iemand ervaring met vervangen zijschermen/spatborden

Forumindex Forums Modellen Astra iemand ervaring met vervangen zijschermen/spatborden

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17216908
    wimpiam69
      Lid sinds:
      30 January 2010

      Hoihoi:

      Ik sta min of meer op het punt om of mn astra gsi weg te doen of toch maar beide achterschermen/spatborden ga vervangen.Ik heb in de jaren er al zoveel aan gedaan en het is en blijft gewoon een hardstikke leuk wagentje en op de rotte achterschermen na is hij gewoon nog steeds hardstikke goed. Mijn vraag aan iemand die dit al eens eerder heeft gedaan: hoeveel werk is het en wat zijn de valkuilen oftewel waar moet je op letten.Voor het uitslijpen/lassen/plamuren/spuiten ben ik niet bang en heb thuis gelukkig ook al het benodigde gereedschap.
      Mocht er iemand trouwens een adres weten waar je nieuwe of in goede staat verkerende achterschermen/spatborden achter voor een astra f gsi kan vinden…dan hou ik me daarvoor ook aanbevolen!

      #17602712
      Opel_Bjorn
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 May 2008

        Is op zich niet zo een moeilijke klus hoor. Je moet er gewoon eventjes tijd voor nemen. Nieuwe wielrandjes bestellen en deze op maat maken. vervolgens het rotte stuk eruit slijpen en de nieuwe rand erin. ik zou wel het rotte er echt uit slijpen want als je de nieuwe wielrand over de rotte last hebt je over x aantal jaar weer hetzelfde probleem. Ik denk dat elke carrossier deze klus ook wel voor je wil doen.

        #17602713
        syl-astra
          Lid sinds:
          3 October 2007

          op zich is het niet veel werk
          maar de vraag is hoelang wil je nog in de astra rijden

          zijschermen voor een astra gsi zij niet meer leverbaar
          dus moet je zijschermen hebben van een normale astra en het antenne gat dicht lassen en gaatjes boren voor de bevesteging van je zijskirts
          ook moet je dan ook de achter het zijscherm liggende delen vervangen zoals de tankvul opening
          want dat stuk is ook altijd rot. vandaar je ook roest rond de tankvul opening ziet aan de buiten kan

          je kunt ook losse randen nemen voor achter en die in het scherm zetten …..maar dan weet je bijna zeker dat je met 2 of 3 jaar weer op nieuw aan de slag kunt

          dus wil je hem nog een paar jaar houden kun je het beste heel het scherm vervangen

          kijk anders eens op

          http://forum.astragsi.nl/index.php

          daar hebben ze het al vaker gedaan

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.