Iemand ervaring met Paypal ?

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer Iemand ervaring met Paypal ?

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
  • Auteur
    Berichten
  • #17234316
    petrolhead
      Lid sinds:
      13 August 2010

      nu staat mijn brommer te koop en heb kreeg ik een mail van een engelsman die mijn brommer wilde kopen maar hij wilde dan wel via paypal betalen …

      is toevallig iemand hier die dat ook heeft of verstand van heeft… klinkt allemaal goed maar gaat toch om een hoop geld …

      alvast bedankt :thumbup

      #17839618
      Vinci
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 August 2009

        Ik doe enorm veel met Paypal en het is wel een goede manier van geldzaken afhandelen. Ik heb één keer gebruik moeten maken van kopersbescherming en had snel mijn geld terug.

        Alleen het kost best flink wat extra ten opzichte van de bank. Dit zou ik dan wel doorberekenen… Denk dan niet alleen aan de kosten voor het overmaken NAAR jou, maar ook de kosten voor jou om het er weer af te halen….

        #17839619
        Mr.F
          Lid sinds:
          3 November 2008

          Ja, werkt goed!

          #17839620
          jethro
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 February 2008

            Altijd mee uitkijken met buitenlandse gasten die wat willen kopen.
            Gewoon cash beuren bij het ophalen, en die brommer versturen naar de UK zal wel niet zijn??:hmmz

            #17839621
            DarkNL08
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 March 2010

              Ja, is veilig en wordt veel gebruikt.

              #17839622
              petrolhead
                Lid sinds:
                13 August 2010

                nou hij wil de brommer inderdaad laten opsturen nadat ik mijn geld heb en hij wil zijn geld “veilig” overmaken en daar ben ik het opzich wel mee eens maar ben bang dat ik mijn geld dan niet krijg of niet van de paypal rekening afkrijg … mja bedankt ik ga gewoon cash vragen ;)

                #17839623
                kaneelschep
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 November 2004

                  Paypal is juist heel veilig in dit soort zaken.
                  Als ie eerst wil betalen en dan versturen is het helemaal wel eerlijk lijkt mij….
                  wat voor brommert is het? :)

                  #17839624
                  petrolhead
                    Lid sinds:
                    13 August 2010

                    het gaat om een Aprilia rs50, het is opzich wel veilig maar zit meer met het probleem dat ik mijn geld dan niet van die account afkrijg zonder zelf ook te betalen … want ik zou dan een premium account aan moeten maken ..

                    #17839625
                    Vinci
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 August 2009

                      Nee is onzin, kan gewoon met een standaard account. Geld er af halen kost relatief weinig, het meeste geld is hij kwijt met het overmaken.

                      Ik verkoop vaak zelfbouw versterkers en incasseer ook via Paypal, laat het geld er meestal gewoon op staan voor internet aankopen. Veel sites accepteren Paypal en het betaalt lekker snel, net zoals Ideal. Dus je hebt spullen ook lekker snel in huis. Ik koop er bijvoorbeeld veel mee bij Vauxhall-car-parts in Engeland.

                      Maar je kan heel makkelijk geld naar je eigen bankrekening overmaken vanaf Paypal, want die rekeningen koppel je aan elkaar. Is met twee drukken op de knop geregeld en dan staat het binnen 5 werkdagen op je bankrekening.

                      #17839626
                      DEEF
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        26 May 2007

                        ie-dee-jaal dat pay-pal :agent
                        heb m’n HKS ssqv ermee betaald in the USA..
                        betrouwbaar,snel,makkelijk,en geen gedoe met elle lange bank nummers!

                        #17839627
                        inayat
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          24 February 2011

                          http://forum.www.opgelicht.nl/viewtopic.php?f=32&t=4148

                          misschien dit even lezen en evt. andere topics op opgelicht site.
                          Kijk of het de zelfde werkwijze is voordat je met een engels sprekend persoon een deal maakt.

                          #17839628
                          Vinci
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 August 2009

                            Het is simpel, pas versturen als het geld op Paypal is overgemaakt en alles met track&trace verzekerd versturen.

                            Als de verkoper een oplichter is sta je met Paypal super sterk en wordt er effectief afgerekend met de malafide verkoper en verder leed voor anderen bespaard.

                            Als de koper een oplichter is dan sta je sterk met een aflever bewijs, handtekening en bon van het versturen. Voor de zekerheid maak je nog even een paar foto’s van het object en het pakket. Dit is genoeg om het verzekerde bedrag te kunnen opeisen of naar Paypal toe hard te kunnen maken dat het van jou uit verstuurd is en als ontvangen te boek staat.

                            Een tip:

                            Als er een email binnen komt dat er een paypal betaling binnen is controleer dit dan ook nog even op je account. Je weet maar nooit of ze een vals bericht naar je sturen!

                            #17839629
                            KadAstra-EF
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              24 July 2010

                              Heb zelf ook GOEDE ervaringen met Pay-pal.
                              Het is veilig en criminelen kunnen zeer moeilijk bij je bankrekening komen omdat ie er los van staat !
                              Maar jij kan wel zomaar geld van en naar je Pay-pal rekening sturen !

                              Groet, Rik

                              #17839630
                              inayat
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                24 February 2011

                                Kan ook dat ze een paypal account gehacked hebben. Dan krijg je het geld gewoon op je eigen paypal, maar…
                                Als de echte owner er achter komt, dan kan hij een claim indienen en halen ze het geld terug.

                                Op zich is paypal zelf redelijk veilig voor normale aankopen etc. Maar zoals ik al zei, pas op met buitenlandse aan-/verkopers.

                                #17839631
                                petrolhead
                                  Lid sinds:
                                  13 August 2010

                                  [rquote=1893686&tid=144705&author=inayat]http://forum.www.opgelicht.nl/viewtopic.php?f=32&t=4148

                                  misschien dit even lezen en evt. andere topics op opgelicht site.
                                  Kijk of het de zelfde werkwijze is voordat je met een engels sprekend persoon een deal maakt.[/rquote]

                                  dat zocht ik nou want ik kende zo’n zelfde soort verhaal, en nu overkomt het mezelf dus ook want ik heb nu opeens binnen 1 dag 3 Engels sprekend mensen die willen betalen via paypal en die de brommer willen verschepen … allemaal met bijna hetzelfde verhaal :thumbdown

                                  ik ga niet meer op ze reageren …

                                  #17839632
                                  inayat
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    24 February 2011

                                    Gewoon zeggen dat je alleen “cash only” deals maakt, stoppen ze vanzelf wel.

                                    #17839633
                                    gtw
                                      Lid sinds:
                                      1 July 2004

                                      en als aanvulling, de bescherming is vooral KOPERS BESCHERMING, en geen VERKOPERS BESCHERMING, dus als je denk dat je als verkoper safe zit, heb je het mis.
                                      dus heb je er een slecht gevoel over, niet doen, en op laten halen anders je spullen en je geld weg

                                      #17839634
                                      Vinci
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        3 August 2009

                                        Als verkoper ben je al voldoende beschermd als je ze vooruit laat betalen toch?? Ik snap het probleem niet. Ik heb in de afgelopen paar jaar voor duizenden euro’s spullen verkocht via paypal over de hele wereld. Allemaal aan vage Engels sprekende meneren.

                                        Maar goed, als het verhaal dubieus is moet je het niet doen natuurlijk. Maar als ze via Paypal naar je hebben overgemaakt dan kunnen ze het niet meer zomaar terugdraaien hoor.

                                        Misschien haken ze wel af als je aandringt op vooruitbetaling.

                                        Die kopersbescherming is alleen van toepassing op aankopen van verkopers met een professioneel account. Bij particuliere verkopers met het simpelste account kun je wel een ‘dispute’ openen, maar dan sta je gewoon sterk met een verzendbewijs. Een motor of brommer doe je ook niet 123 in een klein doosje waarbij twijfel kan bestaan over de inhoud. Valt wel op, zo’n ding versturen….

                                        #17839635
                                        astra-gtc-freak
                                          Lid sinds:
                                          3 March 2010

                                          [rquote=1893842&tid=144705&author=Vinci]Als verkoper ben je al voldoende beschermd als je ze vooruit laat betalen toch?? Ik snap het probleem niet. Ik heb in de afgelopen paar jaar voor duizenden euro’s spullen verkocht via paypal over de hele wereld. Allemaal aan vage Engels sprekende meneren.

                                          Maar goed, als het verhaal dubieus is moet je het niet doen natuurlijk. Maar als ze via Paypal naar je hebben overgemaakt dan kunnen ze het niet meer zomaar terugdraaien hoor.

                                          Misschien haken ze wel af als je aandringt op vooruitbetaling.

                                          Die kopersbescherming is alleen van toepassing op aankopen van verkopers met een professioneel account. Bij particuliere verkopers met het simpelste account kun je wel een ‘dispute’ openen, maar dan sta je gewoon sterk met een verzendbewijs. Een motor of brommer doe je ook niet 123 in een klein doosje waarbij twijfel kan bestaan over de inhoud. Valt wel op, zo’n ding versturen….[/rquote]

                                          Dit klopt dus niet helemaal want ook bij vooruit betaling kan het zo zijn als je om wat voor reden het niet eens bent met de aankoop die je heb gedaan via pay-pal (bv dat die engelsman zecht dat hij heel iets anders heeft gekregen dan wat jij heb verstuurd en hij gaat hierover klagen bij pay-pal)
                                          Dan zal pay-pal zeggen spreek de verkoper hier op aan en dan kan het dus een welles niettes spelletje worden.
                                          Pay-pal zal dan uiteindelijk de kant van de koper(de engelsman) kiezen en het geld terughalen van je pay-pal rekening.
                                          Het is namelijk zo dat als de engelsman het geld heeft overgemaakt naar je pay-pal rekening je het geld er niet meteen kan afhalen.
                                          En hier zit dus het gevaar jij je bromer netjes verstuurd en de engelsman klagen bij pay-pal met als gevolg dat pay-pal het geld weer van je pay-pal rekening zal afhalen brommer weg en geld weg.
                                          Hier is laatst heel heel stuk over bij kassa en tros radar op tv geweest.
                                          Mijn mening geen zaken doen met de gasten!!!!

                                          #17839636
                                          Vinci
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            3 August 2009

                                            Ik weet niet hoor, maar ik kan het geld er altijd meteen vanaf plukken. Misschien komt dat omdat ik een geregistreerd gebruiker ben, hiervoor heb ik een hoop persoonsgegevens moeten overhandigen een keer.

                                            Heb ook veel vintage audio spul aan japanners verkocht en zo, die gasten betalen snel en veeeeel. Nou was het ook mooi spul, maar wel aan de andere kant van de aardbol…

                                            Nogmaals ik ben er nog nooit mee in het schip gegaan….

                                            Hou er rekening mee dat zo’n malafide koper niet bij elke aankoop een dispuut kan openen om zijn centen terug te gaan vragen bij Paypal, dus wat voor een oplichter ben je dan? Kan wel betere manieren bedenken om aan geld of spullen te komen…:vertag

                                            Meestal als het niet pluis is straalt dat er al van af en moet je er niet mee in zee gaan inderdaad. Toch worden we ook allemaal wel gauw bang gemaakt met wilde verhalen hoor…

                                            #17839637
                                            botssiee
                                              Lid sinds:
                                              24 October 2010

                                              Heb ook tot nou toe alleen nog maar goede ervaring met pay pal, alleen het enige vreemde vind ik als ik iets koop met pay pal, dat hij gewoon geld van me ING af kan halen, terwijl als ik geld afschrijf met internet bankieren een code van me gsm in moet voeren.

                                              #17839638
                                              monzaruba
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                13 October 2009

                                                ik zit op Aruba…:afro
                                                en koop ook voor honderden euro’s aan onderdelen ieder jaar…:o
                                                meestal op Ebay.de…! maar als ik niet met Paypal kan betalen, zoek ik verder…:thumbup
                                                als ik het via internationale bank-transfer moet betalen, komt er zeker 50 euro bij aan verzekeringen en weet ik het al…?
                                                Paypal is snel…kopen, betalen…:thumbup
                                                nog nooit problemen mee gehad…:wors

                                                #17839639
                                                yorick
                                                  Lid sinds:
                                                  30 March 2009

                                                  @monza aruba: Euro’s?? op Aruba betaal je toch met Arubaanse guldens :P:P

                                                  #17839640
                                                  gtw
                                                    Lid sinds:
                                                    1 July 2004

                                                    Even ter aanvulling, ook ik gebruik regelmatig PAYPAL, maar wil alleen aangeven dat het gelijk meestal aan de koper kant zit, op zich werkt PP wel goed, maar je moet als verkoper er niet vanuit gaan dat het safe is, als de koper de boel flest ben je alles kwijt.
                                                    dus je moet wel je verstand gebruiken

                                                    #17839641
                                                    petrolhead
                                                      Lid sinds:
                                                      13 August 2010

                                                      ja precies ik vertrouw het zaakje niet helemaal en niet omdat paypal gebruikt word, maar ik ga mijn brommer niet zomaar opsturen, hij hoefde niet eens te komen kijken .. ik bedoel als je zoiets koopt wil je toch even kijken of testrit maken ??:hmmz

                                                      maargoed als die hem wil hebben kan die langskomen met echte euro’s ;)

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.