerste maar neem cq kies op 22-05-2014.WIE VOLGT!!!!!!!!!!!!!!
En dit was……………………….off topic.
Maar dat was cq is wel duidelijk.
7 mei 2014 om 14:19 #18229056Volgens mij hadden we het over tol betalen.
Dan ook maar geen brandstof meer in duitsland kopen.
De fransen laten je al betalen voor de route naar het zuiden beginnen die duitsers ook nog
7 mei 2014 om 14:21 #18229057Nou nou, ho ho… ik heb nooit gezegd dat ik ANTI EU ben, maar ben persoonlijk
meer voor een samenwerking die we in de tijd van de EEG hadden.Ik denk niet dat dit Opel forum het juiste platform is om over politiek te praten
en zeker niet in deze topic die over de tol in Duitsland gaat, maar da’s mijn eigen
mening; de beheerder kan daar natuurlijk anders over denken. ;)[EDIT]
Theun was me net voor… :lol:
[/EDIT]Greetz,
Peter.
7 mei 2014 om 14:34 #18229058@theunm wrote:
Volgens mij hadden we het over tol betalen.
Dan ook maar geen brandstof meer in duitsland kopen.
De fransen laten je al betalen voor de route naar het zuiden beginnen die duitsers ook nogAls de heffing er komt dan is het shoppen in Duitsland afgelopen voor ons, dan rijden we wel de andere kant op naar Utrecht ofzo ipv Rees ofzo.
Het verschil in de benzine prijs wordt dan waarschijnlijk ook teniet gedaan.7 mei 2014 om 14:41 #18229059Gisteren was er een stukje over op het NOS Journaal.
Het schijnt dat de wegen en viaducten in Duitsland heel veel achterstallig
onderhoud hebben en dat ze de kosten hiervoor (ik herinner me een bedrag
van €10 miljard per jaar) gedeeltelijk met deze tol willen betalen.Overigens gaat Brussel dit tol-voornemen waarschijnlijk niet goedvinden,
maar dat horen we dan later nog.Gelukkig woon ik op een paar kilometer van Baarle-Hertog. ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.