Iemand ervaring met Postfix of Kerio op Ubuntu?

Forumindex Forums Overige PC & Multimedia Iemand ervaring met Postfix of Kerio op Ubuntu?

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207476
    maxim102
      Lid sinds:
      26 October 2006

      Beste forummers,

      Ik zit al een tijdje te kloten met m’n mailserver ‘Postfix’ icm. ‘Dovecot’. Ik heb ‘Squirrelmail’ als webmailinterface draaien :)

      Het probleem zit zo; mailen vanuit thuis via de webinterface met m’n eigen mailadres ( **@maxim102.nl ) gaat prima, elk mailtje wat ik verstuur komt aan. Maar stuur ik een mail naar het adres van mij thuis ( wederom **@maxim102.nl ), dan krijg ik errors van ‘postmaster’ dat de mail niet aangekomen is.. Mails binnen het netwerk sturen lukt overigens wel! Dus als ik met **@maxim102.nl naar ***@maxim102.nl een mail stuur, lukt dat gewoon.

      Wie o wie zou me hierbij kunnen helpen.. :angel Stuur me dan een U2U, dan geef ik je m’n msn, vind het namelijk niet zo leuk om al m’n config files hier openbaar te maken :D

      #17419454
      GH45T
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 July 2005

        Postfix accepteert standaard alleen mail van trusted domains… Heb je dat wel juist geconfigureerd?

        Even Googlen op postfix trusted domains moet het verhaal wel duidelijk maken lijkt me…

        #17419455
        maxim102
          Lid sinds:
          26 October 2006

          # RECEIVING MAIL

          # The inet_interfaces parameter specifies the network interface
          # addresses that this mail system receives mail on. By default,
          # the software claims all active interfaces on the machine. The
          # parameter also controls delivery of mail to user@[ip.address].
          #
          # See also the proxy_interfaces parameter, for network addresses that
          # are forwarded to us via a proxy or network address translator.
          #
          # Note: you need to stop/start Postfix when this parameter changes.
          #
          #inet_interfaces = all
          #inet_interfaces = $myhostname
          #inet_interfaces = $myhostname, localhost

          Dit stukje bedoel je? Stond by default al op ‘all’ ;) Ik heb je toegevoegd op msn!

          #17419456
          GH45T
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 July 2005

            Ik zag dat je me had toegevoegd op MSN.

            Maar zo even een vraagje, poort 25 wel geforward in je router? Anders is SMTP verkeer natuurlijk ook niet mogelijk…

            #17419457
            maxim102
              Lid sinds:
              26 October 2006

              Haha, ja daar had ik wel aan gedacht :D Ik heb ondertussen al ‘Kerio Mailserver’ erop gezet, dit werkt ook niet.. Hetzelfde verhaal, wel verzenden maar niet ontvangen :hmmz

              – – – – – – –
              Iemand anders ideeën? :angel

              #17419458
              terrorhawk
                Lid sinds:
                13 July 2004

                Heb jij kabel internet?
                zo ja dan kun je het al vergeten alle kabel maatchapijen blocken poort 25
                eigen mailserver draaien lukt alleen als je adsl hebt waar het is toegestaan om een eigen server te draaien

                Heb je adsl waar dit kan dan zou ik ff de complete header posten hier met de error.

                #17419459
                maxim102
                  Lid sinds:
                  26 October 2006

                  Oke, daar zit de fout dus… Ik heb inderdaad kabel. Is er geen mogelijkheid om dat te omzeilen?

                  #17419460
                  maxim102
                    Lid sinds:
                    26 October 2006

                    Die is er dus wel, Rollernet :) Heb SMTP redirected naar een andere poort en in m’n router weer teruggezet naar standaard poortje 25. Nu krijg ik telkens de volgende error als ik een email stuur:

                    Diagnostic-Code: smtp;554 5.7.1 : Recipient address rejected: User unknown in recipient maps table (in reply to RCPT TO command)

                    Iemand hier een oplossing voor? Ik ben trouwens ondertussen overgestapt van Postfix naar Kerio ;)

                    #17419461
                    maxim102
                      Lid sinds:
                      26 October 2006

                      Niemand? :angel

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.