iemand een antwoord mbt koelvloeistof

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) iemand een antwoord mbt koelvloeistof

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 26 tot 37 (van in totaal 37)
  • Auteur
    Berichten
  • #17977902
    Dikkeminne
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 April 2011

      @gsi racer
      woon in friesland. gezien jou avatar zuid limburg is het niet direct om de hoek. wel super dat je me wil helpen.
      kep nu een afspraak gemaakt bij een andere garage. eigenlijk voor een second opinion. vind het raar dat ze niets kunnen vinden bij bedrijf A maar hij lekt wel. Misschien dat bedrijf B een betere kijk op de zaak heeft en tot een oplossing komt.

      #17977903
      opeltje16Vsport
      Deelnemer
        Lid sinds:
        15 February 2007

        Een paar maanden geleden heeft mijn coupé ook last gehad van een lekkage, die ook maar af en toe te zien was.
        Na alles nagezocht te hebben, kwam ik erachter dat de lekkage werd veroorzaakt door de radiateur, ergens in de overgang van aluminium naar kunstof (zijkant van radiateur). Dit schijnt een bekend kwaaltje te zijn bij deze radiateurs.

        mvg Matty

        #17977904
        Dikkeminne
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 April 2011

          @opeltje

          radiateur is een week geleden vervangen geloof niet dat dat het is. thnx voor je antwoord.
          komt bij carterpan vandaan, denk zelf de waterpomp.

          #17977905
          GSI Racer
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 June 2009

            @Dikkeminne wrote:

            @gsi racer
            woon in friesland. gezien jou avatar zuid limburg is het niet direct om de hoek. wel super dat je me wil helpen.
            kep nu een afspraak gemaakt bij een andere garage. eigenlijk voor een second opinion. vind het raar dat ze niets kunnen vinden bij bedrijf A maar hij lekt wel. Misschien dat bedrijf B een betere kijk op de zaak heeft en tot een oplossing komt.

            Geen probleem :thumb
            we horen wel hoe het gaat bij garage B!

            #17977906
            Dikkeminne
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 April 2011

              uitslag tot nu toe.
              2 slangen achter het blok zijn gaar. Vraag me niet welke. nieuwe slangen zijn besteld uit duitsland. garage heeft er behoorlijk wat werk aan aangezien alles er voor weg moet. morgen is de auto als het goed is weer klaar.
              waterpomp is nog in orde en lekt niet
              garage zat alleen nog met het feit dat achter het blok een oliekoeler zit met kunststof en dat dat kunststof poreus zou kunnen zijn waardoor hij lekt. eerst maar ff slangen vernieuwen. hopen dat het dan is opgelost

              #17977907
              GSI Racer
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 June 2009

                kan indd daar vandaan komen ja.
                is een k*t werk om aan te komen.

                die koppelingen zijn van bakaliet, of hoe je dat ook schrijft.
                dit wordt indd poreus na verloop van jaren.
                (hetzelfde als de koelwaterflenzen van VW tegen de cilinderkop)
                ook nog steeds een drama ;)

                #17977908
                Dikkeminne
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  8 April 2011

                  in ieder geval is het lekken gevonden tot zover. de garage denkt dat het de slangen zijn want die waren aardig gaar.
                  ik houd u op de hoogte

                  greetz dikkeminne

                  #17977909
                  opeltje16Vsport
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    15 February 2007

                    Fijn dat ze een conclusie hebben. Ik hoop dat het nu verholpen is.
                    Mvg Matty

                    #17977910
                    Dikkeminne
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      8 April 2011

                      auto gisteren opgehaald. zoals het nu lijkt waren het de slangen achter het blok. kep ze gezien, waren goed gaar.
                      garageman heeft er wel hele dag werk van gehad. alles moest eraf gesloopt worden aangezien hij er niet goed bij kon.
                      de prijs viel gelukkig reuze mee. ik kom hier dus vaker.
                      gisteren een stuk gereden (100km) nog geen sporen in de garage van kvs. so far so good.

                      #17977911
                      Dikkeminne
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        8 April 2011

                        ik word er nu een beetje radeloos van. weer kvs in de garage.
                        garage gebeld en die denken dat het de oliekoeler is. die wordt namelijk ook gekoeld door kvs. rest is allemaal in orde en lekt niet.
                        hebben jullie hier ervaring mee? ben er zo langzamerhand goed flauw van en armer ook :((
                        zat al ff te zoeken wat zo’n ding kost maar dat gaat richting de 250 euri. en dan moet hij er nog op.

                        ik hoor graag van jullie

                        #17977912
                        Dikkeminne
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          8 April 2011

                          slemklem zat niet vast. kostenloos verholpen. zaffie lekt niet meer
                          waren uiteindelijk wel de slangen achter het blok. schijnt een bekend probleem te zijn.

                          #17977913
                          GSI Racer
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            25 June 2009

                            mooi om te horen!
                            en weer wat geleerd ;)

                          12 berichten aan het bekijken - 26 tot 37 (van in totaal 37)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.