Ik hoor iets, wat ik vroeger niet hoorde.

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Ik hoor iets, wat ik vroeger niet hoorde.

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17233649
    rinus de boer
      Lid sinds:
      2 July 2004

      Na de vervanging van mijn tussenlager op de cardanas bij mijn Monza, hoor ik nu en af toe een raar geluid vanaf het midden van de achterkant van de auto komen. Het is geen zingen of janken, maar het is meer een soort hol geluid. Het is ook niet altijd aanwezig, maar als het optreedt is het eerst zachtjes, wordt daarna harder en verdwijnt dan vaak weer. Of het geluid is soms aan/uit. En soms komt het weer terug. Het geluid was hiervoor never nooit aanwezig.

      ik merk voor de rest niks aan de auto. Geen trillingen, normaal optrekken en afremmen, geen schokken.

      Ik zelf verdenk misschien het lager, waar de cardanas doorheen loopt bij het diff. Zou ik goed zitten met mijn verdenkingen?

      #17828342
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        miss olie en filter vervangen van de automaat :hmmz

        #17828343
        rinus de boer
          Lid sinds:
          2 July 2004

          [rquote=1883196&tid=143830&author=MonzaRon]miss olie en filter vervangen van de automaat :hmmz[/rquote]

          Ik heb al een afspraak gemaakt met de garage, die altijd mijn auto’s in onderhoud heeft. Dus we zien het wel. Hij moet weer goed (geruisloos) zijn voor in april, want dan wil ik met de Monza naar de Moezel toe. Met de Rekord ben ik daar al geweest.

          Ga ik gelijk langs een oude Opelgarage (daar zitten zelfs de oude logo’s nog op het gebouw), dat gerund wordt door ouder echtpaar. Die vonden de Rekord te gek, en in die garage hebben ze ook nog een paar Opel oldies staan.
          Ik kwam die garage eigenlijk stomtoevallig tegen in een gehucht van drie keer niks, omdat ik tanken moest. Die garage zit vlak bij de plek, waar ik dan verblijf.

          #17828344
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            Dat is een mooi ritje, en een mooie omgeving daaro, Rinus :thumbup

            Bij de garage van je ken die zo op de brug,
            dan gaat het ‘piepje’ zekers opgelost worden ;)

            ennuh, as je daar bent, bij die oude garage in D,
            schiet dan ff een paar plaatjes, niet zozeer van die oudjes,
            maar van die oude logo’s aan dat gebouw:D:kewlpics

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.