Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Iemand ervaring met oliedruk en temp adapter?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 februari 2011 om 19:41 #17674441
yep
8 februari 2011 om 23:26 #17674442[rquote=1863564&tid=126611&author=InjectTheVenom]Hee ik ben HEEL ERG nieuwsgierig naar waar die imbusbout dan zit want ik zag geen andere keus dan de drukschakelaar er wél uit te halen :hmmz
Kun je misschien op een foto aangeven waar deze precies zit?[rquote=1674113&tid=126611&author=Fearless]Ik heb mn oliedruksensor in een verloopnippel gedraait naar m14 x 1.5…
Heb een inbusbout uit het onderblok gedraait waar vervolgens die verloopnippel in past.
Zo kon mijn oliedrukschakelaar lekker blijven zitten.[/rquote][/rquote]Zit er schuin linksboven. Maar die is alleen bij XE’s, bij turbo’s zitten hier de olieleidingen voor je turbo op dus bij een LET gaat dat met die imbus niet werken.
9 februari 2011 om 16:31 #176744439 februari 2011 om 17:02 #17674444Ik heb mn oliedruksensor in 1 van de 2 pluggen getapt van de oliepomp.
Moet je wel de eene pakken zonder dat veertje.
Heb dan wel geen olietempsensor.10 januari 2013 om 21:10 #17674445Wat is de maat van die bout?
Dan kan ik ff een adapter scoren, ben niet zo handig met boren en tappen namelijk.
11 januari 2013 om 11:08 #17674446Ik dacht M20.
Hier geeft hij hem wel aan.
http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/8/224/2521/26136,26126,26150,26135,26118,26115/
Alleen dat is degene met de veer er in, die is M20.
Maar bij mij zat er nog één naast, daar heb ik hem ingetapt.
En of die nou ook M20 is???11 januari 2013 om 11:11 #17674447Kan je aangeven wat je precies bedoelt.
Die bout die ik op jouw link zie zit namelijk niet op de pomp zelf, maar op de oliekoeleradapter van een Z20LET blok.Dit is een foto van mijn ongemonteerde Z20LET pomp, welke nu op een C20LET onderblok zit.
Ik dacht eerder om bout 3 of 5 van deze foto te gebruiken.
http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/8/224/2521/26134/11 januari 2013 om 15:47 #17674448Ah ja, bout 3 heb ik gebruikt.
Ik dacht dat de 2 bouten naast elkaar zaten, maar ze zitten boven elkaar…. soms :hmmz
Dus dan heb ik de M24 bout gebruikt.12 januari 2013 om 06:29 #17674449Mooi!
Dan nu alleen nog een adapter ervoor vinden, tot nu toe alleen nog maar tot M22 gevonden :hmmz
12 januari 2013 om 11:45 #17674450Ja dat was mijn probleem dus ook.
Had er toen 2 besteld wist de maat niet, M20 en M22… paste dus niet, gvd…
Toen heb ik maar die bout gepakt en er ff flink met die tap doorheen gegaan. klaar.
Probleem opgelost :D12 januari 2013 om 16:27 #17674451Welke tap maat heb je gebruikt dan?
De sensoren die ik hem (en de meesten) hebben dat rare engelse draad 1/8 NPT. :hmmz
12 januari 2013 om 17:19 #17674452Ik heb al jaren zon m-tech adapter op mijn X20XER, X20XET, C18XE en Z16XE gebruikt. Nooit geen probleemen gehad.
Bij de XER en XEET had ik wel een korter oliefilter nodig omdat die anders vast tegen het subframe zat. (ook leverbaar bij m-tech)12 januari 2013 om 18:01 #17674453Die dingen werken ook prima, maar kan niet nog zo’n tussenplaat kwijt. Heb al tussen pomp en filter mijn Mocal adapter zitten.
12 januari 2013 om 18:42 #17674454@Corsa_GSi wrote:
Welke tap maat heb je gebruikt dan?
De sensoren die ik hem (en de meesten) hebben dat rare engelse draad 1/8 NPT. :hmmz
……..voor iemand die altijd alles beter weet zit je wel moeilijk te doen over een draadje tappen in een boutje. :wtf
kom het zelfs tegen in topics op de migweb………….. :wtf
bestel gewoon een bout bij de dealer en tap de 1/8 gasdraad er in :sleeping :sleeping :sleeping :sleeping :sleeping12 januari 2013 om 22:32 #17674455 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.